کد خبر: ۱۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

هویت جعلی، اولین حلقه زنجیر انحراف در آشنایی‌های اینترنتی

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان، گفت: در آشنایی‌های اینترنتی، برخی افراد هویت جعلی برای خود انتخاب می کنند و این امر، اولین حلقه زنجیر انحراف از اخلاقیات است.
به گزارش شیرازه، مهدی نعمایی کارشناس مسائل اجتماعی با حضور در جمع دانش آموزان دختر دبیرستان فرزانگان "حضرت زینب(س)" شیراز، با اشاره به اثرات منفی ازدواج اینترنتی، اظهار داشت: در اغلب مواقع اطلاعاتی که در فضای مجازی توسط اشخاص رد و بدل می‌شود، قابل اعتماد نیست؛ چرا که در بسیاری از موارد افراد اطلاعات شخصی و فردی خود را در اینترنت و فضاهای مجازی به صورت ساختگی و دروغین به یکدیگر بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه ازدواج های اینترنتی به دلیل مبتنی نبودن بر پایه‌های فرهنگی ارزش های جامعه و آشنا نبودن افراد با یکدیگر و ارزش‌های خانوادگی طرف مقابل به سرعت فرو می‌پاشد، تصریح کرد: در این شیوه آشنایی به دلیل اینکه مواجهه فیزیکی به وجود نمی‌آید، برخی افراد هویت جعلی برای خود انتخاب می کنند و به طرف مقابل اطلاعات غیر واقعی می‌دهند و این امر اولین حلقه زنجیر انحراف از اخلاقیات است که در آشنایی‌های اینترنتی رخ می دهد.

این مقام انتظامی افزود: ازدواج‌های به سبک اینترنتی از اعتبار لازم برخوردار نیستند و همواره با درجاتی از دروغ همراه هستند؛ چرا که در این شیوه برخی افراد سودجو به دلیل ناشناس بودن و دیده نشدن، اطلاعات نادرستی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در برخی موارد، برای اخاذی و کلاهبرداری با احساسات آنها بازی می‌کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: دختران و پسران جوان باید در انتخاب شیوه‌های همسریابی دقت کنند و برای جلوگیری از شکست و افسردگی در زندگی زناشویی از مشاور خانواده استفاده کنند تا بتوانند با شناخت و آگاهی بیشتری برای ازدواج گام بردارند.

نعمایی خاطر نشان کرد: بهترین راهکار برای رفع مشکلات ناشی از فضای مجازی، فرهنگ‌سازی است؛ به این معنی که مسوولان فرهنگی جامعه با ارایه مشاوره به والدین و همچنین تولید برنامه‌های مختلف به آموزش خانواده‌ها و جوانان نسبت به نقاط قوت و ضعف استفاده از اینترنت و خدمات آن بپردازند.
انتهای پیام/323

نظرات بینندگان