کد خبر: ۱۳۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

درمان موثر دیسک کمر بدون نیاز به جراحی در شیراز

یک روش درمانی سرپایی برای درمان دیسک کمر و گردن توسط یک پزشک متخصص در شیراز، تحول بزرگی در زمینه درمان بدون نیاز به جراحی ایجاد کرده است.
به گزارش شیرازه، یکی از عواملی که باعث می‌شود تا درمان به موقع دیسک کمر از سوی بیماران به انجام نرسد، ترس از جراحی است. اما انجام یک روش نوین که بدون نیاز به بیهوشی و جراحی به درمان دیسک می‌پردازد، انقلابی در این حوزه به وجود آورده است.

یک جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گوید: روش درمانی «دیسکوژل»، انقلابی نوین در درمان غیر جراحی دیسک‌های ستون فقرات است که در درمان کم تهاجمی دیسک‌های بیرون زده استفاده می‌شود.

علی نعمتی ادامه می‌دهد: این تزریق با نتایج عالی و درصد بالایی از موفقیت و مزایای بسیاری همراه است که از نمونه‌های آن می‌توان به عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن اشاره کرد.

وی تاکید می‌کند: در روش دیسکوژل مطلقا نیاز به بیهوشی نیست، از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود و تنها از ماده ضد درد برای انجام بی‌حسی موضعی استفاده می شود که 5 تا 10 سی‌سی لیدوکائین است.

 

یک روش درمانی بی‌نظیر

نعمتی با شرح بیشتر روش درمانی دیسکوژل عنوان می‌کند: حتی اگر دیسکوژل به کانال نخاعی وارد شود، هیچ عارضه و دردی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: دیسکوژل پس از ورود به داخل دیسک آسیب دیده، راه خود را پیدا می‌کند و به صورت خارق العاده‌ای در تمام نواحی آسیب دیده آن منتشر می‌شود.

این متخصص جراح تاکید می‌کند: کل زمان عمل با توجه به تعداد دیسک‌ها از نیم ساعت تا حدود یک ساعت است و مهم‌تر از همه اینکه در ناحیه گردن نیز قابل استفاده است.

وی تصریح می‌کند: در واقع، دیسکوژل فشار داخل دیسک را کم می‌کند و نه تنها هیچ کاهشی در ارتفاع دیسک تخریب شده ایجاد نمی‌کند بلکه ماده‌ای هم به آن اضافه می‌کند اما با این وجود با کاهش فشار داخل دیسک، موجب بهبودی علائم و حتی در بسیاری از موارد با گذشت زمان باعث بازگشت دیسک بیرون زده به محل اصلی خود هم می‌شود.

نعمتی با اشاره به مدت زمان ماندگاری تزریق دیسکوژل به دیسک‌ها می‌گوید: دوام دیسکوژل مادام‌العمر است و در اغلب موارد نیاز به تکرار ندارد و حتی اگر نیاز به تزریق مجدد داشته باشد، منعی برای انجام آن وجود نخواهد داشت.

 

وی می‌افزاید: همچنین در صورتی که به هر دلیل بیمار نیازمند انجام عمل جراحی باز شود، هیچ منعی نیست و موجب چسبندگی، تحلیل بافت‌های مجاور و ... نیز نخواهد شد.

نعمتی با ذکر آما موفقیت این روش درمانی، اظهار می‌کند: آمار موفقیت دیسکوژل در اروپا  85 تا 91 درصد است و اگر در ایران بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

کاهش ریسک در درمان

این جراح و متخصص ستون فقرات و مغز و اعصاب ادامه می‌هد: از جمله مزایای دیگر دیسکوژل می‌توان به کاهش قابل توجه ریسک‌های بیهوشی و عمل باز، کاهش قابل توجه استرس عمل و عدم نیاز به دستکاری و آسیب عناصر تشکیل دهنده کانال نخاعی و عضلات اشاره کرد.

نعمتی ادامه می‌دهد: از طرفی دیگر هزینه‌های بیمارستانی که به واسطه عمل باز به بیمار و سیستم‌های بهداشتی تحمیل می‌شد و شامل هزینه عمل، تخت، مصرف سرم و داروهای بیهوشی و آنتی بیوتیک، سرنگ و غیره بود نیز به شدت کاهش می‌یابد و به عبارت دیگر وابستگی‌های دارویی به شدت کاهش می‌یابد.

وی اضافه می‌کند: درصد بالایی از بیمارانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرند، می‌توانند با این روش ساده درمان شوند و باید توجه داشت که در این نوع روش درمانی با آزاد کردن نخاع، دردهای مربوط به دیسک از بین می‌رود و با آزادسازی نخاع و ریشه‌های عصبی، خطر آسیب‌های ناشی از فشردگی نخاع را برطرف می‌کند.

نعمتی با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز عنوان می‌کند: پیش از بالا رفتن نرخ ارز، هزینه این روش درمانی حدود 6 میلیون تومان بود اما در پی افزایش نرخ ارز اکنون به 20 میلیون تومان رسیده و بیمه‌های معدودی مثل شرکت نفت و بانک‌ها، هزینه‌های این روش درمانی را تقبل می‌کنند و امیدواریم سایر بیمه‌ها از این روش کارآمد حمایت کنند.

دیسکوژل و گردشگری سلامت

این جراح ستون فقرات با اشاره به استقبالی که گردشگران از روش دیسکوژل می‌کنند، می‌گوید: بیماران به ویژه، ساکنان عمان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس از این روش استقبال خوبی کرده‌اند که در حوزه گردشگری سلامت برای شیراز به عنوان قطب پزشکی پیامدهای مطلوبی در پی دارد.

نعمتی ادامه می‌دهد: این روش درمانی موثر در حال حاضر در تهران توسط دکتر ظهرابی و در شیراز توسط من در کل کشور انجام می‌شود که به صورت درمان سرپایی است و بیمار پس از تزریق می‌تواند شخصا راه برود و از روز بعد به زندگی عادی و کارهای روزمره خود بپردازد.

وی اضافه می‌کند: تزریق دیسکوژل برای دیسک‌های پاره نشده و متوسط که غلاف روی آن بیرون نریخته است کارایی دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان