کد خبر: ۱۳۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

کلنک ساخت پردیس تئاتر نصر به زمین زده شد

آیین کلنگ‌زنی و آغاز به کار پروژه پردیس تئاتر نصر با حضور شهردار شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، چندتن از اعضای شورای شهر شیراز و اهالی تئاتر برگزار شد.
به گزارش شیرازه، آیین کلنگ‌زنی و آغاز به کار پروژه پردیس تئاتر نصر بعد از ظهر امروز برگزار شد.

شهردار شیراز ابراز داشت: امروز پروژه‌ای را آغاز می‌کنیم که با برنامه‌ریزی و هماهنگی همکاران من در مجموعه شهرداری در سال 99 یعنی صدمین سالگرد آغاز تئاتر در شیراز، به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: اتفاق عجیبی است که آغازگر تئاتر شیراز، شهردار وقت شیراز بود و خودش هم روی سن می‌رفت و اجرا می‌کرد.

وی در پایان تاکید کرد: شیراز به دلیل سبقه فرهنگی که دارد، باید هر روز شاهد اجرای پروژه‌های فرهنگی و هنری باشد، برای اینکه ظرفیت‌های فرهنگی به منثه ظهور برسد به امکانات فیزیکی نیاز است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز داشت: پتانسیل خوبی در حوزه تئاتر در شهر شیراز وجود دارد، استعدادهای تئاتر نیاز به مکان برای تمرین، نمایش و عرضه هنر دارند.

ابراهیم گشتاسبی راد با بیان اینکه شاید برخی‌ها بگویند نیاز مردم امور دیگر است چرا باید سالن تئاتر ساخته شود، ادامه داد: نباید مردم را دست کم گرفت، اهالی این منطقه افراد با فرهنگی هستند، مردم هنر را می‌شناسند و در چنین محلی ساخت یک تماشاخانه و تئاتر می‌تواند حائز اهمیت و حتی اشتغال‌زا باشد.

ناظر شورا در منطقه یازده شهرداری شیراز گفت: در آغاز این پروژه برخی‌ها می‌گفتند به دلیل اینکه در منطقه محرومی قرار داد اهالی تئاتر از آن استقبال نخواهد کرد در حالی که بخشی از بچه‌های تئاتر شیراز از همین منطقه هستند، خود من و یک عضو دیگر شورا نیز در این منطقه نصر متولد شدیم.

سعید نظری ادامه داد: تفاوت دیدگاه این شورا با شورای سابق، بر انجام پروژه‌های انسان‌محور و فرهنگ‌محور است، ما به سمت احیای تاریخی این منطقه هم خواهیم رفت.

شهردار منطقه یازده شهرداری شیراز با بیان اینکه پروژه پردیس تئاتر نصر یک پروژه انسان‌محور است، افزود: مساحت این پروژه 6 هزار متر مربع است که به 8 هزار متر افزایش خواهد یافت که تا سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

برزگر ادامه داد: نتیجه اعتماد شهردار شیراز به این منطقه کم برخوردار اجرای 6 پروژه خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با بیان اینکه اولویت شورا و مسئولان شهرداری رسیدگی به مسائل فرهنگی است، گفت: توسعه کمی فضاهای فرهنگی موجب توسعه کیفی یعنی پرورش شهروندان فهمیم و فرهنگ‌دوست می‌شود.

لیلا دودمان افزود: مشاهیر ما در سطح ملی و بین المللی اثر مثبتی بر مردم می‌گذارند و علاوه بر ایجاد غرور ملی موجب تقویت فرهنگ عمومی می‌شوند.

یکی از اعضای تئاتر شیراز با بیان اینکه جدای نمایش امری که می‌تواند جامعه را متحول کند، بزرگان ادبیات ما هستند، گفت: اگر از سعدی و حافظ صحبت می‌شود آشنایی با شخصیت آنها و تحول ادبی که به وجود آوردند، ضروری است.

علی نقی رزاقی ادامه داد: اینها فقط شاعر نبودند بلکه فلاسفه بزرگی بودند که با زبان شعر قالب‌های هنری را عرضه کردند، زندگی‌نامه این بزرگان با نمایش به نسل بعد باید منتقل شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/


نظرات بینندگان