کد خبر: ۱۳۴۹۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸

فردا؛ آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از آغاز ثبت نام برای طرح ملی مسکن در استان از فردا ۲۶ آذرماه خبر داد.
به گزارش شیرازه، بسیاری از کارشناسان کمبود خانه و توقف ساخت‌وساز را دلیل اصلی این مشکل در بازار مسکن عنوان کردند در نتیجه دولت اواخر سال گذشته تصمیم گرفت تا در کنار اتمام ساخت500هزار مسکن مهر در طرحی به نام "اقدام ملی مسکن" دست به ساخت 400هزار واحد مسکونی تا پایان سال 1400 بزند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن ویژه اقشار متوسط و کم درآمد از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۶ آذر آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی TEM.MRUD.IR تقاضای خود را ثبت کنند.

جعفر زاهدی هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را تسهیل مسیر تامین خانه برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه دانست و گفت: این طرح بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی با نام برنامه اجرایی اقدام ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی فارس در دست اقدام است و محل اجرای آن زمین‌های موجود متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خواهد بود.

زاهدی گفت: سهمیه این اداره کل در طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد تعیین شده که شامل ۲۹۸۹ واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی ۳۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله ۴۹۰ واحد تامین زمین برای اقشار ویژه و همچنین ۱۶۷۲ واحد تکمیل  واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت، ۱۷۴۰ واحد واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه ها و ۱۶۱۷ واحد استفاده از ظرفیت های بانکی مصوب است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در خصوص واجدین شرایط برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن گفت: ۸ شرط برای ثبت نام در این طرح وجود دارد که شامل فاقد زمین یا واحد مسکونی بودن متقاضی و افراد تحت تکفل، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن حداقل ۳۵ سال سن برای زنان خودسرپرست، سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی و توانایی تامین هزینه ساخت، است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸
0
این چه جور ثبت نام مسکن بود . ساعت 11 روز 26 ظرفیت تکمیل بود، درست و منطقی این است که همه رو ثبت نام کنند واولویت بندی کنند،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸
0
اگه میخوایم بدین ای مسکن ملی به هر کسی که خونه نداره بدین به عقل جور در نمیاد سایت،ساعت ده شروع بشه ساعت یازده تکمیل بشه اینم شش هزار نفر تو یک ساعت سبت نام کنن اون وقت یکی مثل من و امسال من داخل پارکینگ زندگی کنیم این وصت حق دیگران زایع بشه
روبین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸
0
این چه جورثبت نام بودکه ماهرکارکردیم نشدظرفیتهاپربود.اینکه نشدمابایدیه عمرمستاجرباشیم.خواهش میکنم مسئولین یفکری بحال ماوامثال ماباشند. باتشکر
طاهره وصال
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸
0
مدارک زیرپوشش کمیته هستم واسه ثبت نام مسکن ملی مدارکم اماده کردم چراسایت بازنمیشه الان یک ساله هست