کد خبر: ۱۳۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/25

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/25


بومرنگ پهپادي آذري جهرمي؛ وزير جوان از "پپه" عبور كرد!
 محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات كه روز پنج‌شنبه از شگفتانه‌اش رونمايي كرد، از مخاطبان خود در توييتر خواسته بود تا براي نام‌گذاري پهپاد ⁧پست‌پلاس مشاركت كنند.
 پس از انتشار توييت آقاي وزير، بيش از ۵۴۰۰ كامنت ذيل آن درج شد اما در بين حجم انبوه كامنت ها يك توييت با بيشترين لايك به چشم ميخورد، يك كاربر توييتر با نام كاربري "سجاد" در كامنتي نام پيشنهادي خود را  پَپِه  (پهپاد پست هوايي) عنوان كرده بود.
آذري جهرمي در جديدترين توييت خود عليرغم وعده قبلي، اعلام كرد اين نام كه كاربران با بيشترين لايك انتخاب كرده اند را انتخاب نميكند.
ناظران معتقدند تداوم شوآفهاي وزير جوان باعث شده تا تجربه جوانگرايي و شان جايگاه وزارت مورد ابهام جدي قرار گرفته و ديگر مديران موفق جوان نيز از اين ابهامات آسيب ببينند.

______
 سخنگوي وزارت خارجه: سفر روحاني به ژاپن در حال برنامه‌ريزي است.
 موسوي در نشست خبري: سفر «آبه شينزو» به تهران انجام شد و طبيعي بود سفر روحاني به ژاپن صورت بگيرد و اين سفر در حال نهايي شدن است.
 غير از بحث حج گفت‌وگويي با عربستان سعودي در جريان نيست.
با كشورهاي مختلف مكانيسم‌هاي دوجانبه را طراحي كرديم و (عملياتي شدن كانال مالي سوئيس) اين در همان راستاست و مي‌تواند شامل همه كالاها و خدمات مورد نياز دو كشور باشد.
 آماده تبادل زندانيان به دليل مسائل انساني با آمريكا هستيم.
 مشكل فني علت توقف همكاري روسيه در سايت فردو است.
چشم‌انداز خوبي براي گسترش روابط با عراق مي‌بينيم.
______
 تكذيب استعفاي روحاني.
ربيعي سخنگوي دولت در نشست خبري: بحث استعفاي روحاني و كنار رفتن دولت در دولت و توسط جهانگيري به هيچ وجه صحت ندارد و ايشان طرفدار استعفاي دولت نيست.
 شايد يكي از مشكلات ما سخن نگفتن و اطلاع نرساني بوده است. دولت در شش سال گذشته كارنامه قابل قبولي داشت. چرا تحريم و مقاومت دولت در برابر آن را نمي خواهيم ببينيم؟ اين روزهاي گرد و غبار خواهد گذشت و مردم قضاوت خواهند كرد.
_______
استيضاح وزراي نفت، كشور و آموزش و پرورش منتفي شد.
 سليمي سخنگوي كميسيون شوراها در گفت‌وگو با تسنيم: با توضيحاتي كه رحماني فضلي با حضور در جلسه امروز اين كميسيون ارائه كرد بسياري از متقاضيان طرح استيضاح امضاي خود را پس گرفتند.
 سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي: با توجه به پس گرفتن تعدادي از امضاهاي متقاضيان استيضاح وزير آموزش و پرورش، اين استيضاح از حد نصاب افتاد و منتفي شد.
ميرزايي، عضو كميسيون انرژي مجلس: در نشست امروز كميسيون درباره استيضاح زنگنه مباحثي مطرح شد اما در نهايت موضوع استيضاح وزير نفت به دليل برخي مصالح منتفي شد.
______
 يارانه معيشتي مددجويان و سالمندان كهريزك را هم ندادند!
 مدير روابط عمومي آسايشگاه كهريزك در گفت‌وگو با «وطن امروز»: دولت به‌جاي اينكه حمايت از سالمندان كهريزك و ساير آسايشگاه‌ها را افزايش دهد حق آنها را هم نمي‌دهد.
سالمندان آسايشگاه كهريزك جزو ضعيف‌ترين اقشار جامعه هستند و خيران هستند كه اين آسايشگاه را سر پا نگه‌داشته‌اند، اگرنه دولت از طريق سازمان بهزيستي كمك كمي مي‌كند كه در مواجهه با هزينه‌هاي سرسام‌آور بسيار ناچيز محسوب مي‌شود.
 از دولت انتظار داشتيم اگر نمي‌خواهد مثل خيران به اين افراد كمك كند حداقل حق قانوني و شخصي آنها را بدهد و يارانه معيشتي را از آنها نگيرد.
_______
چرا پيشنهاد رسانه‌اي استعفاي روحاني صادقانه نيست؟
 فرهيختگان نوشت: اگر پروژه جديد عباس عبدي را ادامه همان پروژه مديريت افكارعمومي تلقي كنيم، تشخيص دقيق‌تري هم از هدف نهايي آن خواهيم داشت و خواهيم فهميد كسي كه همين چندماه پيش دولت را ناكارآمد مي‌خواند و حتي از اساس روحاني را فاقد شايستگي براي رياست‌جمهوري توصيف مي‌كرد حالا چگونه ديگران را متهم به چوب گذاشتن لاي چرخ رئيس‌جمهوري مي‌كند كه به‌تنهايي و باوجود مخالفت صريح تمام دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور ازجمله وزارت اطلاعات و حتي مخالفت صريح وزارت اقتصاد، وزارت نفت و بانك مركزي، بر گران‌شدن ناگهاني و چند صد درصدي قيمت بنزين تأكيد مي‌كند و آن را به مرحله اجرا مي‌رساند.
_____
 نسخه‌پيچي عجيب روزنامه اصلاح‌طلب؛ لزوم نرمش قهرمانانه دوباره نظام!
 آرمان ملي نوشت: اگر دولت درزمينه رفع برخي از تحريم‌ها داراي اختيارات لازم شود و بتواند ميانجيگري چون ژاپني را مثمر ثمر سازد هم فضايي تازه متوجه اقتصاد كشور مي‌شود و هم مجموعه قوه اجرائيه انگيزه بسيار بيشتري براي كار و تلاش خواهد يافت و هم مردم دلگرمي جديد پيدا مي‌كنند.
 نرمش قهرمانانه براي عبور از گردنه‌هاي سخت و نفسگير يك استراتژي است، نه يك توصيه صرف و تاكتيك مقطعي.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان