کد خبر: ۱۳۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

انصراف از تحصیل جمعی از دانشجویان علوم پزشکی شیراز

طی روزهای گذشته ۱۲ نفر از دستیاران رشته زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل مشکلات صنفی و آموزشی از ادامه تحصیل انصراف داده بودند که با دلجویی و قول سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر رسیدگی به مطالبات به محل تحصیل و کار بازگشتند.

طی چند روز گذشته خبری در خصوص انصراف تمام دستیاران رشته زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ادامه تحصیل در برخی رسانه‌های خارجی منتشر شد.

دستیاران سال یک ورودی 98 با ارائه یک نامه مبنی بر انصراف گروهی با امضای 12 نفره، ظهر روز 13 آذر بیمارستان‌های موظفی و برنامه‌های کشیک خود را ترک کرده بودند.

در حالی که نامه البرزی مدیرگروه زنان و زایمان خطاب به رئیس دانشکده پزشکی با این مضمون که اقدام دستیاران بدون اطلاع و هماهنگی با دفتر بخش زنان و دستیاران سال‌های بالاتر بوده و امضا کنندگان به کمیته انضباطی معرفی شوند، در فضای مجازی منتشر شده بود؛ دختر دکتر البرزی در صفحه اینستاگرام خود نامه منتسب به پدرش را تکذیب کرد و نوشت: «پدر من، دکتر سعید البرزی دو روزی است که به خاطر شرکت در کنگره‌ی علمی خارج از کشور و پیش من هستند و بنده همین الان نامه را به پدرم نشان دادم و از وجود نامه کاملا بی‌اطلاع بودند، این نامه توسط جانشین پدرم و با پاراف ایشان که در دانشگاه موجود است نوشته شده و دکتر البرزی از این نامه اصلا راضی نیستند...»

  دکتر سعید البرزی مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با رایزنی و صحبت هایی که با دستیاران تخصصی رشته زنان و زایمان انجام گرفت مشکل آنها رفع شد و اکنون همه دستیاران سال یک ورودی ۹۸ که شامل ۱۲ نفر از دانشجویان دختر این دانشگاه هستند به محل تحصیل و کار بازگشته اند.

پیشتر اعلام شده بود این افراد در نامه‌ای با اشاره به آینده مبهم شغلی خود ضمن اعلام انصراف گروهی، برنامه های کشیک و موظفی بیمارستانی خود را هم ترک کرده اند. 

مهرزاد لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته طی دیداری با دستیاران رشته زنان و زایمان این دانشگاه ضمن دلجویی از آنان ابراز داشته بود: تیم مدیریتی دانشگاه از شرایط کاری دستیاران آگاه است، مسایل مطرح شده توسط دستیاران در کمیته‌های تخصصی و با هدف بهبود شرایط کاری و رفاهی آنان و همچنین روند کیفی خدمات بررسی می‌شود و مجموعه دانشگاه، تمامی تلاش خود را به کار بسته تا در کنار حجم خدمات، زمینه‌های رضایتمندی اعضای داخلی مجموعه را نیز فراهم آورد.

به گفته مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همه دستیاران سال یک ورودی 98 که شامل 12 نفر از دانشجویان دختر این دانشگاه هستند به محل تحصیل و کار بازگشته اند.

نظرات بینندگان