کد خبر: ۱۳۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
امیری خبر داد:

برگزاری هم‌زمان نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی

یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس همزمان با دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، مصیب امیری در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی فارس، اظهار داشت: در سال گذشته نمایشگاه گردشگری پارس در دو نوبت، یکی در آذر نمایشگاه گردشگری و دیگری معمولا در اسفند با عنوان «نمایشگاه سراسری صنایع دستی» برگزار می‌شد.

وی افزود: از سال گذشته تصمیم بر این شد تا با ادغام هر دو نمایشگاه در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود  و از طرفی دو نمایشگاه می تواند ظرفیت مناسبی را برای هر دو بخش ایجاد کند.

امیری گفت: در سال گذشته صنعت منبت‌کاری شهرستان آباده را با عنوان «شهر جهانی منبت» به ثبت رساندیم و امسال نیز امیدواریم شیراز به عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: یکی از موقعیت ها و فرصت های مهمی که در این نمایشگاه اتفاق می‌افتد، بازدید ارزیابان سازمان جهانی صنایع دستی از نمایشگاه صنایع دستی فارس بوده که موقعیت مناسبی برای مطرح کردن شیراز به عنوان « شهر جهانی صنایع دستی» است.

این مسئول ادامه داد: دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی شامل 134 غرفه با شرکت‌کنندگانی از ۲۳ استان کشور در 40 رشته از جمله گلیم بافی، جاجیم، حصیر، خاتم، منبت، معرق و... برگزار می‌شود همچنین بیش از 170 مرکز فعال گردشگری و 110 غرفه در این حوزه حضور دارند.

به گفته وی استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، البرز، بوشهر، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد هستند.

امیری گفت: با توجه به رشد گردشگری سلامت در سال گذشته، شرکت های تسهیل‌گر در این حوزه برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور دارند.

این مسئول عنوان کرد: بیش از ۱۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی در فارس راه اندازی شده که تا پایان سال حداقل 20 اقامتگاه دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود و از اهداف نمایشگاه امسال معرفی بیشتر این مکان‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه شیراز با وجود حرم حضرت شاهچراغ(ع) یکی از مراکز مهم گردشگری مذهبی به شمار می آید، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال به حوزه گردشگری مذهبی با محوریت حرم شاهچراغ، توجه بیشتری شده است. 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان