کد خبر: ۱۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

اقدام معنادار حامیان استاندار فارس پس از احتمال عزل رحیمی

طی یک ماهه گذشته چندین گروه مردمی با انتشار نامه‌‌های سرگشاده‌ای از عملکرد ضعیف استاندار فارس بشدت گلایه کرده و خواستار برکناری «عنایت‌الله رحیمی» شده‌اند.
به گزارش شیرازه، طی یک ماهه گذشته چندین گروه مردمی با انتشار نامه‌‌های سرگشاده‌ای از عملکرد ضعیف استاندار فارس بشدت گلایه کرده و خواستار برکناری «عنایت‌الله رحیمی» شده‌اند.

نخستین نامه را جمعی با عنوان «همدلی برای فردای فارس» منتشر کرد. برخلاف نامه‌های دیگری که معمولاً با عناوین کلی همچون «جمعی از خانواده‌های شهدا!» یا «جمعی از فعالان سیاسی!» منتشر می‌شود، در بیانیه این گروه مردمی نام و نام خانوادگی بیش از ۱۳۰۰ نفر از فعالان اجتماعی-سیاسی استان فارس به‌صراحت قید شده است.

در ادامه ۲۴ حزب و تشکل انقلابی و نیز برخی گروههای جهادی نیز با انتشار نامه‌‌های جداگانه‌ای از عملکرد ضعیف استاندار در کنترل گرانی و... بشدت انتقاد کرده و خواستار عزل وی شدند.

با شدت گرفتن انتقادات و احساس خطر برای از دست دادن کرسی استانداری فارس، برخی حامیان رحیمی در استانداری با راه‌اندازی کمپینی در صدد حمایت از وی برآمده‌اند.

در این کمپین که توسط برخی کارمندان روابط عمومی استانداری فارس منتشر شده است، آمده: «انتشار خبر و شایعات و حمله رسانه‌ای خبرگزاری فارس علیه استاندار خدوم و پرتلاش استان فارس که به حق جزو بهترین انتصابات دولت تدبیر و امید برای مردم استان بوده است، مایه نگرانی و دغدغه فعالان سیاسی، احزاب اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرایان، مدیران، کارمندان دولت، خانواده‌های شهدا در استان شده و ما را بر آن داشت تا با صدور بیانیه‌ای، دغدغه‌های جدی و عمیق خود در خصوص این رفتارهای خارج از دایره انصاف و اخلاق را مطرح نموده و حمایت قاطع و لزوم استمرار فعالیت استاندار فعلی را اعلام نماییم».

در ادامه این نامه بی‌هویت که مشخص نیست توسط چه کسانی امضاء شده است، می‌خوانیم: «دکتر عنایت‌الله رحیمی بعنوان فرزند شایسته استان اکنون با برنامه‌های زیرساختی و مدیریت پرتلاش، افق امید و پیشرفت استان را ترسیم نموده است. بر خود لازم می‌دانیم مراتب جدی و موکد حمایت خود از استاندار فارس را اعلام کنیم.»

در ادامه این نامه با توهین به منتقدان و خطاب قرار دادن آنها با القابی همچون «بیمار»، «باج‌خواه»، «تمامیت‌خواه» و...، آمده است: «متأسفانه استان فارس بدلیل حضور برخی انگشت‌شمار افراد بیمار همواره دچار بی‌ثباتی در مدیریت بوده و این‌بار امضاکنندگان و حامیان دولت تدبیر و امید اجازه نخواهند داد بارقه تحرک و پویایی در استان به تحریک و گزارشات ناحق تعدادی باج‌خواه به ناامیدی و یأس تبدیل گردد. روند تحولات آبان‌ماه گذشته نشان می‌دهد جریانی اقتدارگرا، تمامیت‌خواه با انواع و اقسام ترفندها، تهمت‌ها و تهدیدها نسبت به نیروهای مومن، شایسته و وفادار به نظام و ایجاد موانع و کارشکنی‌های مختلف نسبت به اقدامات و اجرای برنامه‌های نماینده دولت تدبیر و امید در استان سعی می‌نماید یأس و ناامیدی توأم با ناکارآمدی را در جامعه القاء کند.»

حامیان استاندار نتوانسته‌اند خشم خود را از خبرگزاری فارس پنهان کرده و در ادامه به این خبرگزاری مردمی و مستقل که جرمی جز انتشار حرف منتقدان نداشته است حمله کرده و نوشته‌اند: «نمونه بارز این اقدامات را می‌توان در فعالیت‌های اخیر خبرگزاری فارس که در تهران به رفتارهای خاص شهرت دارد مشاهده کرد. حربه تخریب و تهدید مسئولان و نامه‌پراکنی (حاشیه‌سازی دروغین) به شورای امنیت ملی یکی دیگر از رفتارهای زشت و خارج از تقوا و انصاف است که توسط چندنفر معدود و البته سازماندهی شده و با حمایت صاحبان خبرگزاری فارس است. دیگر فرصت و مجالی برای بازگشت به عقب برای مردمان این استان نیست. کارنامۀ موفقیت‌های دکتر رحیمی و حجم تغییرات ملموس انجام‌گرفته توسط وی ما را برآن داشت تا در کنار همه مردم در اقصی نقاط استان، امتداد تدبیر و امید را مستلزم حمایت دکتر عنایت‌الله رحیمی دانسته و تداوم مدیریت و سکانداری ایشان را برای استانمان از محضر شما عزیزان درخواست داشته‌ باشیم.»

به گزارش فارس، این کمپین بلافاصله پس از راه‌اندازی متوقف شده و هنوز مشخص نیست علت آن ترس از عدم موفقیت در جمع‌آوری امضاء در حمایت از استاندار بوده یا دلیل دیگری داشته است. گفتی‌ است عملکرد یک‌ساله رحیمی در موضوعاتی همچون سیل شیراز، افزایش گرانی‌ها، تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری و... سبب شده است گروه‌های مختلف مردمی خواستار عزل رحیمی شوند و علاوه بر آن عملکرد بسیار ضعیف در اغتشاشات اخیر پای روزنامه‌های کشوری را هم به این مطالبه باز کرد و برخی روزنامه‌های تهران با اشاره به خسارت‌‌های عجیب و هنگفت شیراز در اعتراضات دوروزه، از وزیر کشور خواستار تعیین‌ تکلیف ادامه فعالیت رحیمی شدند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

نظرات بینندگان