کد خبر: ۱۳۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

بازرسی بیش از ۱۲ هزار مورد از مراکز عرضه کالا در فارس

رئیس سازمان صمت فارس گفت: از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین تاکنون دوازده هزار و ۹۲۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در استان فارس انجام شده است.
بیست و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان فارس به ریاست مهندس ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با حضور مهندس حمید رضا ایزدی رییس صنعت، معدن و تجارت فارس و دیگر مسئولان استان در سازمان صمت برگزار و در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس گزارش مبسوطی از وضعیت تهیه، تامین، توزیع و عرضه کالا، کنترل قیمت‌ها و نظارت و بازرسی به ستاد تنظیم بازار و دکتر «عباس قبادی» معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور ارایه شد.

حمید رضا ایزدی گفت: در جلسات انجام یافته مقرر شد؛ به صورت ویژه بازار رصد و قیمت اجناس از سوی بازرسان مربوطه کنترل و با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت‌ها برخورد شود همچانکه بازرسی‌های مستمر و نظارت بر بازار در همه شهرستان‌ها تداوم دارد و بازرسان بصورت محسوس و نامحسوس بازار استان را بصورت شبانه روزی پایش می‌کنند.

او افزود: با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین تاکنون دوازده هزار و ۹۲۶ مورد بازرسی میدانی و ۴۰۴ گشت مشترک با کمک سایر نهاد‌های ذی ربط از مراکز عرضه کالا برای کنترل قیمت‌ها انجام و ۱۳۹۲ پرونده تخلف به ارزش بیش از ده میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شده است.

ایزدی با بیان این که از ابتدای اجرای طرح اصلاح بنزین تاکنون، تماس با سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی این استان نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش یافته اضافه کرد: پاسخوگویی در این سامانه بصورت تمام وقت توسط همکاران انجام، مسایل و مشکلات مردم در بحث نظارت بر بازار و افزایش احتمالی قیمت‌ها در سریعترین زمان انجام می‌پذیرد بنابراین از مردم تقاضا داریم هر جا که تغییر نرخی مشاهده کردند با اطلاع به این سامانه به بازرسین سازمان در اقصی نقاط استان تماس داشته باشند.

او در خصوص نظارت بر بازار و تامین مایحتاج و کالا‌های اساسی مورد نیاز برای شب یلدا گفت: دراین خصوص کالا‌های مورد نیاز مردم عزیز استان فارس تامین و قیمت‌ها توسط گشت‌های مشترک وبازرسان وناظران افتخاری کنترل می‌شود وجای نگرانی نیست.

ایزدی با بیان اینکه وحدت عملی بین رؤسای ادارات صمت شهرستان و روسای اتاق‌های اصناف باعث هم‌افزایی ویژه در کنترل بازار می‌شود تصریح کرد: لازم است بر نظارت‌ها تکیه بیشتری صورت گیرد، چون انتظار مردم از بازار زیاد است و اتحادیه‌ها هم باید در این رابطه تلاش و همکاری کنند.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری فارس دراین جلسه با اشاره به اینکه درجهت کنترل بازار استان فارس اهتمام جدی دارد، بازار آرام و در کنترل است گفت: خوشبختانه در این مدت اصلاح قیمت بنزین تاکنون با همراهی و همگرایی و تعامل دستگاه‌ها اقدامات ویژه‌ای در راستای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار در سراسر فارس انجام شده و ضرورت دارد تا این روند تداوم داشته باشد.

 ظفر افشون از همکاری خوب سازمان صمت، اعضاء کارگروه، اصناف و کسبه در زمینه کنترل قیمت‌ها قدردانی کرد و افزود: تاکنون امر مهم تهیه، توزیع و تنظیم بازار در فارس به خوبی انجام شده و در ادامه نیز همه مسئولان مرتبط این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

او اضافه کرد: جلسه‌های ستاد تنظیم بازار و کارگروه حمل و نقل استان بر اساس دستور استاندار مستمر برگزار و همه موارد در این کارگروه‌ها رصد و پیگیری می‌شوند و هرگونه افزایش کرایه حمل و نقل بدون مصوبه کارگروه تنظیم بازار در فارس ممنوع است لذا در خصوص تهیه، تامین، توزیع و قیمت‌ها کارگروه تنظیم بازار استان تصمیم گیری و اقلام مورد نیاز را بوسیله دستگاه‌های متولی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

افشون با تاکید بر کشف واقعی قیمت در راستای عدالت اجتماعی بدون اعمال فشار تصریح کرد: رسالت کارگروه تنظیم بازار همسان سازی، واقعی نمودن قیمت‌ها در مشخص شدن سهم تولید کننده ومصرف کننده است، که ضرورت دارد تا در امر نظارت بر بازار با ترویج آموزش‌های عمومی از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم تا نظارت‌ها دقیق‌تر و گسترده‌تر باشد.

او از طریق ویدئو کنفرانس به ستاد تنظیم بازار گزارش داد و گفت: وضعیت ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی در استان فارس مناسب است و هیچ کمبودی در مورد ذخیره میوه، روغن، شکر سفید، برنج و شکر خام نداریم، اما ضرورت دارد تا جهت رفاه حال مردم عزیز اختیارات این کارگروه دراستان فارس در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت بیشتر شود.

او دراین جلسه گفت: مقررشد تا جهت جلوگیری از افزایش نرخ گاز LPG و... ساماندهی لازم و نحوه خدمات رسانی مناسب سیلندر‌های گاز توسط مراکز توزیع انجام و این مهم عملیاتی شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت هم در این ارتباط تصویری دستور پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مربوط استان فارس را را صادر کرد و گفت: همه موارد و درخواست‌ها را پیگیری می‌کنیم.

نظرات بینندگان