کد خبر: ۱۳۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

کاهش معلولیت با افزایش آگاهی دانش آموزان

پیشگیری همواره از درمان، کم هزینه‌تر است و با آگاهی بخشی موثر در زمینه معلولیت، می‌توان از بروز بسیاری از معلولیت‌ها جلوگیری کرد.
به گزارش شیرازه، دست یافتن به آگاهی لازم برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، اقدامی است که باید از دوران تحصیل آموزش داده شود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز از اجرای طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس این شهرستان خبر می‌دهد و به خبرنگار فارس می‌گوید: این طرح در مدارس متوسطه با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و پیشگیری از معلولیت‌های مختلف ژنتیکی، مادرزادی و اکتسابی آغاز شده است.

حمید آزرمی ادامه می‌دهد: آموزش و پرورش استان در اجرای این طرح در مدارس همکاری خوبی در پیش گرفته است که در تحقق اهداف پیشگیرانه واحد پیشپیری بهزیستی نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اثرگذاری آموزشگران بر شناخت و نگرش دانش‌آموزان نسبت به سلامتی خود، بیان می‌کند: از 2 ماه قبل، برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس آغاز شده است و به مربیان متخصص آموزش داده شده و جلسات توجیهی نیز برگزار شده است.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به اهداف این طرح، تصریح می‌کند: در تلاش هستیم با اجرای باکیفیت این برنامه برای ارتقاء سطح آگاهی و سلامت دانش‌آموزان و خانواده آنها گام برداریم. 

آگاهی بخشی به 30 هزار دانش‌آموز

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز  نیز با اشاره به اجرای این طرح برای 30 هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان شیراز عنوان می‌کند: طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس برای 30 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم اجرا می‌شود.

مدینه رفعت‌پناه ادامه می‌دهد: این طرح در زمینه‌های تخصصی سلامت و پیشگیری از بیماری و  معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی و اسکلتی، سلامت بینایی و سلامت شنوایی در پایه دهم و ژنتیک و مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث ترافیکی و غیرترافیکی در پایه یازدهم توسط ۱۴ مربی آموزش دیده بهزیستی اجرا می‌شود.

 

وی اضافه می‌کند: با توجه به اهمیت و نقش این طرح در کاهش معلولیت‌ها، مربیان با رشته‌های تخصصی مرتبط انتخاب شده و توسط اداره کل بهزیستی فارس آموزش دیده‌اند و کیفیت آموزش مربیان به طور مستمر توسط تیم نظارتی متشکل از کارشناسان دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها، معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس و کارشناس سلامت آموزش و پرورش نواحی 1، 2، 3، 4 و دشت ارژن ارزیابی می‌شود.

سرپرست حوزه امور توسعه پیشگیری مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز به خبرنگار ما می‌گوید: آگاهی بخشی در مورد روش‌های پیشگیری از معلولیت از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید دانست که همواره هزینه پیشگیری از درمان به مراتب کمتر است.

زهرا تیموری ادامه می‌دهد: ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و افزایش سطح آگاهی آنان در زمینه پیشگیری از معلولیت‌هاست که امیدواریم تا پایان اسفند‌ماه امسال با پوشش حداکثری گروه هدف بتوانیم، با افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در کاهش معلولیت‌ها گام موثری برداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان