کد خبر: ۱۳۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸
در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری مطرح شد:

طرح نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های شهری در بودجه ۹۹

آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه ، مهندس سیاهپور، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام در سال ۶۲ مبنی بر تخلیه بنادر جنوبی، که به تشکیل راهداری منجر شد، به خدمات این سازمان در. یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: با شروع سیل ابتدای سال جاری، اوج ولایتمداری، مردم‌داری و اخلاص را در کمک به سیل زدگان، از همکارانمان در راهداری  دیدیم که با اخلاص تمام، نیرو‌ و امکانات، را مدیریت کردند و استان فارس در این مورد، مثل موارد دیگر باز هم خوش درخشید.
وی افزود: اما با ادامه بارش ها، با زحمات راهداران، توان و تجهیزات هم در حوزه راهداری و هم جابجایی کالا، معین در استان لرستان و خوزستان شدیم. 

جابجایی زائران در اربعین حسینی ، از کارکردهای ویژه این سازمان است / طرح نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های شهری در بودجه ۹۹
سیاهپور در ادامه با بیان اینکه حضور رانندگان در بندر امام باز هم یادآور فرمان تاریخی حضرت امام بود، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه با توجه به تحریم ها، و عدم اجازه حرکت کشتیها، رانندگان با حضور به موقع در بندر امام، باعث تخلیه و بارگیری به سمت شهرها و عدم خرابی کالاها شدند.‌
اما به عقیده مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، بزرگترین کاری که در سال جاری انجام شد، در حوزه جابجایی مسافران از استان فارس به سمت مرزهای عراق برای پیاده روی اربعین بود که ۷۸هزار زائر در ۱۰ روز‌ جابجا شدند.

 وی با بیان اینکه کشور عراق ظرفیت و توانایی این حجم عظیم‌مسافر را نداشت تصریح کرد: همچنین جابجایی زائران از مرز شلمچه به شهرهای عراق از دیگر کارهای این حوزه بود که در این مورد، فارس جزو سه استان برتر پشتیبانی در جابجایی مسافران در اربعین حسینی بود. 
سیاهپور در ادامه به معرفی سامانه سپه تن پرداخت و گفت: سامانه سپه تن می تواند به مسافرین خدماتی ارائه کند، مسافر از لحظه حرکت تا رسیدن به مقصد، می تواند به خانواده اش دسترسی بدهد که رصد و کنترل کند و دغدغه خانواده ها را رفع شود.


 رتبه اول فارس در کاهش تصادفات جاده ای و حوزه حمل و نقل جاده ای در کشور / طرح نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های شهری در بودجه ۹۹

 مهندس رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس دیگر سخنران این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل گفت: وجه تسمیه روز ۲۶ آذر از یک تقدسی برخوردار است، چرا که آن زمان جنگ نفت کش ها و شرایط سختی بر کشور حکمفرما بود. 

وی با بیان اینکه جسم و روح انسانها از بدو تولد تا معاد، در حرکت است اظهار داشت: در بحث کاهش تصادفات جاده ای، و نیز در حوزه حمل و نقل جاده ای، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد.

به گفته وی، بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی کشور در استان فارس در دست کار است و امروز هم معاون وزیر راه از این پروژه بازدید دارد. 

رضایی کوچی همچنین با بیان اینکه حوزه راهداری فارس در سیل فروردین ماه همکاری ویژه ای با استان های لرستان و خوزستان داشت تصریح کرد: در اربعین حسینی هم این همکاری خاص وجود داشت که به قول استاندار خوزستان، رتبه نخست را در همکاری داشته است. 

جابجایی زائران در اربعین حسینی ، از کارکردهای ویژه این سازمان است / طرح نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های شهری در بودجه ۹۹
وی با یادآوری اینکه بیش از ۶هزار کیلومتر طول راه های برف گیر در استان داریم تاکید کرد: لازم است اکیپ های راهداری و‌ گشت های فعال برای فصل سرما تقویت شوند.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه با اشاره به بودجه سال ۹۹ گفت: براساس اطلاعات بودجه ۹۹، چند موضوع کلیدی برای حوزه حمل و نقل وجود دارد که طرح بازسازی اتوبوس ها در غیر کلانشهرها، نوسازی بیش از ۳هزار دستگاه اتوبوس که بخش هایی هم مربوط به فارس است، توزیع لاستیک، نوسازی تاکسی های شهری با تسهیلات ویژه، سهمیه بندی بنزین، از این مواردی است. 

وی همچنین با بیان اینکه در لایحه درآمد شهرداری ها هم پیش بینی های برای حوزه حمل و نقل شده که امیدواریم وضعیت حمل و نقل شهرها با این لایحه بهتر خواهد شود، گفت: اعتبار قابل ملاحظه ای برای تبدیل خودروهای بنزینی به گاز سوز پیش بینی شده است.

به گفته رضایی کوچی، برای سرویس های مدارس در بحث سهمیه بنزین مشکلاتی داریم که امیدواریم با پیش بینی بودجه ۹۹حل بشود. ضمن اینکه تغییر برای تعیین نرخ این سرویس ها مدنظر است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد: بنا داریم برای صفر کردن میزان تلفات در بعضی محورها در استان به صورت سمبولیک داشته باشیم که به مرور به ما شهرها ارائه شود.

نظرات بینندگان