کد خبر: ۱۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

اولین نیروهایی که در دفاع مقدس با سلاح و نفرات خود مقابل عراق ایستادند و جنگیدند، عشایر بودند/اگر کم لطفی در حق خانواده شهدا بشود، در آتش جهنم خواهیم سوخت

سردار سیف تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید را از افتخارات عشایر دانست.

به گزارش شیرازه، سردار نصرت‌الله سیف رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در یادواره بزرگ سرداران و 2هزار شهید عشایر استان فارس گفت: هیچ شهیدی شهید نشد الا اینکه خودش خواست. حتی اگر شما کسی را دیدید که نزد شما یک فرشته نبوده و شما انتظار شهادت از او نداشتید، در شب های عملیات خودش را به خدا وصل کرده است.

وی با بیان اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است. این نظام به آسانی به دست نیامده است، تأکید کرد: وصیت تمام شهدا حفظ نظام جمهوری اسلامی و تبعیت از ولی فقیه، و خدمت به مردم بود.

سردار سیف با طرح این سوال که چرا انقلاب کردیم؟ چرا آمریکا با ما دشمنی می کند و این همه توطئه برای ما طراحی می کند؟ تصریح کرد: خیلی واضح است. یک کم لطفی که بزرگ تر ها در حق نظام می کنند، این است که مسائل قبل از انقلاب را به جوانانمان نمی گویند و برای جوانان توضیح نمی دهند که قبل از انقلاب جایگاه کشور ما چه بوده و امروز کجاست؟

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با یادآوری اینکه قبل از انقلاب، دنیا میان دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و ایران هم مستثنی نبود تصریح کرد: هیچ کشوری اجازه استقلال نداشت. ایران هم مدتی زیر چتر شوروی و بعد از آن زیر چتر آمریکا رفت.

حفظ نظام جمهوری اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه و خدمت به مردم از وصیت همه شهداست

وی با بیان اینکه 86 هزار نفر مستشار آمریکایی در ایران زندگی می کردند و یک مدیریت نظامی و سیاسی آمریکایی در ایران حکمفرما بود تأکید کرد: هیچ دهیار، بخشدار، فرماندار و مسئولی بدون اجازه سفیر آمریکا منصوب یا جابجا نمی شد.

سیف افزود: سفیر آمریکا در ایران و ژنرال هایزر در ایران مسئول تأمین منافع آمریکا بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، محاکمه شدند که چرا انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد؟ شما مگر خواب بودید؟

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور یادآور شد: دولت پهلوی، غیر از چند شهر بزرگ، کشور را رها کرده بود و هیچ امکانات زیربنایی در کشور وجود نداشت. آمار باسوادی در کشور ۲۷درصد بود، اما امروز به لطف خدا و با پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"، با استقلال تمام و عدم وابستگی به دول شرق و غرب، پیشرفتهای این انقلاب مشخص است.

به گفته این یادگار دفاع مقدس، قبل از انقلاب، دشمنان خیلی کارها کردند که امام را بزنند، و حکایت این توطئه ها در خاطرات ژنرال هایزر هست، اما نتوانستند‌. با پیروزی انقلاب، خواستند انقلاب را بزنند، پس فردی همچون بنی صدر را بزک کردند و ملت هم به اشتباه به وی رأی دادند.

این مسئول نظامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در یکی از حساس ترین نقاط دنیا به عنوان مرکز جهان اسلام قرار گرفته است. این کشور، کشوری است که در جهان تاثیرگذار است. پس آمریکا نیاز به معامله با آن دارد.

وی ضمن بیان اینکه با رای آوردن بنی صدر، ناامنی سراسر کشور را فراگرفت و بیش از ۱۰هزار شهید ترور را در این ناامنی ها تقدیم کردیم تصریح کرد: در بیشتر استانها برگ زرینی در مبارزه با ناامنی ها از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون وجود دارد.

به گفته وی، سناریوی دشمن در ارتباط با سقوط جمهوری اسلامی، با نفوذ شروع، با ناامنی ادامه یافت و در ادامه، یک‌ جنگ تمام عیار را به ایران تحمیل کردند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه صدام برای ورود به جنگ با ایران چند شرط داشت، ادامه داد: اولین شرط، حمایت بلوک شرق و غرب از او بود، شرط دوم و سوم، داشتن تمام تجهیزات کشورهای پیشرفته و استفاده از همه نوع سلاح بود؛ و همه به صدام تعهد می دهند که شروطش را بپذیرند.

این یادگار دفاع مقدس اظهار داشت: از افتخارات عشایر همین بس که اولین نیروهایی که در دفاع مقدس وارد مرزها شدند و با سلاح و نفرات خود در مقابل عراق ایستاد و جنگیدند، همین عشایر بودند و اولین شهدا را هم این عشایر تقدیم کردند.

وی تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید را از دیگر افتخارات عشایر دانست و گفت: یکی از موثرترین و موفق ترین یگانهایی که نقش تأثیرگذاری در پیروزی ایران اسلامی داشتند، عشایر بودند، در جبهه ها، خوش به حال آن فرمانده گردانی بود که عمده نیروهایش از عشایر بودند.

حفظ نظام جمهوری اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه و خدمت به مردم از وصیت همه شهداست

سردار سیف در پایان خطاب به مسئولین گفت: اگر نبود ایثارگری این شهدا و خانواده هایشان و رزمندگان و جانبازان و آزادگان، دشمن برای این‌کشور‌ خواب ها دیده بود که این نظام را از ما بگیرد.

به گفته رئیس سازمان بسیج عشایری کشور، اگر نبودند این خانواده های شهدا و ایثارگران، هیچکدام از ما پشت میزهایمان نبودیم. پس بدانیم مسئولیت هایی که امروز داریم، همه با خون شهدا بوجود آمده است.

وی ادامه داد: وقتی خانواده شهید، جانباز یا ایثارگری به ما مراجعه می‌کنند، باید تمام قد در مقابل اینان بایستیم، که اگر کم لطفی در حق آنان بشود، به فرموده امام راحل، در آتش جهنم خواهیم سوخت.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان