کد خبر: ۱۳۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸

مسمومیت ۱۳ نفر با گاز مونوکسید کربن در ۲ شهرستان فارس

سخنگوی اورژانس فارس از مسمومیت ۱۳ نفر با گاز مونواکسیدکربن در دو شهرستان استان خبر داد.
حسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، اظهار داشت: شب گذشته طی تماس تلفنی از یکی از سالن‌های پذیرایی شهرستان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ نی ریز مبنی بر مسمومیت چندنفر از شهروندان درخواست کمک شد.

او ادامه داد: با اعلام این حادثه بلافاصله آمبولانس به محل اعزام شد و ۱۰ مصدوم که در اثر استنشاق گاز co که به خاطر عدم نصب لوله دودکش جهت بخاری گازی، در هوا پخش شده بود دچار مسمومیت شده بودند به بیمارستان شهدا منتقل شدند.

همتی ادامه داد:  همچنین به سبب عدم رعایت اصول ایمنی، ۳ نفر از اعضای یک خانواده در روستای بانوج شهرستان داراب دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز زغال (مونواکسید کربن) شدند.

او افزود: با دریافت این خبر به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵مبنی بر وجود علائمی همچون سرگیجه، تهوع و استفراغ و ضعف و بی‌حالی به‌سرعت تیم اورژانس منطقه۲شهری به محل مورد نظر اعزام شد.

سخنگوی اورژانس فارس تصریح کرد: با اعزام تیم اورژانس ۱۱۵ و پس از انجام اقدام‌های درمانی، این مسموم شدگان به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان داراب انتقال داده شدند.

همتی ابراز داشت: اولین اقدام اورژانسی در مواجهه با افراد دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، حفظ کامل خونسردی خود است واقداماتی که در مواجه با افراد مسموم شده باید انجام داد می‌توان به باز کردن در و پنجره، خارج کردن سریع فرد دچار مسمومیت به هوای آزاد، باز کردن یقه پیراهن و در آوردن لباس‌های تنگ برای تنفس بهتر بیمار، عدم استفاده از مواد غذایی و خوراکی و تماس با اورژانس ۱۱۵، ارائه آدرس دقیق و تعداد بیماران و نیز انجام توصیه‌ های کارشناسان قبل از رسیدن کارکنان اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه است.
نظرات بینندگان