کد خبر: ۱۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

شورای نگهبان علم غیب ندارد، بر اساس سوابق و ضوابط افراد آن ها را تایید و یا رد صلاحیت می کند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی گفت: مردم سالاری در جمهوری اسلامی به ما بر می گردد و ما باید نماینده ای با تقوا، متخصص و دلسوز انتخاب کنیم. در مجلس، نماینده خوب وزیر خوب را تایید می کند و آن وزیر مدیران خوب و به همین ترتیب است که می توان نقش انتخاب را فهمید.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن اشاره به جایگاه ویژه نماز در دین اسلام گفت: هر حرکت و ذکری در نماز باعث می شود بدن انسان در مقابل خداوند خاضع باشد و سجده اوج بندگی است.


باید نماینده ای با تقوا، متخصص و دلسوز انتخاب کنیم

وی با یادآوری برکات نماز، یکی از برکت آن را دور نمودن انسان از منکرات و گناهان دانست و اظهار داشت: بعضی از مشکلات خانوادگی و معظلات اجتماعی بدین سبب است که فرد اهل نماز و عبادت نیست چرا اینکه نماز باعث آرامش روح و روان می شود و کسانی که اهل این واجب دینی هستند فراز و نشیب های زندگی باعث لرزش آن ها نشده و همچنان استوار خواهند ماند.

رضوی اردکانی نماز را ذکر عالی خداوند معرفی کرد و گفت: امام راحل (ره) مقید به نماز بودند و به همه این عمل واجب را توصیه می کردند. اگر نماز به کیفیت خوب خوانده شود در خدمت رسانی به مردم هم تاثیر خواهد داشت و سعی کنیم نماز را با جماعت، در مسجد و به موقع بخوانیم.

اغتشاشات اخیر توطئه براندازی و بدتر از فتنه سال 88 بود

امام جمعه موقت شیراز مواجه رهبر معظم انقلاب با اغتشاشات آبان ماه امسال را حکیمانه بیان کرد و افزود: با لطمه زدن به اموال عمومی که کاری درست نمی شود، این اغتشاشات اخیر توطئه براندازی و بدتر از فتنه سال 88 بود.

رضوی اردکانی با مقایسه دولت های منطقه و بی ثبات بودن امنیت و آرامش و مختل شدن زندگی آن ها گفت: افرادی که حرف استعفا برخی از مسئولین را در ایران می زنند بدانند که در زمین دشمن بازی می کنند و هدف دشمن این است که دولت ها کناره گیری کنند تا خلا ایجاد شود و با استفاده از این خلا بتوانند هرج و مرج و در نهایت ویرانی به وجود آورند. دولت چه خوب و چه بد باید با قدرت و با تلاش به کار خود ادامه بدهد تا اینگونه مسائل به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: برخی از اغتشاش‌گران از قبل آموزش‌دیده بودند و گران شدن بنزین بهترین بهانه برای آن‌ها بود که به هرج و مرج بپردازند. موضع رهبری این توطئه را خنثی کرد و با درایت نیرو های انتظامی و امنیتی این مسئله پایان پذیرفت.

خطیب نماز جمعه شیراز پیشرفت را در گرو انتخاب خوب دانست و اظهار داشت: مردم سالاری در جمهوری اسلامی به ما بر می گردد و ما باید نماینده ای با تقوا، متخصص و دلسوز انتخاب کنیم. در مجلس، نماینده خوب وزیر خوب را تایید می کند و آن وزیر مدیران خوب و به همین ترتیب است که می توان نقش انتخاب را فهمید.

شورای نگهبان که علم غیب ندارد و بر اساس سوابق و ضوابط افراد آن ها را تایید و یا رد صلاحیت می کند و همان گونه که رهبری می گوید باید جذب حداکثری همراه با رعایت حق الناس صورت بگیرد در غیر این صورت دودش به چشم همه می رود اما درنهایت انتخاب مردم است که افراد اصلح را به مجلس می‌فرستد.

امام جمعه موقت شیراز از نمایندگان آینده مجلس هم خواست با توجه به بودجه سال ۹۹ و تحریم‌های نفتی کشور با نظارت صحیح و درست بر هزینه کرد بودجه کشور، مطمئن شوند که این بودجه را در محل و مسیر خودش صرف می شود و نگذارند همین بودجه کم باعث سختی و مشقت مردم شود.

وی، کاهش و برگشت حقوق‌های نجومی برخی از مدیران قبلی و کنونی و شناسایی فراریان مالیاتی را از راه‌های افزایش بودجه دانست که می‌تواند در کم کردن فشار بر مردم تاثیر گذار باشد.


نظرات بینندگان