کد خبر: ۱۳۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

بیانیه ای که در نماز جمعه گراش خوانده شد

در نمازجمعه این هفته شهر گراش متن بیانیه ای از تریبون نماز جمعه در اعتراض به برخی سیاست های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خوانده شد.
به گزارش شیرازه متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ لاتَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ اِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ». بقره/168
میل به لذت طلبی در نهاد آدمی قرار داده شده است. مومنین و متدینین طبق احکام شرع مقدس هیچ‌گاه مخالف نشاط و شادی مردم نبوده و نیستند، متاسفانه مغرضان و برخی ساده‌اندیشان مخالفت با منکرات و معاصی را مخالفت با شادی مردم می‌نامند.

حقیقت انقلاب اسلامی، حرکتی به سمت احیای مجدد معنویت و گرایش به سوی خدای متعال و احیای ادیان توحیدی است، طبیعتاً پرچم داران تمدن مادی در جهان، متوجه شدند که رشد و تبلور معنویت، با این سطح از گرایش در دنیا، به کاهش قدرت آنها ختم می‌شود و بلکه ممکن است، در یک شیب تاریخی به تغییر ساختار کلی معادله قدرت در جهان ختم شود، بنابراین نسبت به انقلاب اسلامی دشمنی نشان می‌دهند و از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین معادلات خود را برای منحل کردن این حرکت جدید، در درون برنامه‌ریزی‌های خود به کار می‌بندند.

مع الاسف بسیاری از مطالبات مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی از جمله "مقابله با ولنگاری فرهنگی" و "مبارزه نفوذ فرهنگی" و "توجه به جنگ نرم و رسانه ای دشمن" با بی‌اعتنایی برخی مسئولین به ویژه اداره ارشاد اسلامی مواجه شده است که تکرار این قبیل برنامه ها علاوه بر اینکه ناراحتی و نگرانی مؤمنان از جمله خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را به‌همراه دارد، احتمال تعمدی بودن آن را نیز تقویت می‌کند.

 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش یکی از دستگاه‌های فرهنگی مهم بوده که نه تنها نقشی در ترویج شعائر الهی وتقویت  مساجد ندارد، بلکه به اسم هنر با توسعه کنسرت به سبک غرب علناً سعی در دین زدایی می کند که همین امر نشانگر ولنگاری فرهنگی محض است لذا ما مجموعه‌ای انقلابی و دینی شهرستان ضمن محکومیت این رویه نادرست از مسئولان استانی به ویژه شهرستانی(شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین شهرستان) تقاضی برخورد با این هنجار شکنی را داریم.

بیانیه ای که در نماز جمعه گراش خوانده شد
نظرات بینندگان