کد خبر: ۱۳۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
استاندار فارس:

زنان یکی از پتانسیل‌های اساسی و سرمایه‌های بزرگ کشورند

رحیمی گفت: برای توسعه همه جانبه کشور باید به زنان میدان داد تا توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در نشست تخصصی بانوان فعال استان فارس در حوزه کارآفرینی، تولید و اقتصاد، زنان را یکی از پتانسیل‌های اساسی و سرمایه‌های بزرگ کشور دانست که برای توسعه همه جانبه کشور باید به آنان میدان داد تا توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای ارائه تسهیلات لازم به زنان کارآفرین به کار بسته‌ایم تصریح کرد: در این راستا هر دستگاهی که فرصت سوزی کند، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و البته اجرای درست این وظایف نیز مورد تقدیر واقع خواهد شد.

به گفته رحیمی، به گفته رحیمی، در کشورهای مختلف تفاوتی بین زنان در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی وجود ندارد و ما نیز باید با هموار کردن مسیر طبق آموزه‌های دینی، فرصت را برای فعالیت زنان هموار کنیم.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه با ایجاد تشکل‌های منسجم و بیان خواست‌ها به صورت قانونی، مسیر فعالیت، بهتر و جدی تر برای زنان فراهم خواهد شد، تصریح کرد: در این صورت مجموعه تصمیم گیر به ندای زنان فعال پاسخ مثبت در چارچوب جامعه را خواهند داد.

به عقیده وی، اگر در حرکت‌های رو به جلو توسعه همه جانبه از ظرفیت زنان به خوبی استفاده نکنیم، جامعه دچار خسران خواد شد.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با بیان اینکه توجه به موضوع آموزش به صورت علمی و کاربردی برای استفاده بیستر توسعه کشور جهت استفاده از ظرفیت زنان لازم است، خواستار حمایت‌های حقوقی و آموزشی از زنان کارآفرین در قالب تسهیلات لازم برای آشنایی بیشتر با علم، تجارت و تسهیلات شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز فضا و دریچه جدیدی برای زنان در عرصه تجارت در سطح گسترده جهانی فراهم می‌کند.

رحیمی ادامه داد: از آنجا که بیش از ٢٠٠ هزار نفر از شاغلان فارس در بخش صنایع دستی مشغول به کار هستند.، افزایش سطوح پروازی و ایرلاین‌های جدید نیز مرادوات جدیدی در عرصه صنایع دستی و ...برای زنان ایجاد می‌کند.

وی با یادآوری اینکه بانوان چه در زمان جنگ و چه پس از آن تلاش‌هایی کردند و امروز نیازمند به حمایت بیشتر هستند، تاکید کرد: کمیته‌های کاری برای علمیاتی شدن حل مشکلات بخش اقتصاد زنان راه‌اندازی شود.

به گفته استاندار فارس، بیش از یکهزار و ۴۵۰ طرح اشتغال روستایی و ۵۱ طرح فراگیر اشتغال در استان داریم که این طرح‌ها به بانک‌ها برای ارائه تسهیلات معرفی شده‌اند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان