کد خبر: ۱۳۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

امکان افزایش ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد/ ساخت 50 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در فارس

محمود رضایی کوچی گفت: بر اساس سیاست های دولت در طرح اقدام ملی مسکن ، در کل کشور 400هزار واحد مسکونی ساخته می شود.
محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، از ساخته شدن 400هزار واحد مسکونی در کشور خبر داد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن، بر اساس سیاست های دولت است که در این طرح، در کل کشور 400هزار واحد مسکونی ساخته می شود که نیمی از این مسکن ها در شهرهای جدید و نیمی هم در دیگر شهرها در دستور کار 98، 99 و 1400 قرار دارد.

امکان افزایش ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد/ ساخت 50 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در فارس

وی با یادآوری اینکه در استان فارس هم در هفته پیش ثبت نام انجام شد اظهار داشت: 25 هزار واحد در شهر جدید صدرا و همین تعداد هم در دیگر شهرهای استان برای نیازمندان مسکن جهت سکونت ساخته خواهد شد.

رضایی کوچی با بیان اینکه اعداد و ارقام بر اساس امکانات استان در فاز اول تعریف شده است تصریح کرد: بعضی شهرها اعلام آمادگی کردند که زمین دارند، آمار اولیه ای هم از نیازمندان مسکن در استان در دست بود و 50 هزار واحد در فاز اول برآورد شده است، اما این موضوع را هم پیش بینی کرده ایم که اگر تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از تعداد برآورد شده بود، بتوانیم این طرح را مجددا اجرا کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با تأئید اینکه رقمی که در فاز اول به فارس اختصاص داده شده بود، در چند دقیقه اول پر شد، تأکید کرد: اما این لیست ثبت نامی پالایش می شود و می توان گفت که بخشی از ثبت نام کنندگان شرایط پیش بینی شده از جمله مدت سکونت را ندارند و در پالایش اولیه، بخشی از ثبت نام کنندگان احتمالا حذف خواهند شد.

وی، توان پرداخت ماهانه حدود 2میلیون تومان تسهیلات بانکی، عدم استفاده پیش از این، از امکانات دولتی و وام مسکن را شرایط اولیه برای تأئید ثبت نامی های طرح ملی مسکن دانست و تأکید کرد: سرپرست های خانوار و کسانی که خانه ندارند، در اولویت هستند.

رضایی کوچی در عین حال تصریح کرد: اگر احساس کنیم کمبودی در این زمینه وجود دارد، با ظرفیتی که در استان داریم، سهمیه استان را بالا خواهیم برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی در اتمام این طرح تا قبل از پایان دولت حاضر، برنامه ساخت و تحویل این مسکن ها را در دوره طبیعی ساخت یک مسکن دانست و گفت: 2سال فرصت مناسبی برای این کار به نظر می رسد.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از واحدها، کم ارتفاع هستند و در خیلی جاها، انبوه سازی نداریم، بلکه زمین را به صورت گروهی به افراد واگذار می کنیم و انبوه ساران می توانند در این امر مشارکت کنند یادآور شد: تلاش داریم از انبوه سازان با کفایت و صلاحیت استفاده کنیم تا کیفیت ساخت در حد مناسبی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه سعی می کنیم از الگوهای مناسب و متراژ مناسب بهره ببریم، تصریح کرد: در میزان متراژ، به گونه ای کار می کنیم که در حد توان خانواده ها در بازپرداخت تسهیلات باشد، در این راستا به سمت واحدهای کم متراژ، حدود 70 تا 100متر خواهیم رفت.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸
0
مسکن مهر مزخرف بود بیاین مسکن ما که بهترینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸
0
مشکلات تعاونی مسکنها را در صدرا حل کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸
0
این زمین خالی تو صدرا هست که تعاونیها دادن به کارمندها و کارگرها،شما مشکل تعاونیها رو حل کن مردم خودشون میسازن نمیخواد زحمت بکشین