کد خبر: ۱۳۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
جنگل‌های فسا این روز‌ها حال و روز چندان خوشی ندارد؛

قطع گسترده درختان در جنگل گره بیگان فسا به بهانه حرص

با توجه به این که اینجا یک مرکز تحقیقاتی است کارشناسان در نطر داشتند این درختان را قطع و به جای ان‌ها درختان بومی دیگری را جایگزین و بکارند.

مردم محلی شهرستان فسا ، اظهار داشتند که چند روزی است اره‌های برقی به بهانه حرص کردن به جان درختان این جنگل افتاد تا کنون حدود ۳ هکتار از این درختان از نوع اوکالیپتوس را که دارای بیش از ۳۵ سال سن داشت را قطع کردند.

جنگل‌های فسا این روز‌ها حال و روز چندان خوشی ندارد

منطقه گره بیگان فسا، که سال ۱۳۶۱ با اجرای بزرگترین طرح آبخوانداری و آبخیز داری کشور به جنگلی سرسبز و منطقه‌ای گردشگری تبدیل شده بود حالا طعمه سود جویی عده‌ای شده است.

برای پیگیری، موضوع را از   نکوییان مدیر داخلی مرکز تحقیقات طرح آبخیز داری این منطقه جویا شدیم که گفت مجوز مصاحبه ندارد بنابراین به سراغ بخشدار بخش شیبکوه فسا رفتیم.

بخشدار بخش شیبکوه فسا ، از تعطیلی قطع درختان خبر داد و گفت: با توجه به این که اینجا یک مرکز تحقیقاتی است کارشناسان در نطر داشتند این درختان را قطع و به جای ان‌ها درختان بومی دیگری را جایگزین و بکارند.

جنگل‌های فسا این روز‌ها حال و روز چندان خوشی ندارد

عسکری زاده ادامه داد: با توجه به حساسیت و توجه مردم و دوستداران محیط زیست به این موضوع با دستوری که به مرکز تحقیقات استان داده شد این کار تعطیل گردید و مقرر شد اگر طرحی برای کاشت دارند با توجه به وسعت این مجموعه در جای دیگر که زمین خالی است انجام بدهند.

جنگل‌های فسا این روز‌ها حال و روز چندان خوشی ندارد

او در ادامه افزود: بخشی از تنه تنومند این درختان قطع شده که در جنگل رها شده بود با دستور مقام قضایی نیز توقیف شد.

قلع و قمع درختان این جنگل خطری جدی برای محیط زیست است و اگر این روال ادامه یابد، در آینده‌ای نه‌چندان دور این منطقه به کویری بی‌آب و علف مثل ۴۰ سال قبل تبدیل می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

جنگل‌های فسا این روز‌ها حال و روز چندان خوشی ندارد

 


نظرات بینندگان