کد خبر: ۱۳۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

آمارهای ثبت احوالی شهرستان پاسارگاد

امیری رییس ثبت احوال : در شهرستان پاسارگاد حدود ۲۲هزار نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند که ۲۰هزار فقره کارت تحویل داده شده و ۲هزار نفر هم بزودی کارت دریافت می کنند و حدود۲هزار نفر هیچ اقدامی برای دریافت کارت ملی هوشمند نکرده اند
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد بمناسبت فرارسیدن سوم دی ماه روز ثبت احوال گفت و گوی کوتاهی با امیری رییس اداره ثبت احوال شهرستان پاسارگاد انجام دادیم که در ادامه میخوانیم .

امیری ضمن تبریک روز ثبت احوال گفت : نزدیک به یک قرن از آغاز بکار ثبت احوال کشور میگذرد و اولین شناسنامه در کشور بنام یک خانم که فاطمه نام داشت در تاریخ سوم دیماه سال ۱۲۹۷ در تهران ثبت شد . در سال های اول فقط در تهران شناسنامه صادر میشد و در سال ۱۳۰۴در سراسر کشور صدور شناسنامه آغاز شد .

وی ادامه داد : اولین سرشماری کشور در سال ۱۳۳۵ انجام شد و جمعیت کشور حدود ۱۹میلیون نفر بود و طبق آخرین سرشماری شهرستان پاسارگاد در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان حدود ۳۱۵۰۰ نفر میباشد .

رییس ثبت احوال پاسارگاد به انتخابات اشاره کرد و گفت : اولین مهر انتخابات کشور ۱۲فروردین ۱۳۵۸ زده شد و اخرین آن تا به الان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۹۶بوده است .

وی همچنین در مورد واجدین شرایط رای در شهرستان پاسارگاد گفت : حدود ۲۰هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان هستند که هرساله بین ۴۰۰تا۵۰۰نفر به این تعداد افزوده میشود .

امیری گفت از سال ۱۳۷۴ به هر ایرانی یک کد ملی اختصاص یافت و افراد بالای ۱۵ سال کارت ملی دریافت کردند . وی گفت : در شهرستان پاسارگاد حدود ۲۲هزار نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند که ۲۰هزار فقره کارت تحویل داده شده و ۲هزار نفر هم بزودی کارت دریافت می کنند و حدود۲هزار نفر هیچ اقدامی برای دریافت کارت ملی هوشمند نکرده اند که امیدواریم هر چه زودتر برای ثبت نام اقدام کنند .
وی به همشهریان که تحت پوشش کمیته امداد هستند مژده داد که اداره ثبت احوال به صورت کاملا رایگان ثبت نام کارت ملی هوشمند آنان را انجام میدهد .

امیری افزود : تعویض ۱۵هزار شناسنامه دستی به مکانیزه در شهرستان انجام شده که حدود ۱۰هزار نفر هنوز اقدام به تعویض شناسنامه نکردند .

وی همچنین در مورد آمار تولد و مرگ و میر در شهرستان گفت : در شهرستان سالانه حدود۴۵۰ نفر ثبت تولد داریم و ماهیانه حدود ۱۸نفر فوتی ثبت می شود .

نظرات بینندگان