کد خبر: ۱۳۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/27

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/9/27
مرحله دوم بازسازي مسكن سيل‌زدگان گلستان با حضور رئيس سازمان بسيج.
 مراسم افتتاح متمركز مرحله دوم بازسازي و تعمير ۵۰۰ واحد مسكوني در مناطق سيل زده صبح امروز با حضور سردار سليماني رييس سازمان بسيج در روستاي قورپلجه گنبد كاووس آغاز شد(گلستان ما)
________
 شرح حديثي از پيامبر اعظم(ص) توسط رهبر انقلاب در درس خارج فقه، سخنان سرلشكر جعفري در مراسم تجليل از شهداي مدافع امنيت، آب‌گرفتگي معابر و خانه‌ها در چند شهر خوزستان، منتفي‌شدن استيضاح وزراي نفت و كشور، انتقاد از مديريت شهري تهران به‌خاطر بي‌عملي در قبال آلودگي هوا، نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه و توضيحات جديد پيرامون وضعيت بازداشتي‌هاي اخير، آغاز سفر روحاني به مالزي و ژاپن و صدور حكم اعدام براي رييس‌جمهور پيشين پاكستان از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.
_______
 روايت عراقچي از فرصت تحريمها براي اقتصاد كشور.
 معاون وزير امور خارجه در گفتگو با شبكه سي.جي.تي.ان چين: مي‌توانستيم از برجام خارج شويم اما تصميم گرفتيم به ديپلماسي فرصت بدهيم.
سه كشور اروپايي كاملا در اجراي تعهداتشان در برجام ناموفق بوده‌اند.
 سازوكاري مالي اينستكس هنوز اجرايي نشده است.
 تحريم‌ها با وجود سختي‌هايي كه به بار مي‌آورند، فرصت‌هايي نيز ايجاد مي‌كنند؛ ايران پس از يك سال كه با اين تحريم‌ها مواجه بوده توانسته است «اقتصادي با ثبات‌تر» داشته باشد و از آن «شوك‌هاي اوليه» در اقتصادش فاصله بگيرد.
 هيچ گاه تحت فشار مذاكره نميكنيم و آماده مذاكره با آمريكا در هيچ سطحي نيستيم.
_______
 درخواست ميانجيگري از سوي دولت روحاني مطرح شد و نه ژاپن!.
 «كيهان» نوشت: طبق اخبار موجود، متاسفانه درخواست ميانجيگري نه از سوي ژاپن يا آمريكا بلكه از سوي دولت روحاني مطرح شده و شينزو آبه هم قبل از هر چيز، از دولت آمريكا براي دعوت روحاني به توكيو اجازه گرفته است.
به اذعان انديشكده‌ها و تحليلگران غربي، دولت آمريكا ديگر سلاحي براي مقابله با ايران در دست ندارد، با اين وجود در داخل ايران دولت روحاني اصرار بر مذاكره دارد!.
 تجربه تلخ و عبرت‌آموز برجام به هر عقل سليمي مي‌گويد كه نبايد به وعده‌هاي نسيه آمريكا دل خوش كرد و با تعليق اقتصاد كشور، بر مؤلفه‌هاي قدرت چوب حراج زد.
______
 پالس مشكوك ياشار سلطاني به ضدانقلاب و اشرار.
 بعد از انتشار بخشي از سخنان وزير كشور كه محتواي آن به نقل از محمود صادقي منتشر و در آن اشاره شده كه به رحماني فضلي گفتيم "چرا به سر شليك شده، گفتند؛ به پا هم زده‌اند"
ياشار سلطاني با استناد به همين ادعاي تاييد نشده از كليدواژه اي استفاده كرده كه در آن نهادهاي انتظامي و امنيتي را در مواجهه با اشرار مسلح، تمسخر كرده است.
 اين توييت سلطاني و هشتگ استفاده شده در آن مورد استقبال گسترده ضدانقلاب و سلطنت طلبان قرار گرفته و ذيل آن در حال القاي شبهه عليه جمهوري اسلامي هستند.
______
روحاني علاوه بر ژاپن، به چين و روسيه هم برود.
 مرندي، عضو هيات علمي دانشگاه در گفتگو با «جام‌جم»: ايران شروط شفاف و روشني را براي آمريكا شامل بازگشت به برجام و برداشتن تحريم‌ها تعيين كرده است؛ سفر روحاني به ژاپن نبايد باعث ايجاد اين شائبه شود كه ايران از مواضع خود عقب‌نشيني كرده است.
 علاوه بر ژاپن، رئيس‌جمهور برنامه‌هايي براي سفر به برخي شركاي سياسي و تجاري ايران مثل روسيه و چين نيز تدارك ببيند تا از اين طريق، پيام‌هاي روشني به طرف‌هاي غربي داده شود؛ اتخاذ اين تدبير به آمريكا خواهد فهماند كه دست ايران در عرصه‌ بين‌المللي خالي نيست.
_______
با انگيزه الهي و حضور نيروهاي انقلابي تروريسم اقتصادي را شكست خواهيم داد.
 سردار سليماني، رئيس سازمان بسيج در افتتاحيه مرحله دوم بازسازي ۵۰۰ واحد مسكوني مناطق سيل زده گنبد كابوس: ايران ۷ برابر استاندارد جهاني از ذخاير الهي برخوردار است و اين يك فرصت براي ملت ما است.
 با وجود انگيزه‌هاي الهي و اعتقادي و با نيروهاي انقلابي تلاش مي‌كنيم تروريسم اقتصادي دشمن كه به منظور سنگ اندازي در مسير تحقق تمدن‌سازي نوين اسلامي است را با شكست مواجه كنيم.
بسيج نه به عنوان متصدي بلكه به عنوان يك تسهيل‌گر در خدمت مردم است.
 ۵۰۰ گردان امداد و نجات در سطح كشور سازماندهي شدند تا بسيج علاوه بر گشايش در توليد و اشتغال، در بحرانها هم در كنار و خدمت مردم باشد(گلستان ما)
______
اعتراف بي‌بي‌سي فارسي به انتشار اخبار كذب و بدون سند.
اين شبكه در توئيتي اعلام كرد كه روزگذشته گزارشي حاوى ويديويى ازشليك رگبار گلوله از شهرك طالقانى "ماهشهر" پخش كرده است، اما اكنون دريافته كه ويدئوى موردنظر قديمى بوده و در حوادث اخير ايران ضبط نشده‌است.
 اين عذرخواهي يك خطي درحالي است كه مشخص نيست اين رسانه در ايام اغتشاشات چه تعداد ويديو، عكس و گزارش بدون سند و يا تقطيع شده با انگيزه تحريك افكار عمومي و تنها بر اساس ارسال مخاطبان خود منتشر كرده‌است.
_______
زيباكلام: مقصريم؛ بايد مسئوليت دولت و مجلس را بپذيريم.
 فعال سياسي اصلاح‌طلب در «آرمان‌ملي» نوشت: استعفاي روحاني به معناي عدم پذيرش مسئوليت از سوي اصلاح‌طلبان در قبال مردم است در حالي كه ما بايد در قبال مردم مسئوليت داشته باشيم؛ بايد بپذيريم اين ما بوديم كه مردم را دعوت كرديم كه در انتخابات اسفند ۹۴ و ارديبهشت ۹۶ شركت كنند.
امروز كه ناكامي‌هايي در دولت و فراكسيون اميد به‌وجود آمده، نمي‌توانيم از زير بار مسئوليت شانه خالي كنيم؛ بايد بپذيريم كه ما اصلاح‌طلبان در انتخاب روحاني و فراكسيون اميد نقش داشتيم.
 استعفا در حقيقت شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت‌مان است.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان