کد خبر: ۱۳۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/28

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/28
زيباكلام: مقصريم؛ بايد مسئوليت دولت و مجلس را بپذيريم.
 فعال سياسي اصلاح‌طلب در «آرمان‌ملي» نوشت: استعفاي روحاني به معناي عدم پذيرش مسئوليت از سوي اصلاح‌طلبان در قبال مردم است در حالي كه ما بايد در قبال مردم مسئوليت داشته باشيم؛ بايد بپذيريم اين ما بوديم كه مردم را دعوت كرديم كه در انتخابات اسفند ۹۴ و ارديبهشت ۹۶ شركت كنند.
 امروز كه ناكامي‌هايي در دولت و فراكسيون اميد به‌وجود آمده، نمي‌توانيم از زير بار مسئوليت شانه خالي كنيم؛ بايد بپذيريم كه ما اصلاح‌طلبان در انتخاب روحاني و فراكسيون اميد نقش داشتيم
 استعفا در حقيقت شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت‌مان است.
_______
تاييد بيش از ۹۱ درصد از داوطلبان انتخابات توسط هيات‌هاي اجرايي.
رحماني فضلي، وزير كشور: از مجموع ۱۵۱۸۵ نفر داوطلباني كه براي انتخابات يازدهمين دوره مجلس ثبت نام اوليه كرده بودند تا پايان زمان قانوني رسيدگي به صلاحيت‌ها در هيات‌هاي اجرايي، صلاحيت ۹۱.۲ درصد از افراد مورد تاييد قرار گرفت و نتيجه به هيات‌هاي نظارت اعلام شد.
______
رسيدن به قدرت بازدارندگي با تفكر بسيجي.
 امير حاتمي، وزير دفاع در دومين نشست تخصصي جهادگران علمي بسيج: بسيج با رويكرد نظامي و كمك به امنيت كشور وارد صحنه شد، اما در ادامه رويكرد‌هاي ديگر بسيج نيز همسو با آمادگي رزمي رشد و اين نهال ارزشمند تبديل به شجره طيبه‌اي شد كه خير و بركات فراواني را براي جمهوري اسلامي به ارمغان آورد.
 ما در وزارت دفاع به دنبال تقويت بيشتر كاركرد‌هاي بسيج در حوزه علمي هستيم.
حفظ و ارتقا قدرت بازدارندگي خود را با تفكر بسيجي در همه راهبرد‌ها و سياست‌ها به دست آورديم.
_______
كاربران شبكه هاي اجتماعي با داغ كردن كليدواژه #پروژه_انتخاباتي_FATF در توئيتر و اينستاگرام از پشت‌پرده اصرار عجيب دولت و اصلاح‌طلبان براي تصويب لوايح ضد امنيت ملي cft و پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام رمزگشايي كرده اند.
 كاربران اينگونه نوشته اند: هر چند در شرايط تحريم، تصويب FATF به‌ صورت قطعي به ضرر ايران است اما دولت به ماجراي تصويب FATF به عنوان پلي براي مذاكره و توافق مي‌نگرد و در آستانه انتخابات دولت در تلاش است بحران كارآمدي خود را در سايه توافق احتمالي با غرب و ايجاد گشايش اقتصادي موقت پنهان كند، بويژه آنكه مقامات دولتي بارها از اين سياست براي دستيابي به اهداف حزبي و جناحي خود بهره‌ برده‌اند.
_______
 داغ مجازي بر پيشاني غربگرايان.
 كاربران شبكه هاي اجتماعي با داغ كردن كليدواژه #عاقبت_غربگرايي چراغ مقابله جدي با تفكر غربگرايي در كشور را روشن كردند.
 كاربران با اشاره به زخمها، عقب ماندگيها و نقصانهاي موجود در امور اجرايي و اقتصادي، شرايط امروز معيشتي مردم را محصول مديريت جريان غربگرا در بدنه تصميم گير كشور دانسته كه قريب به دو قرن است در برخي رده هاي موثر حضور پر نفوذ داشته اند.
 ذيل اين كليدواژه در توييتر تاكنون بيش از ۲۰هزار توييت، توليد و بازنشر شده و در اينستاگرام نيز بيش از ۱۰۰۰ پست منتشر شده است.
_____
 مخالفت آيت‌الله نوري همداني با طرح بانكداري مجلس.
 مرجع عظام تقليد در درس خارج فقه: ديركرد به هر كيفيتي ربا و حرام است.
 بعضي‌ها گفته‌اند كه اين جريمه دريافت و در حساب خاص و براي فلان كار استفاده مي‌شود، بحث بر مصرف آن نيست، بحث بر اصل دريافت آن است كه اين موضوع به هيچ طريق قابل‌حل نيست.
 با اين طرح موجود كه از مجلس فرستادند و مطالعه كرده‌ام، با اين كيفيت مخالفم.
 آقايان با حوزه و علماي كه در اين رشته كاركردند در ارتباط باشند تا موضوع حل شود.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان