کد خبر: ۱۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/09/30

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/09/30

 بازداشت براي جمع‌آوري ادله ممنوع.
 آيت الله رئيسي در گردهمايي قضات دادسراي تهران: بازداشت افراد براي جمع آوري ادله ممنوع است، ابتدا دلايل را جمع آوري و سپس در صورت ضرورت حكم دستگيري صادر كنيد.
 تعداد زياد پرونده در دستگاه قضايي، افتخار نيست بايد با كار انقلابي پرونده‌هاي بلاتكليف، قديمي و پيچيده را به سرانجام رساند.
 قضات نبايد از تهديد برخي افراد و شكايت‌هاي واهي از ميدان به در شوند.
بعضي مراجعان از رفتار نامناسب در مراجع قضايي گله‌مندند؛ بايد با مراجعه‌كنندگان به خوبي رفتار شود.
______
 فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با برگزاركنندگان كنگره بزرگداشت مرحوم آيت‌الله تألهي، سفر روحاني به ژاپن و ملاقات با نخست وزير اين كشور، ادامه انتقاد كارشناسان از بودجه پيشنهادي دولت براي سال آينده، آخرين اخبار از مناطق آب گرفته در خوزستان، بيانيه مداخله جويانه مسئول سياست خارجي اروپا درباره ايران، تكذيب مهلت ۱۵ روزه اف.اي.تي.اف به ايران و آخرين خبرها از پروسه استيضاح ترامپ در مجلس نمايندگان آمريكا از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه هاي امروز بود.
_______

 دو نتيجه مهم انتخاب نخست وزير لبنان.
 "كيهان" نوشت: انتخاب نخست‌وزير به طور مستقيم و بدون در نظر گرفتن نظر رئيس‌ فراكسيون المستقبل، اهل‌سنت لبنان را پس از حدود 60 سال از سيطره اين حزب، آزاد مي‌كند و به شكل‌گيري يك حزب جديد سني در لبنان منجر مي‌شود كه لزوماً خطوط سنتي المستقبل را در عرصه داخلي و خارجي لبنان دنبال نمي‌كند.
 نتيجه ديگر اين انتخاب اقتدار بيشتر پارلمان و حتي اقتدار بيشتر رئيس‌جمهور است چرا كه حزب المستقبل - و در دهه‌هاي اخير خانواده حريري- پارلمان كه يك ركن مهم قدرت لبنان است را به گروگان گرفته بودند.
_______

در گفتگو با دانا مطرح شد؛ واكنش اعضاي سابق شوراي شهر به طرح ساخت خانه هاي ٢٥ متري در پايتخت.
ابوالفضل قناعتي: ساخت و ساز آپارتمان هاي ٢٥ متري با فرهنگ و بافت فكري مردم ايران همخواني ندارد.
 اقبال شاكري:خانه هاي ٢٥ متري بيش تر شبيه خوابگاه هاي دانشجويي است؛ مسئولان شهري كاري نميكنيد، حداقل خرابكاري هم نكنيد!

________
 محرمانه توكيو.
 "فرهيختگان" با اشاره به سفر روحاني به ژاپن نوشت: در تهران همچنان خبري از ارائه توضيح نيست، به‌نظر مي‌رسد فراي آنچه در برجام رخ داد و با سطوح اطلاع‌رساني بسيار پايين و محدود، مذاكرات انجام و توافق حاصل شد، اين‌بار محرمانه‌تر از قبل احتمالا مساله مذاكره پي‌گرفته شده ولي خبري از آن نيست.
 رفتار محرمانه و سري از خصلت‌هاي بارز دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم است و هربار كه با اين الگو مسيري از جانب آنها طي‌شده، خسارت‌هاي بزرگي به كشور و مردم وارد شده است.
_______
 خربزه آبه!
"وطن امروز" با اشاره به سفر روحاني به ژاپن و ادامه اميدواري دولت به مذاكره و توافق جديد نوشت: راه‌حل عبور از فشار تحريم‌ها نه مسكن‌هاي مقطعي كه اتكا به توانمندي‌هاي داخلي و تغييرات اساسي در ساختار بودجه است؛ موضوعي كه عملكرد روحاني نشان داده وي آن را جدي نمي‌گيرد.

 روحاني و به تبع آن مردم ايران از پيوند زدن اقتصاد با سياست خارجي در ماجراي برجام گزيده شده‌اند.

بايد فكر درمان ريشه‌اي ساختار اقتصادي و تاثيرپذيري آن از تحولات خارجي كرد وگرنه توافقات مقطعي براي برون رفت از وضعيت فعلي چندان افاقه نمي‌كند و يادآور همان ضرب‌المثل معروف است كه: «فكر نان باش كه خربزه آب است».

Shiraze.ir
نظرات بینندگان