کد خبر: ۱۳۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه98/9/30

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه98/9/30

 اذعان روزنامه اصلاح طلب: سفر روحاني به ژاپن سياسي بود نه اقتصادي.
در شرايطي كه رسانه هاي اصلاح طلب و ارگان هاي دولت در چند روز گذشته بر وجوه اقتصادي سفر روحاني به ژاپن تاكيد داشته و حتي روزنامه ايران از بازگشت ارقام افسانه اي چون ٢٠ ميليارد دلار به كشور در نتيجه اين سفر داستان سرايي كرده بودند امروز "اعتماد" نوشت: سفر حسن روحاني به ژاپن، بيشتر يك سفر سياسي بود تا يك سفر اقتصادي.
اينكه تصور مي‌شد اين سفر اهداف اقتصادي را، به ويژه تلاش‌هايي براي از سرگيري خريد نفت توسط ژاپن از ايران دنبال مي‌كند، چندان با واقعيات منطبق نبود.
______
وعده دولت براي كولبران فقط مصرف انتخاباتي داشت؟!
 سايت كردتودي نوشت: خبر ناگوار فوت دو برادرِ كولبر به نام‌هاي آزاد و فرهاد خسروي، در اثر سرما در كوه ژالانه كردستان، بازتابهاي گسترده اي داشته است.
 جهانگيري در سال ٩٦ وعده داد دولت از اين قشر حمايت مي‌كند تا كولبري به‌عنوان يك شغل از حيات اجتماعي كردستان رخت بربندد.
 از ٣سال پيش طبق تفاهمنامه وزارت رفاه با استانداري كردستان، تمامي كولبران مرزي اين استان كه داراي مجوز فعاليت هستند، بايد تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار گيرند؛ تا امروز هيچ مسئول دولتي نه يادي از اين وعده‌ها كرده و نه كولبري تحت پوشش بيمه رفته است.
 ظاهرا دولتمردان با پيروزي در انتخابات، چشم بر اين وعده‌ها بسته اند!
 در انتخابات ٩٦، از مجموع آراء ٨٢ هزار مريواني، بيش از ٥٤ هزار نفر به حسن روحاني راي دادند؛ دولت بايد پاسخ دهد در مقابل اين اعتماد مردم چه اقداماتي انجام داده است.
______
روزنامه اصلاحطلب: ناكارآمدي روحاني به اعتراضات دامن مي‌زند.
 «شرق» در سرمقاله امروز خود نوشت: دولت ناكارآمد دوازدهم بيشترين لطمه را به جايگاه دولت و اين نهاد انتخابي زد.
 عملكرد رئيس‌جمهور پس از افزايش قيمت بنزين و حوادث آبان‌ماه، اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را به اين نتيجه رسانده كه در زمين او بازي نكنند.
 ناكارآمدي دولت روحاني اعتراضات اخير را شعله‌ور كرده است؛ اين دولت به شيو‌ه‌هاي متفاوتي ازجمله عملكردش بعد از حوادث آبان، خواسته يا ناخواسته به تعارضات بيشتر دامن مي‌زند و موجبات ناهمدلي را فراهم مي‌آورد.
 اصلاح طلبان طي ماه هاي منتهي به انتخابات در تلاش هستند با دولت روحاني فاصله گذاري و سهم خود در روي كار آمدن آن را سانسور كنند.
_____
افزايش ۱۶ درصدي بي‌خانماني در كاليفرنيا.
نيويورك تايمز نوشت: بر اساس ارزيابي سالانه وزارت مسكن و توسعه شهري آمريكا، پديده بي‌خانماني در آمريكا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، با افزايش ۲.۷ درصدي روبه‌رو بوده است؛ اين درحالي است كه نرخ بي‌خانماني در شهر "كاليفرنيا"، ۱۶.۴ درصد (۲۱ هزار و ۳۰۶ نفر) نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
 بر اساس اين گزارش تعداد ۵۶۷ هزار نفر در يك شب در سال ۲۰۱۹، زندگي در خيابان‌ها را تجربه كرده‌اند؛ اما اين ميزان در سال ۲۰۱۸، ۱۴ هزار نفر بي‌خانمان بوده است.
طبق اطلاعات منتشر شده اين وزارتخانه، هر شب حدود ۱۳۸ هزار كودك بي‌خانمان زير هجده سال هم شب را به صبح مي‌رسانند كه هزاران نفر از آنها تنها و بي سرپرست هستند.
_____
 گفتگوي بي واسطه نماينده رهبر انقلاب با مردم ماهشهر.
 حجت‌الاسلام محمد قمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي كه به همراه برخي از معاونان خود ظهر امروز در شهرك طالقاني ماهشهر حضور پيدا كرده بود با مردم اين منطقه ديدار و پاي درد دل آنان نشست.
 قرار است وي از مناطق مختلف اين شهرك ديدار كرده و پس از گفت‌وگو با مردم اين منطقه، خواسته‌ها و گفته‌هاي آنان را به محضر رهبر معظم انقلاب منتقل نمايد.
 شهرك طالقاني يكي از مناطق محروم ماهشهر به شمار مي‌رود كه حوادث مربوط به اغتشاشات اخير دستاويزي براي هجمه رسانه‌هاي ضد انقلاب قرار گرفت/ مهر
______
آلودگي هوا به بنزين مرتبط نيست.
 شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در اطلاعيه اي اعلام كرد: مطابق گزارش شركت كنترل كيفيت هواي تهران، منشاء بيش از هشتاد درصد از آلودگي وسائل نقليه شهر تهران مربوط به كاميون ها، اتوبوس ها و ميني بوس ها است كه سوخت مصرفي هيچكدام از آنها بنزين نيست. لذا مرتبط دانستن آلودگي هوا با بنزين بطور كامل رد مي شود.
 علاوه بر توزيع روزانه بنزين با ميزان گوگرد زير ٥٠ پي پي ام مطابق استاندارد يورو ٤ در هشت كلانشهر كشور، سازمان ملي استاندارد و سازمان حفاظت محيط زيست به دفعات بنزين توزيعي در كشور را مطابق استاندارد دانسته اند.
اين اطلاعيه در حالي است كه عمده تصميمات در مقابله با آلودگي هوا به خودروهاي سواري مربوط ميشود كه روش تكراري آن نيز طرح زوج و فرد از درب منازل است.
______
 بازديد شمخاني از مناطق آب‌گرفته كوت عبدالله.
 دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين بازديد گفت: كساني كه زيرساخت‌هاي شهرستان كارون را تهيه نكرده‌اند، بايد جوابگو باشند.
 بايد زير ساخت‌هاي اين شهرستان به عنوان راهكاري زير بنايي و نه موقت كامل شود تا شاهد چنين حوادثي نباشيم.
______
موافقت رهبر انقلاب با تخصيص ۴ هزار ميليارد تومان براي حل مشكل اهواز.
 نجار رئيس ستاد مديريت بحران در حاشيه بازديد از مناطق آبگرفته اهواز: تغيير الگوي بارش، پراكنش بارشها و تغيير اقليم عامل اصلي آبگرفتگيها در اهواز است.
 با توجه به توپوگرافي شهر و واقع شدن شهرك دانشگاه و شهر كوت عبدالله به عنوان خط القعر اهواز، سبب شده تا بيشترين ميزان آبگرفتگي در اين مناطق باشد.
 مقام معظم رهبري با درخواست وزير كشور مبني بر تخصيص ۴ هزار ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي موافقت كردند و اميد است با تخصيص اين اعتبار بتوان اهواز را از اين وضعيت نجات داد.
 ۵ تا ۶ سال نياز است تا بتوان مشكل را برطرف كرد.
______
پاسخ به ادعاي كذب حاميان دولت درباره تيتر امروز "وطن امروز"
احسان تقدسي فعال رسانه اي در رشته توييتي در پاسخ به انتقاد كانال هاي حامي دولت به تيتر روزنامه وطن امروز باعنوان "خربزه آبه" كه برگرفته از ضرب المثل مشهور فارسي «فكر نان باش كه خربزه آب است» نوشت: برخي ادعا ميكنند مركزي به نام «مطالعات ژاپن» تيتر روزنامه وطن امروز را مقاير با اصول حداقلي روزنامه نگاري و احترام به سران كشورها دانسته است.
بنا به تحقيقاتي كه بنده انجام دادم اساسا مركزي به نام مطالعات ژاپن وجودخارجي ندارد.
 پورتال مذكور در واقع پورتال يك مترجم زبان ژاپني است، پس وجاهت ديپلماتيك ندارد.
در نهايت اينكه انتقاد را بايد از روحاني و اصرار  وي براي دعوت از سوي دولت ژاپن كرد و نه از رسانه‌هاي داخلي.
مقدس نمايي رفتارهاي دولت در سياست خارجي كمكي به دولت نمي‌كند، بلكه برعكس؛ خطرناك تر از هر پوست خربزه اي عمل ميكند.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان