کد خبر: ۱۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/2

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/2

 تاجگردون همه تبصره‌هاي لايحه بودجه را با خنده تصويب مي‌كند.
حسيني عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فارس:شيوه تدوين بودجه بر اساس همان امور و فصول است كه از سال ۱۳۳۲ تا الان انجام شده.
مصوبه سران براي درآمد نفت ۵۶ هزار ميليارد تومان است و حدود ۴۸ هزار ميليارد تومان نيز براي سال ۹۹ در نظر گرفته شده كه مقداري از آن درآمد واهي تلقي مي شود.
۴۵ هزار ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي توسط دولت برداشته و خرج شده در حالي كه سه ماه از سال مانده.
آقاي تاجگردون رئيس كميسيون برنامه و بودجه با خنده همه تبصره ها را تصويب مي‌كند.
بيش از ۸۰ هزار ميليارد تومان اوراق براي سال ۹۹ واگذار مي‌شود، فروش اوراق آينده فروشي و بدهكار كردن آيندگان است.
_______
 تشديد آلودگي هواي تهران و ادامه بي‌عملي مديريت شهري، تصويب دوفوريت طرح شفاف‌سازي هزينه‌هاي تبليغات انتخاباتي در مجلس، سفر وزير امورخارجه هند به تهران، تصميم عجيب يك دادگاه در انگليس مبني بر اجازه به ماموران براي شكنجه و ترور مظنونان، اعلام نتايج انتخابات افغانستان، ادامه واكنش‌ها به سفر روحاني به ژاپن و هشدار دبيرشوراي عالي امنيت ملي به اروپا پيرامون تعهدات برجامي از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.
_______
 چرا بايد امتياز جديد بدهيم؟.
 «كيهان» با اشاره به سفر روحاني به ژاپن نوشت: وقتي آمريكا به برجام و تعهدات آن عمل نميكند، ايران چرا بايد امتياز جديد بدهد و چه امتيازي بدهد؟ آيا اين بار چنانكه آمريكايي‌ها صريح ميگويند بايد امنيت ملي و اقتدار نظامي خود را در مقابل مشتي وعده واگذار كنيم؟! اگر ۳كشور اروپايي و اتحاديه اروپا و چين و روسيه به علاوه قطعنامه شوراي امنيت، نتوانستند برجام را درحداقل آن تضمين كنند، دولت ژاپن كه مانند مهره حلقه به گوش آمريكا در اين چندسال اخير عمل كرده، ميتواند تعهد آمريكا را ضمانت كند؟
______
 تكذيب خبر سازي رسانه هاي عربي در مورد شهادت فرماندهان عالي سپاه در سوريه.
 اخبار منتشره از سوي برخي رسانه هاي عربي در خصوص شهادت سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در حمله موشكي شب گذشته رژيم صهيونيستي به سوريه، مغرضانه و با هدف فضا سازي منفي بوده و صحت ندارد/ نورنيوز
______
ثروتمندان آخ هم نمي‌گويند!.
 «وطن‌امروز» با اشاره به بودجه سال آينده نوشت: دولت باز هم از منابع هنگفت مالياتي دهك بالاي جامعه كه عمدتا از طريق فعاليت‌هاي غيرمولد اقتصادي به دست آمده، چشم‌پوشي كرده است؛ در حالي كه مي‌توانست از طريق اقداماتي مانند كاهش معافيت‌هاي مالياتي بي‌ثمر، مشابه معافيت مناطق آزاد و ايجاد پايه‌هاي مالياتي جديد مانند ماليات بر عايدي سرمايه، ماليات بر مجموع درآمد، ماليات بر سود سپرده‌ها و تراكنش‌هاي بانكي درآمد كسب كند اما متاسفانه رو به افزايش فشار مالياتي بر آحاد جامعه و توليدكنندگان آورده است.
ظاهرا قرار نيست ثروتمندان و سوداگران در دوره فشارهاي اقتصادي نيز آخ مختصري بگويند.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان