کد خبر: ۱۳۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۸
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

جذب یک هزار و 700 نیروی جدید در سال تحصیلی جاری به آموزش و پرورش فارس/ آموزش و پروش فارس از پهن پیکرترین آموزش و پرورش‌های کشور است

نجفی گفت: برای شروع سال تحصیلی امسال 9هزار و 600 کمبود نیروی انسانی داشتیم.

به گزارش شیرازه، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای شروع سال تحصیلی امسال 9هزار و 600 کمبود نیروی انسانی داشتیم، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی حدود ١٧٠٠ نیروی جدید در قالب حق‌التدریس، سرباز معلم، استفاده از معلمان در نوبت دوم و بازنشسته‌ها بخشی از کمبودها را تامین کردیم.

وی اولویت اول در آموزش و پرورش را عدالت آموزشی دانست و گفت: با این اولویت در آموزش و پرورش فارس، در مقطع ابتدایی ٩٩.٤ درصد تحت پوشش تحصیلی داریم و کار شناسایی بیش از ۵ هزار نفر دانش آموزان باقی مانده در دستور کار قرار دارد.

نجفی با بیان اینکه آموزش و پروش فارس از پهن پیکرترین آموزش و پرورش‌های کشور به لحاظ تعداد ادارات، دانش آموزان و نیروهای انسانی است، با اشاره به ویژگی‌های خاص فارس توجه به فرهنگ‌ها و قومیت‌های متفاوت، تصریح کرد: 960 هزار دانش آموز هم‌اینک در فارس مشغول به تحصیل هستند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ٦٥ هزار نیروی انسانی در قالب ٩ هزار واحد آموزشی و ٥٩ اداره آموزش و پرورش مدیریت این دانش آموزان را بر عهده دارند.

نجفی با بیان اینکه گستردگی کار در فارس برنامه ریزی مناسب را می‌طلبد، گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی در حال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اینکه ٢٥ هزار دانش آموز این استان از مدارس شبانه روزی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: ٧٠ هزار نفر از دانش آموزان ما از سرویس روستا مدرسه استفاده می‌کنند که این خود قدم بزرگی برای ممانعت از تحصیل آنها علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی است.

نجفی اضافه کرد: برای شروع سال تحصیلی امسال ٩٦٠٠ نیروی انسانی کم داشتیم که با برنامه‌ریزی حدود ١٧٠٠ نیروی جدید در قالب حق‌التدریس، سرباز معلم، استفاده از معلمان در نوبت دوم و بازنشسته‌ها بخشی از کمبودها را تامین کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حال حاضر ٤٢٠ پروژه فعال در حوزه فضای آموزشی داریم که ١٢٠ مورد آن را خیرین تقبل کرده‌اند.٢٥٠٠ کلاس درس نیز که فاقد تجهیزات گرمایشی استاندارد بودند، با اعتبار ٤١ میلیارد توماتی تجهیز شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در مدارس دارای گاز لوله کشی، بخاری نفتی نیست، به برخی اقدامات شاخص این اداره‌کل طی سال‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: حدود ٢٠ زمین چمن مصنوعی، ٨ استخر در دست اجرا داشتیم که سه مورد آن به بهره‌برداری رسیده و راه‌اندازی کلاس‌های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ابراز امیداوری نسبت به اینکه از ظرفیت بودجه ٩٩ در ساخت فضای آموزشی استاندارد استفاده شود، گفت: ۱۰۰ اتاق باز یادگیری در مدارس فارس راه‌اندازی و طرح شتاب بخشی در ٥ شهر و مناطق عشایری فارس نیز اجرایی شده است.

نجفی به اجرای طرح نماد "نظام مراقبت اجتماعی دانش آموز" اشاره و بیان کرد: این طرح روی ٥٠ هزار دانش آموز فارسی در حال اجراست و دانش آموزان خطرپذیر، در معرض خطر و پرخطر شناسایی شده‌اند و همچنین ۱۸ دستگاه در این باره پای کار هستند.

وی گفت: گفت: برای اینکه تعللی در کار سرویس مدارس به وجود نیاید و رانندگان نیز انگیزه داشته باشند ۲۰ درصد حسن انجام کار سرویس مدارس که در پایان سال تحصیلی به آنها داده می‌شد همین ابتدا د به شرکت‌ها پرداخت شده که باید به رانندگان اعطا شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان