کد خبر: ۱۳۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/3

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/3
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/3

دود آلودگي هوا در چشم دانش‌آموزان.
جام‌جم نوشت: دولت به ازاي هر نفر ساعت دانش‌آموز ابتدايي ۲۹۰۰ تومان، هر دانش‌آموز متوسطه اول ۳۴۰۰ تومان، هر دانش‌آموز متوسطه دوم ۴۲۰۰ تومان و هر دانش‌آموز فني و حرفه‌اي و كاردانش ۴۱۰۰ تومان هزينه مي‌كند؛ اگر ضرر ۵۳ روز تعطيلي مدارس كلان‌شهر‌ها به دليل آلودگي هوا را محاسبه كنيم به عدد ۱۱ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان مي‌رسيم عددي كه بي‌نهايت بزرگ است.
 ‌‍‌«روزنامه رسالت» نيز با انتقاد از روند تعطيلات مدارس نوشت: در حال حاضر امتحانات شروع‌شده و ميزان عقب‌ماندگي ما در تدريس مباحث آموزشي نزديك به ۲۰ تا ۲۵ درصد است.
_______
روزنامه اصلاح طلب: وقت كم است، ايران و آمريكا تا قبل از انتخابات با هم توافق كنند!.
 رونامه ابتكار در يادداشتي با عنوان «وقت تنگ ايران و آمريكا» نوشت: دو طرف تا زمان باقي است بايد تكليف پرونده اختلاف‌ها و دشمني‌هاي خود را روشن كنند؛ به‏زودي در ايران انتخابات برگزار مي‌شود؛ بديهي است با آنچه از نتايج انتخابات آينده مجلس ايران و سرانجام رقابت‌هاي انتخابات رياست‏ جمهوري در آمريكا پيش‌بيني مي‌شود، عرصه براي هر دو طرف در اتخاذ تصميم نهايي به مراتب سخت‌تر از آنچه هست خواهد بود؛ واشنگتن بايد اراده روشن و مفهومي را در رويكرد خود به آينده روابط با ايران و سياست راهبردي خود در منطقه بروز دهد؛ وقت براي تصميم‌سازان ايراني و آمريكايي با نگاه به آينده نزديك، تنگ است.
_____
 لوايح اف.اي.تي.اف همچنان در حال بررسي است.
 محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت و گو با فارس: لوايح اف.اي.تي.اف هم‌اكنون در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است؛ هنوز مشخص نيست و نمي‌توان زمان پايان را به طور مشخص اعلام كرد.
پس از بررسي‌هاي لازم در آينده درباره لوايح اف.اي.تي.اف صحبت خواهم كرد.
_____

جسد تابنده به بيرجند منتقل شد.
 به گزارش دانا، ساعت ١٥:٢٣ امروز جسد نورعلي تابنده قطب دراويش گنابادي با پرواز به بيرجند منتقل شد تا بر اساس وصيت خودش براي دفن به بيدخت گناباد منتقل شود.
______
 اصلاح‌طلبان بعد از ۶ سال: تقصير دولت قبل است!
 داريوش قنبري فعال سياسي اصلاح‌طلب به «آرمان ملي» گفت: عملكرد دولت بر اين شرايط اقتصادي هيچ تاثيري ندارد كه بخواهيم آن را سرزنش كنيم؛ زماني كه طيف تند و افراطي، دولت را در اختيار داشت زمينه برقراري اين تحريم‌ها چيده شد كه آقاي روحاني براي مدتي آن را متوقف كرد، اما در نتيجه كارشكني‌هاي ترامپ و همسويي برخي متغيرهاي داخلي و جريان دلواپس، تحريم‌ها بازگشت.
______

تأسيس منطق حِكمي (حكمت‌آميز، حكمت پايه و حكمت بنيان) در فهم تصميمات رهبر انقلاب.
 توليد ١١ پايه منطق حِكمي، فهم ٣٠ اصل مديريتي راهبردي و ٤٠ قاعده فقهي مؤثر در موضع‌گيري ها و عملكرد رهبر انقلاب.
 عليرضا معاف در يادداشتي نوشت: خوانش سبك مديريتي دومين رهبر بزرگ‌ترين انقلاب اسلامي بعد از بعثت پيامبر اعظم و كشف و توليد منطق حاكم بر گفتار و كردار وي، واجب عيني امروز همه صاحبان انديشه و قلم است.
 با توجه به پيچيدگي نظام كفر، طاغوت و جريان نفاق در عالم طبعاً قول و فعل رهبر انقلاب در سي سال مديريت عالي ايشان مي‌بايست پيچيده، چندوجهي، چند منبعي، چندلايه‌اي و چندضلعي باشد.
_______
تكرار دروغگويي علي مطهري؛ اينبار جعل خبر درباره رهبر انقلاب.
 عباسي: استيضاح وزير كشور به دليل به حدنصاب نرسيدن منتفي شد.
 «اسدالله عباسي»، عضو هئيت رئيسه مجلس در گفتگو با دانا: ادعاي علي مطهري كه بيان كرده است هئيت رئيسه به دليل مخالفت رهبر معظم انقلاب اين طرح را اعلام وصول نكرده، صحيح نيست.
طرح استيضاح وزير كشور به سبب اينكه به حد نصاب نرسيده اعلام وصول نشد.
 اگر آقاي مطهري هوس كرده كه استيضاح ديگري را انجام دهد مي تواند مجددا درخواست بدهد و از نمايندگان امضا جمع كرده و به هئيت رئيسه براي بررسي اعلام كند.

Shiraze.ir
نظرات بینندگان