کد خبر: ۱۳۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۸
قصه یک کتابدار روایت برتر جشنواره بین الملل قصه گویی؛

بانوی جهرمی برگزیده بیست و دومین جشنواره بین الملل قصه گویی شد

سمیه بافقی کتابدار کتابخانه عمومی میرزا نصیر جهرمی با روایت داستان «خاطره آب» در بخش «قصه خبرنگاران» بیست و دومین جشنواره بین الملل قصه گویی برگزیده شد.
به گزارش شیرازه، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی برگزیدگان در سه بخش ملی، بین‌الملل و قصه ۹۰ ثانیه به کار خود پایان داد. آئین پایانی این جشنواره همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و طی آن از قصه‌گویان برگزیده در بخش‌های مختلف قدردانی شد. سمیه بافقی، کتابدار کتابخانه عمومی میرزا نصیر جهرمی نیز در این جشنواره با روایت داستان «خاطره آب» در بخش «قصه خبرنگاران» مقام نخست را از آن خود کرد.

بانوی جهرمی برگزیده بیست و دومین جشنواره بین الملل قصه گویی شد

بافقی در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس از حضور خود در این جشنواره گفت: من در این دوره از جشنواره در بخش ۹۰ ثانیه با خبرنگاران شرکت کردم و داستان من به خاطره فعالیت من در حوزه خبرنگاری در شهر کرمان مربوط است؛ به داستان پیرزنی کرمانی که از قطعی آب شکایت می کند. من به این داستان پر وبال دادم و برای اولین بار این خاطره را در جشنواره قصه گویی اجرا کردم.

این کتابدار اضافه کرد: بر اساس نظر داوران استفاده از لهجه در داستان، طنز کلام پیرزن و موضوع قصه که مربوط به یکی از موضوع های متداول جامعه است، دلیل برگزیده شدن این داستان بود.

بافقی در ادامه با اشاره به فعالیت خود به عنوان کتابدار از سال ۱۳۹۰، گفت: قصه گویی را به صورت حرفه ای از سال ۹۵ شروع کردم. مسئولیت بخش کودک کتابخانه عمومی میرزانصیر جهرمی شهر جهرم را برعهده گرفتم و در حال حاضر بیش از پانصد عضو کودک از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند.  کودکان عضو کتابخانه با قصه و داستان به خوبی ارتباط برقرار می کنند و در همین کلاس های قصه گویی، بسیاری از آن ها به قصه گویان کوچک تبدیل شده اند.

روزهای شنبه، نشست های قصه گویی ویژه کودکان چهار تا شش سال در کتابخانه برگزار می شود و بچه ها نیز باید از آخرین کتابی که خوانده اند برای دوستانشان قصه بگویند.

بافقی ادامه داد: روزهای یکشنبه کلاس قصه گویی برای کودکان دو تا چهار سال همراه با بازی برگزار می شود و سه شنبه ها نیز در مراکز استثنایی داستان گویی ویژه کودکان با معلولیت جسمی و حرکتی اجرا می شود. همچنین روزهای چهارشنبه قصه گویی ویژه کودکان کم شنوا در حال برگزاری است که این کلاس ها در روند گفتار درمانی آن ها بسیار موثر بوده است.

بافقی استفاده از قصه و آشنایی با اصول قصه گویی را اساس کار کتابداری دانست و گفت: داستان و قصه هر مخاطبی را به کتابخانه جلب می کند. باید بلد باشیم که چگونه برای هر فرد قصه مناسب تعریف کنیم.
انتهای پیام/323

نظرات بینندگان