کد خبر: ۱۳۵۱۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۸
فساد ستیزی شورا در ترازوی محک؛

پرداخت پاداش نجومی شهرداری شیراز بخاطر هیچ!/ شورای شهر در مورد جذب و پست گرفتن فرزند خواهر خانم رئیس شورا پاسخ بدهد

حالا که شورای محترم شهر شیراز با راه‌اندازی نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری شیراز از مردم خواسته برای کشف و کاهش تخلفات، مشارکت کنند به نظر می رسد این مطالبه عمومی به حق است که شورای شهر شیراز لطفا شفافیت را از خودش آغاز کند.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه: روز گذشته رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری شیراز در آینده نزدیک خبر داد و از مردم خواست برای کشف و کاهش تخلفات، مشارکت کنند.

لیلا دودمان شفافیت را یکی از مهم‌ترین انتظارات شهروندان دانست و اظهار داشت: شفافیت ازجمله اصول و چالش‌های جدی در حوزه مدیریت شهری و مسئله مهمی است که اگر به درستی به آن پرداخته شود، خروجی آن مدیریت صحیح و قانونمند شهری و همچنین شهروندانی قانونمدار و سرانجام تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود.

شورایی با شعار فساد ستیزی
۱۶ مرداد ۱۳۹۶،‏ درحالی که شورای پنجم شیراز تازه کار خودش را آغاز کرده بود ابراهیم صبوری  نایب رئیس شورا، در جمع خبرنگاران پذیرش نقد و افشای مفاسد را برای آینده هر سیستم و مجموعه ای لازم و ضروری دانست و گفت: رویكرد ما در شورای پنجم نیز یك رویكرد ضد فساد خواهد بود.

چندماه بعد در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ «صبوری» در حاشیه بازدید از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: خط قرمز شورای پنجم مبارزه با فساد و حفظ امانت و پاکدستی است.
وی با اشاره به آموزه های مولا علی در مورد حفظ بیت المال افزود: در برابر افراد دست انداز به بیت المال کوتاه نمی آییم و با هر خائنی به بیت المال مقابله خواهیم کرد.

یک سال بعد «سید عبدالرزاق موسوی» در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ حین نخستین نشست خبریاش در کسوت ریاست شورای شهر شیراز با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم، گفت: بحث مبارزه با فساد و ظلم و تبعیض که از موضوعات جدی امروز هم محسوب می‌شود نیز فلسفه‌ی قیام امام حسین (ع) بوده که می‌توان گفت امروز رسالت رسانه‌ها در همه‌ی این موضوعات بسیار مهم و کلیدی است.

در همین روز شورای شهر شیراز با یک فوریت طرح مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز موافقت کرد.
طرحی که سایت شورا در تیتر خبرش عنوان کرده: "گام بلند شورای شهر شیراز برای مقابله با فساد و خویشاوند سالاری"

 بر اساس این طرح که توسط ۶ نفر از اعضای شورا شهر پیشنهاد شده و به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده، ممنوعیت و محدودیت‌هایی با هدف ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد برای شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری در نظر گرفته شده است.

این ممنوعیت و محدودیتها شامل معاملات، تصدی همزمان دو یا چند پست، گرفتن هدایا و استخدام و به کارگیری بستگان مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر می‌شود. شفافیت در سفرهای خارجی از دیگر موضوعات مورد اشاره در این طرح است.

 علی الظاهر طرح «مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز» در راستای اجرای قانون سیاست های کلی نظام اداری مصوب 1389 و قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مصوب1390 و مستنداً به قانون منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلسین و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری مصوب 1337 و نهادینه سازی شفافیت در حوزه تعارض منافع عمومی و مبارزه نظام مند و دقیق با تخلفات اداری و دسترسی به عدالت اداری پایدار، طرح مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز پیشنهاد شده است.

ضوابط قانونی در جذب ۴۴۰۰ نیروی شهرداری شیراز رعایت نشده است
 رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه وزارت کشور برای شهرداری این کلانشهر ۳ هزار و ۶۱۹ پست پیش‌بینی کرده که حوزه خدماتی مشمول این تعداد نمی‌شود، گفت: در حال حاضر در بیش از ۶ هزار پست  ۱۲ هزار نفر در مجموعه شهرداری شیراز مشغول به کار هستند که ۴ هزار و ۴۰۰ نفر با رابطه و نه طبق ضوابط قانونی جذب شده‌اند.

 سیدعبدالرزاق موسوی دوشنبه ۱۵ مهر در یک کنفرانس خبری با طرح این ادعا که عمده نیروهایی که بدون طی ضوابط قانونی در شهرداری شیراز مشغول به کار شده‌اند، مربوط به دوره‌های مدیریت سابق بوده است، گفت: این مسئله کاملا مشهود است که افراد مسئول، آشنایان خود را به در برخی پست‌ها به کار گمارده‌اند.

 او افزود: برای ۳ هزار پست تعریف شده نیز در حال حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ نفر با رعایت ضوابط در مجموعه شهرداری مشغول به فعالیت هستند و حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیروهای شرکتی هم اکنون وجود دارند که ضوابط لازم را طی نکرده‌اند.
 
از طرف!
م -م سرپرست یکی از مناطق شهرداری شیراز که در بین سایر مدیران مناطق شهرداری با دریافت 37,937,292 ریال کمترین حقوق مستمر را دریافت می کند 66 روز بعد از اینکه حکم سرپرستی اش را گرفته بود نامه از طرف او توسط خانم س-ق امضا می شود که به نظر می رسد حواشی مختلفی را با خود به همراه خواهد داشت.

 پرداخت پاداش نجومی شهرداری شیراز بخاطر هیچ!/ شورای شهر شیراز در مورد جذب و پست گرفتن فرزند خواهر خانم رئیس شورا پاسخ بدهد

پاداش نجومی بخاطر هیچ!
اخیراً در شبکه های اجتماعی نامه ای منتشر شده که طبق آن سرپرست یکی از مناطق شهرداری شیراز مبلغ ۲۷۲ میلیون تومان به تعدادی افراد خاص جهت انجام امور ممیزی پرداخت شده که این ارقام از ۳میلیون تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است!

پرداخت پاداش نجومی شهرداری شیراز بخاطر هیچ!/ شورای شهر شیراز در مورد جذب و پست گرفتن فرزند خواهر خانم رئیس شورا پاسخ بدهد

در متن پیوستی دو نامه سیستم یکپارچه سازی شهرداری عنوان شده آقای س-م-شج... (طبق شنیده ها فرزند خواهر خانم رئیس شورای شیراز) ۱۰ میلیون تومان پاداش به وی تعلق گرفته، که هیچ نقشی در اجرای این پروژه نداشته است.

گفته می شود س- شج... بدون هیچ سابقه کار و فقط بخاطر انتصاب به رئییس فعلی شورا جذب شهرداری و به عنوان معاون اجرایی و خدمات شهری یکی از شهرداری های مناطق منصوب شده است.
حال در این اوضاع بد اقتصادی و فشارهای سنگین به مردم شورای فساد ستیز و ضدخویشاوند سالار توضیح بدهد که آیا این نامه صحت دارد؟ و پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان از بیت المال به فردی که طبق گفته پرسنل منطقه یک هیچ نقشی در این کار نداشته بر چه اساسی صورت گرفته است؟
بکارگیری هرگونه نیروی انسانی بدون اخذ مجوز از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ممنوع است.
نکته پایانی اینکه شورای محترم لطفا در قدم اول شفافیت بعد از پاسخ به سوالات بالا، لطفاً به رسانه ها اعلام کند طی دوران مسئولیت آنها چه تعداد نیرو وارد مجموعه شهرداری شده است.البته اگر دسترسی به لیست برایشان دشوار است شیرازه آمادگی دارد در راستای شفافیت به عنوان یارکمکی شورا لیست تمام افراد جذب شده با ذکر تاریخ جذب را رسانه ای کند!



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رک گو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸
0
سازمان بازرسی چرا ورود نمیکند؟دادستان چرا ورود نمیکند ؟
تخلف ازاین واضح تر.
پسرخواهر خانم رییس شورا چگونه وبا کدام آزمون وبا کدام سابقه ورزومه کاری وارد شهرداری شده والان پاداش نجومی میگیرد.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸
0
با سلام واقعا انصاف نیست آقایی که فرمودید در پروژه ممیزی بعنوان مسئوا یکی از مجموعه ها و هماهنگی زیر مجموعه زحمات فراوانی خارج از وظیفه سازمانی انجام داده است.لطفا حتما جهت بررسی صحت آن میتوانید به شهرداری مراجعه کنید.
معلم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸
0
از ماست که برماست رئیس شوراهیچ تقصیری نداره چون انتخاب خودمون اگر پسر خواهر خانمش نیاره توقع داری بچه منو ویا پسر ترا بیاره
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸
0
جناب دکتر موسوی از یه طرف میگه نیروهای شرکتی بدون ضابطه جذب شهردرای شدن ولی از یه طرف دیگه تصویب میکنه که حدود یک میلیون تومان فرای قانون به حقوقشون اضافه بشه؛ از دی ماه امسال با عنوان سنواتی تجمیعی! و همین آقا پارسال دی ماه به حقوق پیمانی های شهرداری اضافه میکنه؛ به سام فوق العاده مخصوص! و البته وقتی پرسنل رسمی به ایشون شکایت می کنن که چرا به نیرو های رسمی رسیدگی نمزیشه هییییچ عکس العملی نشون نمیدن! جالبه بدونید اختلاف حقوق یه نیروی رسمی با یه نیروی پیمانی در شهرداری ( با شرایط کاملا یکسان) تقریبا 700 هزار تومانه و خنده داره اینجاست که نیروی پیمانی بیشتر از رسمی میگیره!!! باور ندارید پیگیری کنید!