کد خبر: ۱۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/2

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/2بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/2

عضو مجمع تشخيص: لايحه پالرمو در دستوركار مجمع نيست.
 محمد صدر درباره آخرين وضعيت لوايح مرتبط با اف.اي.تي.اف به «آرمان‌ملي» گفت: بررسي سي.اف.تي در كميسيون مشترك متشكل از مجموع سه كميسيون در مجمع مجددا آغاز شده و اين لايحه در دو جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفته‌است.
 فقط لايحه پيوستن به كنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم (سي.اف.تي) مورد بحث اعضاي مجمع است و لايحه كنوانسيون مبارزه با جرائم سازمان يافته (پالرمو) در دستور كار اين نهاد نيست.
 چهارشنبه هفته آينده ابتدا جلسه كميسيون مشترك براي بررسي سي.اف.تي تشكيل مي‌شود و بعد شوراي مجمع برگزار خواهد شد.
_____
آمار بافي رويترز درباره حوادث آبان و رپرتاژ بي‌بي‌سي فارسي.
رويترز در گزارشي كه بي‌بي‌سي فارسي آن را باعنوان "خبر فوري" پوشش داد، اعلام كرد در جريان اعتراضات اخير ايران نزديك به ۱۵۰۰ نفر كشته شده اند. پيشتر برايان هوك، نماينده ويژه وزارت خارجه آمريكا در امور ايران، از احتمال كشته شدن "بيش از يك هزار نفر در اعتراضات ايران" خبر داده بود.

 نكته قابل توجه آنكه اين آمار مضحك چند روز پيش به يكباره توسط سايت مجاهدين خلق (منافقين) ساخته و براي بهره برداري در اختيار مجامع حقوق بشري و رسانه هاي غربي گذاشته شد.
_____
نقش‌آفريني اصلاحات و "غرب باوري" در شورش‌هاي دو دهه اخير.
شجاعي زند، استاد جامعه شناسي دانشگاه تربيت مدرس در گفتگو با مهر: مسئول وضعيت فعلي كشور جريان اصلاحات است كه در ساليان متمادي پس از انقلاب به دنبال استحاله و نرماليزاسيون انقلاب بوده است.
اصلاحات كه خود مولود اعتراضات خياباني اوايل دهه ۷۰ است، بعدها والدِ اعتراضات سال ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ بوده است.
 مشكل اصلاحات اين است كه بنيادش بر «ابهام» است.
 اصلاحات هيچ جديتي براي پاسخ دادن به سوال چيستيِ خود و اين كه قرار است به اصلاح و تغيير چه چيزي بپردازد، به‌خرج نداده يا با ابهام پاسخ داده است.
 عنصر مشتركي هم كه اين ائتلاف را شكل مي‌دهد و اجزاي آن را به هم متصل مي‌سازد «غرب‌باوري» ايشان است.
______
قلم‌ها بايد فتنه‌ها و توطئه‌هاي اخير را بيان كنند.
سردار حسين نجات معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در چهاردهمين جشنواره انتخاب كتاب سال پاسداران اهل قلم : قلم‌ها بايد اوج فتنه ۹۶، توطئه ۹۸ و فتنه سال ۸۸ را آشكارا بيان كند.
درود بر آن قلم‌هايي كه پشت پرده توطئه ۹۸ را مي‌شكافد.
سلام بر قلم‌هايي كه خيانت‌ها و خباثت‌هاي رژيم اشغالگر قدس و عربستان و تروريست‌هاي تحت حمايت آنها را هنرمندانه به نسل جوان منتقل مي‌كند.
امروز نوبت شماست كه با قلم هاي شيوا و زيباي تان كاري زينبي كنيد، وگرنه در زير محاصره تبليغاتي و سيطره رسانه‌هاي غربي اين حماسه ها مخدوش خواهد شد.
_____
رهبر انقلاب در پيامي درگذشت آيت‌الله سيدمهدي خلخالي را تسليت گفتند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است: رحلت عالم جليل مرحوم آيت‌الله آقاي حاج سيدمهدي خلخالي رضوان‌الله‌عليه را به بيت محترم و همه‌ي ارادتمندان و شاگردان ايشان در تهران و مشهد تسليت عرض ميكنم.
 ايشان فقيهي عاليقدر و مدرّسي بزرگ بودند و خدمات ديني و علمي با ارزشي به حوزه‌هاي علميه و به محيط ديني كشور ارائه كردن.
نوشته‌ئي متين در باب حكومت اسلامي مانند ديگر نوشتجات فقهي و اصولي از يادگارهاي برجسته ايشان است.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجات ايشان را مسألت ميكنم.
_______
 تكذيب رسمي خبرسازي رويترز درباره آسيب‌ديدگان حوادث آبان.
 ادعاي خبرگزاري انگليسي رويترز در خصوص تعداد كشته‌شدگان توطئه آبان ماه در ايران از سوي رييس مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي تكذيب شد.
 عليرضا ظريفيان يگانه رييس مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني دبيرخانه شوراي عالي امنيت به تسنيم گفت: اين نحو از خبر نوشتن و ادعا كردن اساساً كار خاصي ندارد؛ كافي است بر اساس يك برنامه از پيش تعيين‌شده عمليات رواني، يك سري ادعاها كنار هم چيده شود و وقتي هم از اين رسانه درخواست منبع يا سند شود، شمارا به موجودات نامرئي ارجاع مي‌دهد.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان