کد خبر: ۱۳۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/3

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/3
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/3

 واكنش وطن امروز به تذكر خربزه‌اي: رويكرد غربگرايانه در سياست خارجي را صريح‌تر از قبل به چالش ميكشيم؛ دولت روحاني مقصر اصلي ريختن خون بيگناهان است.
 روزنامه وطن امروز در اطلاعيه‌اي درباره تذكر هيات نظارت به اين روزنامه نوشت: تيتر "خربزه آبه" برگرفته از ضرب المثل "فكر نان باش كه خربزه آبه" درباره مقطعي بودن انتقال پولهاي بلوكه شده و مسير غلط معطل گذاشتن كشور به تصميم‌گيري خارجي و نياز به اتكا به توانمندي‌هاي داخلي و تغييرات اساسي در ساختار بودجه بوده است.
 از سوي ديگر در اين روزها كه دولت روحاني هم در ايجاد وضعيت فعلي اقتصادي و معيشتي و هم در جريان اجراي بسيار مشكوك گراني بنزين و ريختن خون تعدادي از هوطنانمان، به عنوان مقصر و متهم اصلي مورد خطاب است؛ بايد صريح‌تر از قبل عامل اصلي ايجاد اين وضعيت، يعني همان رويكرد غربگرايانه در سياست خارجي و اقتصادي دولت روحاني را به نقد كشيد.
_____
 فيلم/ گفت و گوي مردمي، همراه با تصاوير مستند.
پويا بختياري را كه به طرز مشكوكي در آشوبهاي اخير كشته شد #بدون_روتوش ببينيد.
 وقتي خانواده بختياري در گفت و گو با رسانه ارگانهاي جاسوسي به بازي با جان و مال مردم افتخار ميكنند.

مشاهده در:
http://shiraze.ir/fa/news/135126/
_______
عايدي تصويب اف.اي.تي.اف، فشار بيشتر برمعيشت مردم.
 ميرسليم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با آنا: لوايح مربوط به اف.اي.تي.اف، پالرمو هنوز در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب نشده است.
 نمي‌توان هم عضو اف.اي.تي.اف بود و هم تحريم‌هاي ظالمانه را تحمل كرد.
 مهر نيز در گزارشي با اشاره به اظهارات منوچين وزير خزانه‌داري آمريكا كه اعلام كرده اف.اي.تي.اف مي‌تواند مانع دور زدن تحريم‌ها شود، نوشت: الحاق ايران به كنوانسيون‌هاي پالرمو و سي.اف.تي نه تنها گشايشي براي معيشت مردم ايجاد نمي‌كند بلكه به دليل تسلط اطلاعاتي بيگانگان، راه‌هاي دور زدن تحريم‌ مسدود شده و فشار بر مردم هم بيشتر خواهد شد.
______
 نورعلي تابنده درگذشت.
 «نورعلي تابنده» قطب دراويش گنابادي ساعتي پيش در سن ۹۲ سالگي به دليل بيماري و كهولت سن در يكي از بيمارستان هاي تهران درگذشت.
 وي بنا بر وصيتش در بيدخت گناباد دفن خواهد شد.

_______
دفاع مشكوك از اف.اي.تي.اف پس از ديپلمات‌فروشي در آلمان.
 كيهان نوشت: علي ماجدي گفته است كه «اف.اي.تي.اف شرايط خاصي را براي الحاق ايران به اين گروه اعمال نكرده؛ حتي كشورهايي، چون تركيه و چين كه به‌صورت محدود مراودات تجاري با ايران دارند هم حاضر نيستند اين وضعيت را ادامه دهند».
 ادعاي ماجدي درباره چين و تركيه دروغ است و با وجود فشار‌هاي غرب، هر دو كشور تمايل به همكاري اقتصادي با ايران دارند.
 نكته مهم در اين ميان، استفاده از اف.اي.تي.اف براي فشار تحريمي دقيق‌تر عليه ايران است كه ماجدي اصرار دارد خلاف آن را روايت كند.
ماجدي بهمن سال گذشته، مصاحبه‌اي خيانت‌آلود و دروغ‌پراكنانه با ايسنا كرد و با ناجوانمردي تمام، به اتهام‌پراكني عليه ديپلمات بازداشتي كشورمان در «آلمان» پرداخت و دعاوي طرف اروپايي عليه ديپلمات كشورمان را تكرار كرده بود.
_______
 حكايت اين صادق دروغگو!
 جوان نوشت: رسانه‌هاي اصلاحات اگر در گذشته دروغ‌هاي خود را در زرورقي از مفاهيم و عبارات به ظاهر شيك و درست القا مي‌كردند، اكنون ابايي ندارند كه آشكارا و بي پروا دروغ‌هاي خود را بدون هيچ پوششي جار بزنند.
 يكي از آخرين اين دروغ‌ها، انتساب طرح استعفاي روحاني به اصولگرايان است كه از سوي صادق زيباكلام منتشر شد.
 زيباكلام نوشته است كه اين طرح را «جريان خاص شناخته شده اصولگرايان راديكال به عنوان استراتژي انتخاباتي به راه انداخته‌اند»! .
اتفاقا اين طرح را دوستان او در جريان اصلاحات از جمله سعيد حجاريان و اخيراٌ عباس عبدي طرح كرده‌اند.
 حتي عبدي در دفاع از پيشنهاد خود گفته است:«اين مطلب (استعفاي روحاني) موضوعي نيست كه فقط من آن را مطرح كنم.»

Shiraze.ir
نظرات بینندگان