کد خبر: ۱۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/4

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار در ساعات گذشته خواهیم داشت.
بسته پیامکی روزانه شیرازه 98/10/4
شهادت خلبان ميگ ۲۹ ارتش.
 سرهنگ دوم رحماني خلبان جنگنده ميگ ۲۹ كه ساعتي قبل در اردبيل دچار سانحه شده بود، به شهادت رسيد.
 تكاوران تيپ ۴۰ اردبيل به محل سقوط جنگنده ارتش اعزام شدند.
 بالگرد هلال احمر و ساير نيروهاي امدادي نيز در حال اعزام به منطقه هستند(سبلان ما)
______

 برگزاري نخستين نشست خبري فتاح، رييس بنياد مستضعفان، درگذشت تابنده قطب دراويش گنابادي، سفر ظريف به عمان و ملاقات با معاون پادشاه اين كشور، ادامه فضاسازي‌هاي اصلاح‌طلبان براي مجاب‌كردن روحاني به استعفا، امضاي نخستين قرارداد نظامي ميان ايران و انصارلله يمن و واكنش‌ها به دروغ‌پراكني خبرگزاري انگليسي رويترز درباره تعداد كشته‌شدگان اغتشاشات آبان‌ماه از جمله موضوعات مهم صفحات نخست روزنامه‌هاي امروز بود.
______
واكنش سفير ايران در لندن به دروغ بافي اخير رويترز.
بعيدي نژاد در توئيتر خود نوشت: برخي رسانه‌ها براي باورپذير كردن يك دروغ، آن را خيلي بزرگ مي سازند. خبر رويترز كه كشته شدگان حوادث اخير را ۱۵۰۰ نفر اعلام كرد، از همين نمونه است.
 خبر جعلي كه به كشته شدن چند صد خانم در اين حوادث اشاره دارد در حالي كه حضور خانم ها پايين بوده است.
 رويترز كه چندين سال پيش به يك شخصيت كانادايي صهيونيست فروخته شد متاسفانه طي سال هاي اخير سياست دروغ را عليه ايران و جريان مقاومت در منطقه به اجرا در آورده است.
______
 سايه‌ترامپ بر بودجه۹۹.
 «وطن‌امروز» نوشت: بودجه سال آينده به طرز مشكوكي نامتوازن است؛ حتي كساني كه صرفا خبرها را پيگيري ميكنند، متوجه شده‌اند درآمدهايي كه دولت براي سال آينده درنظر گرفته در «حالت عادي» قابليت تحقق ندارد مگر اينكه دولت با بهره‌گيري از ابزار «مذاكره و توافق» بتواند ميزان فروش نفت را افزايش داده يا مقداري از ارز بلوكه‌شده را بازگرداند.
وقتي فروش نفت زياد نيست و معافيت‌هاي مالياتي پابرجاست، در ميانه سال دولت كسري خواهد آورد و آن زمان عنوان مي‌‌كند تنها راه خارج كردن مردم از فشار، مذاكره است.
_______
انتشار پيام تبريك اكانت توئيتر رهبر انقلاب به مناسبت ميلاد حضرت مسيح.
 در اين پيام آمده است: احترامي كه مسلمانان به عيسي مسيح (ع) قائل هستند، كمتر از مقام و شايستگي وي در نظر مؤمنان مسيحي در مسيحيت نيست.
______
بسيج تا رفع مشكلات در كنار مردم مناطق محروم خواهد بود.
 سردار سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين در آئين افتتاح ۱۳۰ واحد مسكوني محرومان در روستاي قجر استان ايلام: مسئولين  و مردم هم در مقابل دشمن و هم در برابر مشكلات، يك جبهه واحد را تشكيل داده اند.
تا زماني كه مشكلات مناطق محروم و كم برخوردار برطرف نشده با تمام توان در كنار آنان خواهيم بود(ايلام بيدار)

_____
 كسري بودجه احتمالي بودجه ۹۹؛ حدود ۱۰۰ هزار ميليارد تومان!
 «رسالت» نوشت: «حجم بالايي از منابع لايحه بودجه ۹۹ غيرواقعي است؛ رقم كسري اين لايحه كه كليات آن در كميسيون تلفيق مجلس به تصويب رسيد، حدود ۱۰۰ هزار ميليارد تومان خواهد بود.
سال گذشته و در بودجه ۹۸، ميزان فروش روزانه نفت ۱۵۰۰ بشكه برآورد شد اما امسال اين عدد در حالي به يك‌ميليون بشكه نفت در روز تقليل يافت كه سال گذشته از ميزان پيش‌بيني‌شده حدود ۳۰۰ هزار بشكه نفت در روز به فروش رسيد!

______
 تكرار يك ادعاي موهوم در ارگان دولت؛ آيا جليلي با تصويب لوايح اف.اي.تي.اف در دولت گذشته موافق بود؟.
 روزنامه «ايران» امروز براي بار چندمين ادعاي كذب موافقت سعيد جليلي با لوايح مرتبط با اف.اي.تي.اف در زمان دولت احمدي‌نژاد را تكرار كرد و نوشت: چرا جليلي يك روز در صف اول توصيه پذيرش شروط اف.اي.تي.اف است و روز ديگر در صف اول مخالفان آن؟
 اين ادعا در حالي است كه دولت دهم در سال ۸۹ لايحه اي «داخلي» را جهت مبارزه با تامين مالي تروريسم تقديم مجلس ميكند، علت ارائه اين لايحه نبود قانون مستقل در كشور براي مبارزه با تامين مالي تروريسم بيان شده؛ بنابراين در اين لايحه قرار نبود اساسا تعهدي به اف.اي.تي.اف داده شود، به علاوه اينكه در دستورالعمل مذكور نيز مبناي تفسير ايران از تروريسم، قوانين و تعاريف داخلي بود.
______
تحقيق و تفحص از ورود هواپيماي مستهلك به جاي هواپيماي نو به كشور در مجلس.

 سليمي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفتگو با ديار آفتاب: در دوره وزارت آخوندي پس از آنكه به جاي ورود هواپيماي جديد، هواپيماي مستهلك وارد كشور شد، طرح تحقيق و تفحص از نحوه قرارداد در مجلس به راي گذاشته شد كه نمايندگان به آن راي ندادند.
 البته از اين مسئله كوتاه نخواهيم آمد و از طريق ماده ۲۳۴ پيگير موضوع خواهيم بود.
______

Shiraze.ir
نظرات بینندگان