کد خبر: ۱۳۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/4

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/4

 آيت‌الله جنتي: در بررسي صلاحيت ها، حق يك نفر هم نبايد تضييع شود.
 دبير شوراي نگهبان: بررسي شكايات و صلاحيت‌ها آن هم در زمان كوتاه، اقدامي به شدت طاقت‌فرساست كه البته شوراي نگهبان با دقت مشغول انجام آن است تا خداي نكرده حتي حق يك نفر نيز تضييع نشود.
 آزمون كتبي از داوطلبان انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري پنج‌شنبه هفته گذشته با دعوت از ۲۷۲ نفر انجام شد و الان در مرحله تصحيح اوراق امتحاني داوطلبان هستيم.
 در صورت قبولي از آن‌ها براي آزمون شفاهي دعوت به عمل مي‌آيد تا پس از قبولي در ۲ مرحله كتبي و شفاهي صلاحيت‌هاي عمومي آن‌ها بررسي شود.
_____
 اصلاح طلبان از «رحم اجاره‌اي» به «مهره سوخته» رسيدند.
دانا در گزارشي نوشت: اصلاح طلبان از تكرار روحاني به تكرار استعفاي روحاني رسيده اند!
 اين جريان سياسي كه روزگاري با تاكتيك «رحم اجاره‌اي» از كانديداتوري حسن روحاني حمايت كرد، حالا سعي دارد با فرار از پاسخگويي، تاكتيك «مهره سوخته» را كليد بزند و بدون قبول مسئوليت درباره روي كار آمدن دولت حسن روحاني در نقش اپوزيسيون دولت ظاهر شود .
______
شهادت خلبان سانحه هوايي اردبيل مورد تأييد نيست.
 سرهنگ سليمانيان فرمانده تيپ ۴۰ ارتش اردبيل در گفتگو با پايگاه خبري سبلان ما: هرگونه اخبار مبني بر زنده بودن يا شهادت خلبان هواپيماي ميگ ۲۹ نيروي هوايي تبريز مورد تاييد نيست.
با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه محل سقوط هواپيما و شرايط جوي، رصد به سختي صورت مي‌گيرد و هنوز موفق به يافت لاشه هواپيما نشده‌ايم.
 به محض اطلاع از محل و موقعيت سانحه هوايي به عموم مردم و رسانه‌ها اطلاع رساني خواهد شد.
بصيرت؛ مركز پژوهش‌هاي مجلس: نصف و بيشتر بودجه ۹۹ بصورت صوري تراز شده است!
 در گزارش «بودجه به زبان ساده» مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي آمده است: هرچند دولت به بهانه تعديل دستمزدها به دليل تورم شديدتر به سراغ چاپ اسكناس نرفته است، اما به دليل كسري بودجه،‌ گزينه چاپ پول (يا استقراضي كه در نهايت به شيوه هاي گوناگون از چاپ پول تامين خواهد شد) در سال آتي همچنان روي ميز خواهد بود.
تلاش دولت براي توازن بودجه، عمدتاً به استفاده از استقراض از طريق اوراق يا صندوق توسعه ملي محدود شده و با اين وجود، باز هم اين هدف محقق نشده است و معادل نصف بودجه و بيشتر، كسري است كه به طوري صوري (علي رغم استقراض و...) تراز شده است.
 به اين ترتيب، مي‏توان گفت، بودجه ۹۹ عملاً هيچكدام از اهداف و انتظارات ضروري را محقق نخواهد كرد.
______
 برنامه هاي سال ٩٩ بسيج، براساس بيانيه گام دوم انقلاب تدوين شده است.
 سردار سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ديدار با حجت الاسلام كريمي تبار نماينده ولي فقيه در ايلام: در كنار توجه به محروميت زدايي و اشتغال زايي توجه به پيشرفتهاي علمي جزو محورهاي اصلي برنامه هيا بسيج است.
 بسيج خود را مخاطب اصلي بيانيه گام دوم انقلاب مي داند و در اين راستا نقشه راهي در راستاي اميد آفريني، عدم ترس از دشمن،پيشرفت و توسعه و روحيه جهادي، تدوين كرده است.
 حجت الاسلام كريمي تبار: سازمان بسيج مستضعفين در كمك به مناطق محروم وكم برخوردار پيشگام و پيشرو است/(ايلام بيدار)
______
 "نهم ديماه" با موجي از انتقادات درباره خيانتهاي اقتصادي جريان فتنه به مردم ايران، ترند نخست توييتر فارسي شد.
كاربران شبكه هاي اجتماعي از روز گذشته در آستانه يوم الله ٩دي به بازخواني خسارتهاي گسترده فتنه ٨٨ به مردم و كشور به ويژه در حوزه تحريم و معضلات معيشتي پرداختند.
 كاربران، ذيل كليدواژه #نهم_ديماه به فشار‌هاي اقتصادي همچون تحريم‌هاي جهاني كه به واسطه همكاري عوامل فتنه با آمريكا و اروپا بر ايران تحميل شده است اشاره كردند.
 پالس سران فتنه به غرب براي تحريم بيشتر ايران و همچنين زمينه چيني براي صدور انواع قطعنامه ها و تحريمهاي ضدايراني از جمله محورهايي است كه ذيل اين كليدواژه در حال انتشار است. تاكنون بيش از ٣٥ هزار و ۲۰۰ توييت و ريتوييت با هشتگ #نهم_ديماه منتشر شده كه بيش از ٣٥ ميليون بازديدكلي از روز گذشته تاكنون داشته است؛ اين كليدواژه هم اكنون ترند نخست توئيتر است.
 در اينستاگرام نيز تاكنون بيش از يك هزار پست در همين رابطه منتشر شده است.
_______
تكذيب دريافت دستور قطع اينترنت.
روابط عمومي وزارت ارتباطات اعلام كرد كه در خصوص قطعي اينترنت هيچ‌گونه دستوري از سوي قوه قضاييه و يا ساير مراجع ذيصلاح صادر نشده است.
از ظهر امروز شايعاتي در فضاي مجازي مبني بر صدور دستور قطع اينترنت منتشرشده كه با جنجال‌سازي تكراري ضدانقلاب همراه بوده است.

Shiraze.ir
نظرات بینندگان