کد خبر: ۱۳۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/5

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/10/5

 خاطره «تقريباً هيچ» زنده شد.
 «وطن‌امروز» با اشاره به اظهارات اخير همتي، رييس بانك مركزي مبني بر اينكه «اينستكس فقط حرف است»، نوشت: اگر برجام و برجام اروپايي را ۲ پروژه اصلي دستگاه سياست خارجي در دولت روحاني بدانيم، اظهارنظر اخير همتي پيرامون اينستكس از جهات متعددي يادآور اظهارنظر رئيس سابق بانك مركزي درباره برجام است.
 فروردين‌ماه ۹۵ در شرايطي كه مقامات بلندپايه دولتي از همان لحظات اوليه اجراي برجام، رفع موانع بانكي با گشايش ال‌سي و اتصال به سوئيفت جهاني را خبر دادند، ولي‌الله سيف در مصاحبه با بلومبرگ به صراحت گفته‌بود: برجام «تقريباً هيچ» دستاورد اقتصادي براي ايران نداشته است.
_____
روايت روزنامه غربگرا از دستاورد‌هاي نگاه به شرق.
 «شرق» نوشت: با تصويب برجام، نگاه دولت به سمت آمريكا و اتحاديه اروپا بيشتر معطوف شد و شايد به همين دليل است كه در دو سال نخست روي‌كار‌آمدن دولت روحاني، تراز اقتصادي سير نزولي گرفت.
 آغاز همكاري‌هاي دو كشور در موضوع بحران سوريه به موجب سفر سردار قاسم سليماني به مسكو و ديدار با پوتين، روابط دو كشور را وارد عرصه جديدي كرد.
 خيلي خوشحال‌كننده است كه كشور بزرگي مثل روسيه در برجام با ايران همكاري همكاري مي‌كند؛ اگر روسيه نبود، تركيه نوع ديگري در سوريه بازي مي‌كرد و مي‌توانست به ضرر ايران، دست بالا را داشته باشد.
 روسيه در حمايت از گام‌هاي كاهش تعهدات هسته‌اي ايران، آمريكا را مقصر مي‌داند و موضعي مشابه ايران اتخاذ مي‌كند.
_______
حناچي سوژه طنز شبكه‌هاي اجتماعي شد؛ آقاي شهردار همچنان آماده انتقال تجارب كاهش آلودگي هوا به سارايوو هستيد؟! /.
در شرايط تداوم آلودگي هوا و تعطيلي مكرر مدارس به‌عنوان تنها راه‌حل مسئولان براي كنترل آلودگي و توسل به باد و باران براي رفع ذرات معلق، حال ديدار آبان ماه پيروز حناچي شهردار تهران با شهردار سارايوو و اعلام آمادگي براي انتقال تجارب كاهش آلودگي هوا، سوژه طنز كاربران فضاي مجازي شده است.
 كاربران با عناوين انتقادي و طنز، چون «بايد اعتمادبه‌نفس مسئولان را صادر كرد»، «مي گن بعدازاين شهردار ساريوو به جيبوتي پناهنده شده»، «بعد از ديدار حناچي هي زنگ ميزنه و شهردار ساريوو قطع ميكنه» و «بعد از شنيدن اين موضوع به‌صورت ذرات معلق به هواي تهران افزوده شدم» به اعلام آمادگي شهرداري تهران براي انتقال تجربياتش به ديگر كشور‌ها در زمينه مقابله با آلودگي هوا واكنش نشان داده‌اند.
______
 دورهمي دولتي‌ها در شمال؛ همزمان با روحاني، وزرا هم از آلودگي پايتخت فرار كردند؟!
همزمان با سفر روحاني به مناطق خوش آب‌وهواي شمال كشور، مونسان وزير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، اسلامي وزير راه و شهرسازي، دژپسند وزير اقتصاد و دارايي و سلطاني‌فر وزير ورزش صبح امروز پنجشنبه با عنوان افتتاح برخي پروژه‌ها و يا بازديد به مازندران سفركرده‌اند؛ بازديد از باغ تفريحي صفي‌آباد و شبه‌جزيره ميانكاله نيز در برنامه‌هاي وزراي اقتصاد، راه و ميراث بوده است.
روز گذشته "دانا" از سفر آخر هفته‌اي روحاني با خانواده و ١٤ عضو كابينه به شمال و اقامت در مجتمع توريستي محمودآباد خبر داده بود.
 درحالي‌كه طبق آمار رسمي در روزهاي اخير تنها در تهران ۶۸۵۲ نفر و در كل كشور حدود ۱۴۰۰۰ نفر به دليل آلودگي هوا به اورژانس و مراكز درماني مراجعه كرده‌اند، گويا آب‌وهواي مطلوب اين روزهاي شمال، مأمن خوبي براي دورهمي رئيس‌جمهور و بعضي از وزراي دولت خواهد بود! (بلاغ)
_______

توييت سازي ضدايراني رسانه‌هاي ضدانقلاب از اكانتي كه وجود خارجي ندارد!.
 سايت ضدانقلاب راديو زمانه در گزارشي مدعي شد كه سپيده قليان از محكومان امنيتي در رشته توييتي اعلام كرده كه «آمنه سادات ذبيح‌پور خبرنگار برنامه امنيتي ۲۰:۳۰ در صداوسيما در جريان بازجويي از او حضور و مشاركت داشته است» اين در حالي است كه چنين اكانت توييتري و حتي صفحه اينستاگرامي كه راديو زمانه به آن استناد كرده، وجود خارجي ندارد و به نظر مي‌رسد ضدانقلاب در اقدامي تكراري به توييت سازي روي آورده است.
 پيش‌ازاين هم رسانه‌هاي ضدانقلاب در ادعايي دروغين علي رضواني از مجريان برنامه بدون تعارف را عضو سپاه پاسداران و از بازجويان امنيتي معرفي كرده بودند!
______
 مُرده‌خوري ربع پهلوي همچنان ادامه دارد.
بعد از موج‌سواري چندهفته‌اي فرزند شاه فراري از موضوع كشتگان ناآرامي‌هاي اخير كه بسياري از آنان به‌صورت عمدي و باهدف كشته سازي توسط اغتشاشگران هدف قرارگرفته بودند اين بار سايت ايران اينترنشال نوشت: شاهزاده رضا پهلوي در پيامي كه براي درگذشت قطب درويشان گنابادي صادر كرده نوشته است كه نورعلي تابنده با بي‌عدالتي جنگيد و براي عدالت جاودانه شد.
گفتني است بعد از پيام‌هاي تسليت جمعي از اصلاح‌طلبان براي مرگ قطب دراويش كه خون مأموران مدافع امنيت كشور برگردن پيروانش سنگيني مي‌كند، اين پيام نيز در نوع خود قابل‌توجه است.
_____
؛ الميادين از استعفاي «برهم صالح» رئيس‌جمهور عراق از سمت خود خبر داد.

Shiraze.ir
برچسب ها: تقریبا هیچ ، برجام ، حناچی
نظرات بینندگان