کد خبر: ۱۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۸
امام جمعه استهبان:

تمام فتنه های سال های گذشته از بی تدبیری مسؤولین آغاز شده است

اتفاق عجیب این است که به بنزین اعتراض دارند اما خانه مردم را آتش زدند ، مسجد آتش زدند ، اینان فتنه هایی است که مشخص است از کجا آب می خورد .
به گزارش شیرازه به نقل از استهبان آنلاین، امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه ۹۸/۱۰/۶ با توجه به اینکه  فتنه و گرفتاری هایی که ممکن است دشمنان در آینده  برای ما رقم بزنند، گفت: 
خدواند متعال در قرآن کریم می فرماید که مردم را به ایام الله متذکر شوید؛ ایام الله روز هایی است که یک نقطه اوج و نقطه جدیدی بوجود آمده است مثل روز دوازده بهمن .

حجه الاسلام والمسلمین خاوری افزود:فتنه گاهی اوقات به معنای آزمایش است که انسان را امتحان می کند؛ فتنه گاهی آشوب هایی است که در جامعه بوجود می آید و آن فتنه ای که باید از آن ترسید غبارروبی حقیقت است ، اینکه انسان نتواند حق را از باطل تشخیص دهد ، این اوج فتنه هست . نکته عجیب این است که همه این فتنه ها از بی تدبیری مسئولین آغاز شده است ، یکی عضو شورای عالی قضایی بود، هشتاد و هشت مربوط به نخست وزیر و رئیس مجلس یک زمان بود و نود و هشت هم که در شب ولادت پیامبر اتفاق افتاد . 

ایشان در ادامه گفت:اتفاق عجیب این است که به بنزین اعتراض دارند اما خانه مردم را آتش زدند ، مسجد آتش زدند ، اینان فتنه هایی است که مشخص است از کجا آب می خورد .

وی در ادامه ضمن تأکید بر این مسئله که تمامی این مشکلات از حب دنیاست، گفت : امیر المومنین فرمودند؛ ای مردم از دوستی دنیا بترسید ، اساس و ریشه همه خطاها حب دنیاست و هر بلایی سر ملت می آید از حب دنیاست . 
دشمن میدان می آید و از نیروی خودی برای اختلاف استفاده میکند ، کشته سازی میکند  و نقشه روی نقشه می کشد.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری با تأکید بر تبیین مسایل توسط نخبگان برای مردم گفت: هر گاه ما توجه به محوریت ولایت فقیه نداشتیم، دچار مشکل و اشتباه شده ایم .

امام جمعه استهبان با اشاره به سالروز حماسه نهم دیماه گفت: روز دوشنبه نهم دیماه ساعت 10 صبح در همین مکان مقدس(مسجد جامع)برنامه ای تدارک دیده شده است ، که من از همه عزیزان دعوت میکنم که در این برنامه شرکت نمایند .

ایشان در پایان گفت:در مسئله انتخابات ، باید از هر حرکتی را که باعث کاهش حضور مردم شود ، خودداری کرد .
انتخابات نماد هم بستگی است و همه گروه ها باید فضای انتخابات را گرم کنند و این انتخابات مظهر احقاق حق انتخاب مردم است .
نظرات بینندگان