کد خبر: ۱۳۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس فارس

اجرای طرح یاریگران زندگی در ۵۰۸ مدرسه متوسطه اول و دوم استان فارس آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پروش فارس در مراسم آغاز اجرای این طرح که در دبیرستان پسرانه شهید ترکمان شیراز برگزار شد، گفت: این طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر اجرا شده است.

علی عسکر نجفی افزود: هدف از اجرای این طرح هم افزایی، انسجام بخشی و هدفمند کردن فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی همچون انجمن اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و همیار مشاور برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۸ هزار و ۷۴۹ دانش آموز در ۲ هزار و ۵۴۰ مدرسه متوسطه اول و دوم استان مشغول به تحصیل هستند، اظهارداشت: مرحله اول طرح یاریگران زندگی با مشارکت ۶۵ هزار و ۷۵۰ دانش آموز متوسطه اول و دوم استان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پروش فارس ادامه داد: همانند سراسر کشور این طرح امسال در ۲۰ درصد از مدارس متوسطه استان اجرا می‌شود و سال آینده ۶۰ درصد و سال ۱۴۰۰ همه مدارس استان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

نجفی، اجرای طرح یاریگران زندگی را بسترساز نشاط، شادابی و پویایی در مدارس برشمرد و گفت: این طرح با هدف جلب مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان استان اجرا می‌شود.

محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، اعتیاد را اولین آسیب اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در کشور ریشه در اعتیاد دارد.
وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و آگاهی بخشی به دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر از مزایای اجرای طرح یاریگران زندگی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: در فعالیت‌های آموزشی و پیشگیرانه برای مقابله با اعتیاد و پیامد‌های منفی آن ۴ کانون هدف شامل خانواده، محیط‌های آموزشی، محیط‌های کار و محلات مورد توجه قرار گرفته اند.

ابراهیمی، حساس سازی جامعه را حلقه مفقوده در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: دانش آموزان، معلمان و کادر آموزشی مدارس به عنوان سفیران اجتماعی می‌توانند در مهار اعتیاد نقش بسزایی ایفا کنند.

وی افزود: در اجرای طرح یاریگران زندگی علاوه بر آموزش و پرورش، از توان و ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد بهره خواهیم گرفت.

نظرات بینندگان