کد خبر: ۱۳۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
آیت الله دژکام در اجتماع ۹ دی مردم شهرستان قیر و کارزین:

اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند

امام جمعه شیراز گفت: اطاعت از ولی امر، اطاعت از خداست چرا که خود خدا فرمان به اطاعت از ولی امر فرموده است و ولی امر ما که در پس پرده غیبت است، خود فرموده در دوران غیبت از فقیه شجاع و عادل و مدبر اطاعت کنید. بنابراین، تبعیت از ولی فقیه، تکمیل کننده توحید در انسان است و این تبعیت، منجر به بصیرت آدم می شود.
به گزارش شیرازه، آیت الله دژکام در اجتماع مردم شهرستان قیر و کارزین به مناسبت یوم الله ۹ دی گفت: امروز، ۹دی ماه یوم الله است چراکه روز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت و روز تجلی عظمت امت اسلامی در برابر کفر  است.

وی افزود: روحانیت و جایگاه امامت جمعه، مقام و شانیت اجرایی در دستگاه های دولتی ندارد و نقش اصلی آن در این زمینه ها صرفا دلالت خیر است. اگر به دنبال اصلاح امور و پیشرفت کشور و منطقه و شهر خود هستیم، باید در انتخاب های خودمان بیشتر دقت کنیم. نتیجه انتخاب های ما، تعیین نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری است که دولت را تشکیل میدهد و بازخورد عملکرد آنها نیز به خود ما باز می گردد.

اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند

امام جمعه شیراز گفت: بنابراین، سرنوشت معیشت و اقتصاد ما وابسته به انتخاب هایی است که خودمان انجام می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اعلام اینکه ما به طور میانگین، هر دو سال یک بار، یک انتخاب اساسی و کلیدی اعم از ریاست جمهوری و مجلس داریم و اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند افزود: ۹ دی روز بصیرت است. خداوند بصیرت را به چه کسی اعطا می کند؟ انسان باید دو چیز در خودش ایجاد کند تا خداوند به او بصیرت بدهد. اولین چیزی که باید در انسان ایجاد شود، معرفت است. معرفت یعنی شناخت و گام مهم این شناخت، خداشناسی است.

وی ضمن بیان اینکه پس از این، پیامبرشناسی و امام شناسی نیاز است تا انسان به بصیرت دست یابد تصریح کرد: این سیر تکامل شناخت، علاوه بر بصیرت، بندگی حقیقی خدا و آزادی واقعی را نیز برای انسان به ارمغان می آورد.

آیت الله دژکام افزود: آن آزادی که جریان های سیاسی شعارش را می دهند و مطلوب همه انسان ها نیز هست، تجلی واقعی آن در پرتو همین معرفت خدا و تبعیت از ولایت شکل می گیرد.

اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند

این استاد حوزه تاکید کرد: اطاعت از ولی امر، اطاعت از خداست چرا که خود خدا فرمان به اطاعت از ولی امر فرموده است و ولی امر ما که در پس پرده غیبت است، خود فرموده در دوران غیبت از فقیه شجاع و عادل و مدبر اطاعت کنید. بنابراین، تبعیت از ولی فقیه، تکمیل کننده توحید در انسان است و این تبعیت، منجر به بصیرت آدم می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: در سال ۸۸، تبعیت مردم ما از مقام معظم رهبری، در واقع حفظ حریم خداشناسی و امام شناسی آنها بود و نتیجه این تبعیت، تجلی بصیرت مثال زدنی بود که از جانب خدا به ملت ما ارزانی شد و این بصیرت در ۹ دی ۸۸ تجلی یافت.

امام جمعه افزود: طی دویست سال گذشته، تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مرزهای ما مدام محدود شد و در جنگ های مهمی شکست خوردیم و عهدنامه های ننگینی چون ترکمانچای بر ما تحمیل شد و همه اینها به این علت بود که حاکمان ما، نه معرفت به خدا داشتند و نه عادل و شجاع بودند در نتیجه نه از جانب خدا یاری شدند و نه از جانب ملت. اما شدیدترین و سهمگین ترین جنگ ها و تحریم ها در این ۴۰ سال بر ما تحمیل شده اما مقتدرانه و عزتمندانه مقاومت کردیم و به مسیر خود داریم ادامه می دهیم و یک وجب از خاک و ذره ای از منافعمان را از دست ندادیم که همه اینها به خاطر اتصال همزمان رهبر حکومت ما و مردم ما به توحید و ولایت است که در این ۴۰ سال ایجاد شده است.

اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند

دژکام با اعلام اینکه معتقدیم اگر همچنان صبر و مقاومت در پیش گیریم، می توانیم موانع را برای همیشه از پیش پای ملتمان برداریم و به جایی برسیم که یک حکومت تامین کننده رفاه، امنیت و عدالت برای مردم ایجاد کنیم و این حکومت، زمینه ساز ظهور و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هم باشد افزود: شهر قیر و کارزین نیز کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب و آرمانهای اسلامی دارد و به مدت ۴ سال، پایگاه رهبری انقلاب مشروطه در استان فارس بود و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است که امیدواریم ظرفیت های این شهرستان نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان