کد خبر: ۱۳۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
سخنران مراسم نه دی شیراز:

بودجه حوزه‌های علمیه کل کشور یک سوم دانشگاه تهران است/ بصیرت یعنی دشمنی كه عهد می‌شكند برای بار دوم با او پیمان نبندیم/ مردم فرانسه با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی در برابر ظلم و بی عدالتی می‌ایستند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گاهی شایعاتی در مورد روحانیون مطرح می‌شود در حالی‌که مجموعه بودجه‌ای که در اختیار تمام حوزه‌های علمیه کشور قرار می‌گیرد، یک سوم بودجه دانشگاه تهران به تنهایی است.

به گزارش شیرازه، محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در تجمع مردمی 9دی در شیراز، شیراز را شهر پیشتاز در علم و دانش که دانشگاه‌های آن از دانشگاه‌های سرآمد كشور است دانست و با بیان اینکه استان فارس ۱۵ هزار شهید دارای میانگین سنی ۲۲ سال، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۱۰۰ آزاده و ۷۰ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه نشانگر استواری مردم فارس در ولایت‌مداری است، تصریح کرد: به حق مردم فارس در صحنه‌های آزمایش دفاع از حق خوش درخشیده‌اند، مردم شیراز در سال ۸۸ و یك روز قبل از خلق حماسه ۹ دی، یعنی ۸ دی‌ماه به خیابان‌ها آمدند و با ولایت تجدید میثاق كردند.

بصیرت یعنی مشاهده جلوه‌های قدرت‌نمایی خدا، یعنی درس گرفتن از گذشته/ كورباطنی، نقطه مقابل بصیرت/ در امتداد فتنه ۸۸ ، همواره نیازمند بصیرت و بیداری هستیم/ آیا یك بار تجربه برجام برای برخی از مسئولان ما كافی نبود؟!

وی یادآور شد: فتنه ۹۸ در امتداد فتنه ۸۸ نشان داد كه همواره نیازمند بصیرت و بیداری هستیم، پس نیازمند تیزبینی و بصیرتی هستیم كه قرآن از ما خواسته است و این نیاز همه روزه ماست.

دولابی بصیرت را دارای چند بعد دانست که یكی از ابعاد آن، بصیرت توحیدی است. یعنی اینكه انسان بداند همه كاره عالم خداست.

وی با تأكید بر اینكه كسی با خدا باشد، بن‌بستی ندارد و احساس شكست و تنهایی نمی‌كند، گفت: بصیرت یعنی دست خدا را در لابه‌لای حوادث دیدن و مشاهده كردن.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، 9 دی سال ۸۸ در سراسر كشور و استان فارس، یكی از ایام‌الله توصیف كرد و گفت: این روز، روزی از روزهای خدا بود و دست قدرت خداوند بار دیگر به مردم ایران نشان داده شده است و علی‌رغم اینكه تمام دشمنان داخلی و خارجی متحد شده بودند تا این نظام را از درون نابود كنند، شكست خوردند.

این استاد دانشگاه، یا تصریح بر اینكه مقام معظم رهبری شاگرد بزرگ مكتب قرآن است كه قرآن و روایات با گوشت و پوست و خونشان عجین شده است، گفت: معظم‌له می‌فرمایند گاهی اوقات كه كار سخت می‌شود برخی از اطرافیان سخنان قوم بنی اسرائیل را تكرار می‌كنند اما من به آن‌ها می‌گویم كه خدا با ماست آن هم خدایی كه رود نیل را شكافت و لایزال است.

دولابی با بیان اینكه بصیرت یعنی مشاهده جلوه‌های قدرت‌نمایی خدا گفت: معنای بصیرت این است كه از گذشته برای آینده درس عبرت بگیریم. اگر خدا ما را نجات داد، به سراغ غیر از خدا نرویم. بصیرت یعنی اینكه بدانیم به جز از خدا، كاری در این عالم از كس دیگری ساخته نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینكه در نقطه مقابل بصیرت، كورباطنی قرار دارد، گفت: كسی كه در میان این همه لطف الهی كاسه گدایی به سمت غرب می‌برد مسلماً كورباطن است و در نقطه مقابل بصیرت آن است كه یك نماینده مجلس تلاش می‌كند تا با نماینده اروپا عكس یادگاری بگیرد.

وی با تأكید بر اینكه معنای بصیرت این است كه دنبال عزت باشیم و خودمان را به ذلت نیفكنیم،‌ گفت: قرآن كریم آیات متعددی دارد كه در این آیات به ما بصیرت را نشان داده است كه از جمله در آیات ابتدایی سوره فیل این نكته یادآور می‌شود آیا نمی‌بینید كه خدا چگونه دشمنانش را ذلیل می‌كند؟

دولابی ادامه داد: آیا نمی‌بینیم كه چگونه با یك سخنرانی توفنده چند دقیقه‌ای مقام معظم رهبری فتنه‌ای كه ماه‌ها برای آن برنامه‌ریزی كرده بودند در سال ۹۸ خنثی شد. بصیرت یعنی ببینید دشمنانی كه با سلاح‌ها و نقشه‌ها برای حمله آماده و مترصد یك بهانه برای اغتشاش بودند، چگونه یك رهبر با عنایت الهی این فتنه را خاموش می‌كند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: كسانی كه به‌ بهانه اعتراض در لابه‌لای صف مردم خود را پنهان كردند و در شیراز چه جنایت‌هایی كردند، ۷۰ بانك، ۳ حوزه علمیه و قرآن‌ها را آتش زدند و به پاسگاه‌های ناجا حمله كردند و ۳۲ ساختمان دولتی را آتش زدند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه بصیرت یعنی اینكه چشمت را باز كن و صفت را از صف اغتشاشگران و نفوذی‌ها جدا كن، گفت: بصیرت یعنی بدان اگر به حوزه‌های علمیه و قرآن حمله می‌كند معنایش این است كه آن‌ها فهمیده‌اند عامل پیروزی این ملت قرآن و حوزه‌های علمیه است.

دولابی با اشاره به اینكه ‌متأسفانه در داخل برخی‌ها خواسته یا ناخواسته این آتشی كه دشمن برافروخته است را شعله‌ورتر می‌كنند، گفت: بسیار باید مراقب باشیم. گاهی شایعاتی درباره روحانیان و حوزه‌ها مطرح می‌كنند كه یك نمونه آن این است كه مجموعه بودجه‌ای كه در اختیار تمام حوزه‌های علمیه كشور قرار می‌گیرد یك سوم بودجه دانشگاه تهران به تنهایی است آیا سزاست كه این‌گونه برخی از جوانان ناآگاه را نسبت به علما و روحانیان كه جزو ساده‌زیست‌ترین اقشار كشور هستند، مسئله‌دار كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان كرد: بصیرت یعنی بدانیم جایی كه دشمن می‌‍زند، نقطه قوت ماست. مراقب باشیم سخنی نگوییم كه مشابه آن از دشمن ما صادر شده است. بصیرت یعنی دشمنی كه عهد می‌شكند برای بار دوم با او پیمان نبندید.

وی تأکید کرد: آیا یك بار تجربه برجام برای برخی از مسئولان ما كافی نبود كه دو مرتبه به دنبال تصویب لوایح استعماری FATF و CFT هستند. از برجام چه بهره‌ای بردید جز اینكه تعهدات را یك طرفه انجام دادید بعد از آنكه دشمن خیالش راحت شد كه انرژی هسته‌ای را از شما تا حد زیادی گرفت و رشد خیره كننده شما را تا حدی متوقف كرد و بعد هم یك طرفه از این قرارداد بیرون رفت و اكنون می‌خواهید با این دشمن دومرتبه پیمان ببندید.

دولابی با تأكید بر اینكه بصیرت یعنی توجه به عبرت‌ها و دل به خدا بستن و دل از غیر خدا كندن و بدانیم خدا با ماست و اگر خدا با ما بود هیچ دشمنی نمی‌تواند آسیبی برساند، گفت: امروز به حق از ایام‌الله است. روزی است كه خدا به ما نشان داد كه اگر بخواهیم روی پای خود بایستیم و به بیگانگان نه بگوییم بزرگتر می‌شویم.

دولابی با بیان اینكه امروز كشورهای همسایه و برادران اهل سنت فهمیده‌اند كه راه نجات در اتحاد اسلامی و پیوستن ملل مظلوم به یكدیگر است، گفت: امروز می‌بینیم كه یمن مظلوم با دست خالی در برابر عربستان مستكبر می‌ایستد و آن را از پای در می‌آورد.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز نسخه انقلاب اسلامی در سراسر جهان در حال تكرار شدن است و حتی مردم فرانسه با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی در برابر ظلم و بی عدالتی می‌ایستند و این ما هستیم كه باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه یك آزمون بزرگ در پیش‌رو داریم و آن آزمون انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: باید نمایندگانی به مجلس بفرستیم كه درد دین و مردم دارند. نماینده‌ای كه وابسته به احزاب، ثروتمندان و قدرتمندان است نمی‌تواند نماینده مردم باشد. نماینده‌ای كه برای تبلیغات انتخاباتی خودش چند میلیارد تومان هزینه می‌كند قطعاً فردا كه به مجلس برود باید به فكر برگرداندن این پول و پول‌های بیشتری باشد و یقیناً منافع احزاب و ثروتمندان را بر منافع مردم ترجیح می‌دهد.

دولابی گفت: اگر كاندیدایی می‌خواهد با پول دادن رأی مردم را بخرد همین دلیل بر عدم صلاحیت اوست. كاندیدایی كه نگاهش به غرب است و می‌خواهد این كشور را بعد از آنكه روی پای خود ایستاده دو مرتبه به دامن كفر و استكبار جهانی برگرداند، دلسوز مردم نيست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه اگر این نعمت استقلال را قدر ندانیم، گرفتار عذاب بزرگی خواهیم شد، گفت: كاندیدایی كه نگاهش به غرب است و خط و موضعش را در برابر استكبار جهانی شفاف بیان نمی‌كند، نماینده‌ای كه با فتنه‌گران داخلی كه مزدوران استكبار جهانی هستند دست دوستی می‌دهد، حضورش در خانه ملت سم مهلك است و باید مراقب باشیم نمایندگانی كه طراز انقلاب اسلامی هستند در خانه ملت و این جایگاه حساس قرار بگیرند كه می‌توانند كلیه امور كشور را در مسیر خدمت به مردم ساماندهی كنند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان