کد خبر: ۱۳۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
در استان فارس مطرح شد:

عامل پیروزی ملت ایران، قرآن و حوزه‌های علمیه است/ سرنوشت معیشت و اقتصاد کشور وابسته به انتخاب‌هایمان در انتخابات است

عامل پیروزی ملت ایران، قرآن و حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت ۹ دی‌ماه در جمع مردم شیراز، با اشاره به اینکه باید یاد علمای این دیار را گرامی بداریم، اظهار داشت: شهر شیراز در علم و دانش پیشتاز است.

وی همچنین به ولایت مداری مردم استان فارس اشاره و اضافه کرد: استان فارس ۱۵ هزار شهید دارای میانگین سنی ۲۲ سال، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۱۰۰ آزاده و ۷۰ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این‌ها نشانگر آن هستند که مردم فارس در ولایت‌مداری استوارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه مردم شیراز در هشت دی ۸۸ با ولایت تجدید میثاق کردند و خوش درخشیدند، تصریح کرد: فتنه ۹۸ در امتداد فتنه ۸۸ نشان داد که همواره نیازمند بصیرت و بیداری هستیم.

وی به تبیین بصیرت از منظر قرآن پرداخت و عنوان کرد: خداوند در آیات پایانی سوره یوسف خطاب به پیامبر(ص) فرموده است ای پیامبر(ص) بگو راه من همین است و راهی که مردم را به سوی خدا فرامی‌خوانم راه با بصیرت است و مؤمنان و پیروان پیامبر(ص) اهل بصیرت هستند و من اهل شرک نیستم در واقع پیام خداوند چنین است که همه عالم دست به دست هم دهند و بخواهد مؤمنان را ذلیل کنند، نمی‌تواند و خدا آنان را عزیز می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی بصریت توحیدی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بصیرت دارای چند بعد است، که یکی از آن بصیرت توحیدی است، بصیرت توحیدی یعنی اینکه انسان بداند همه کاره عالم خداست، بصیرت یعنی دست خدا را در لابه‌لای حوادث دیدن و مشاهده کردند.

وی مشاهده جلوه‌های قدرت‌نمایی خداوند را بصیرت دانست و ابراز داشت: معنای بصیرت این است که از گذشته برای آینده درس عبرت بگیریم. اگر خدا ما را نجات داد، به سراغ غیر از خدا نرویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری نقطه مقابل بصیرت را کورباطنی دانست و افزود: کسی که در میان این همه لطف الهی کاسه گدایی به سمت غرب می‌برد مسلماً کورباطن است و در نقطه مقابل بصیرت آن است که یک نماینده مجلس تلاش می‌کند تا با نماینده اروپا عکس یادگاری بگیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اغتشاشات اخیر در شیراز را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: کسانی که به‌ بهانه اعتراض در لابه‌لای صف مردم خود را پنهان کردند و در شیراز جنایت های متعددی از جمله آتش زدن حوزه های علمیه، بانک ها و مساجد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی عامل پیروزی ملت ایران را قرآن و حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: بصیرت یعنی بدان اگر به حوزه‌های علمیه و قرآن حمله می‌کند معنایش این است که آن‌ها فهمیده‌اند عامل پیروزی این ملت قرآن و حوزه‌های علمیه است.

وی به بودجه های حوزه های علمیه اشاره و مطرح کرد: همه بودجه های حوزه علمیه به اندازه یک سوم بودجه دانشگاه تهران است، ‌متأسفانه در داخل برخی‌ها خواسته یا ناخواسته این آتشی که دشمن برافروخته است را شعله‌ورتر می‌کنند، گاهی شایعاتی درباره روحانیان و حوزه‌ها مطرح می‌کنند که یک نمونه آن این است که مجموعه بودجه‌ای که در اختیار تمام حوزه‌های علمیه کشور قرار می‌گیرد یک سوم بودجه دانشگاه تهران به تنهایی است آیا سزاست که این‌گونه برخی از جوانان ناآگاه را نسبت به علما و روحانیان که جزو ساده‌زیست‌ترین اقشار کشور هستند، مسئله‌دار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بصیرت یعنی بدانیم جایی که دشمن می‌زند، نقطه قوت ماست. مراقب باشیم سخنی نگوییم که مشابه آن از دشمن ما صادر شده است. بصیرت یعنی دشمنی که عهد می‌شکند برای بار دوم با او پیمان نبندید.

وی همچنین مذاکره با کشور های اروپایی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: آیا یک بار تجربه برجام برای برخی از مسئولان ما کافی نبود که دو مرتبه به دنبال تصویب لوایح استعماری FATF و CFT هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به اینکه از مذاکره و قبول برجام چه بهره‌ای بردید جز اینکه تعهدات را یک طرفه انجام دادید، بیان داشت: بعد از آنکه دشمن خیالش راحت شد که انرژی هسته‌ای را از شما تا حد زیادی گرفت و رشد خیره کننده شما را تا حدی متوقف کرد و بعد هم یک طرفه از این قرارداد بیرون رفت و اکنون می‌خواهید با این دشمن دومرتبه پیمان ببندید.

وی با تصریح اینکه راه نجات امت های اسلامی در اتحاد و پیوستن ملل مظلوم به یکدیگر است، ابراز کرد: امروز کشورهای همسایه و برادران اهل سنت فهمیده‌اند که راه نجات در اتحاد اسلامی و پیوستن ملل مظلوم به یکدیگر است، اگر امروز مشاهده می کنیم که یمن مظلوم با دست خالی در برابر عربستان مستکبر می‌ایستد و آن را از پای در می‌آورد نشانه اتحاد میان آنان است.

عضو مجلس خبرگان در بخش پایانی از سخنان خود انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امروز باید نماینده ای را انتخاب کنیم که درد مردم و دین داشته باشد.

وی ادامه داد: نماینده‌ای که وابسته به احزاب، ثروتمندان و قدرتمندان است نمی‌تواند نماینده مردم باشد، نماینده‌ای که برای تبلیغات انتخاباتی خودش چند میلیارد تومان هزینه می‌کند قطعاً فردا که به مجلس برود باید به فکر برگرداندن این پول و پول‌های بیشتری باشد و یقیناً منافع احزاب و ثروتمندان را بر منافع مردم ترجیح می‌دهد.

سرنوشت معیشت و اقتصاد کشور وابسته به انتخاب‌هایمان در انتخابات است

آیت الله لطف الله دژکام، ظهر امروز در اجتماع ۹ دی مردم شهرستان قیر و کارزین، حماسه نهم دی ماه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ۹ دی روز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت و روز تجلی عظمت امت اسلامی در برابر کفر است.

وی با بیان اینکه روحانیت و جایگاه امامت جمعه، مقام و شانیت اجرایی در دستگاه های دولتی ندارد، اضافه کرد: نقش اصلی آن در این زمینه ها صرفا دلالت خیر است.

امام جمعه شیراز در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال اصلاح امور و پیشرفت کشور و منطقه و شهر خود هستیم، باید در انتخاب های خودمان بیشتر دقت کنیم، نتیجه انتخاب های ما، تعیین نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری است که دولت را تشکیل می دهد و بازخورد عملکرد آنان نیز به خود ما باز می گردد، بنابراین، سرنوشت معیشت و اقتصاد ما وابسته به انتخاب هایی است که خودمان انجام می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین، هر دو سال یک بار، یک انتخاب اساسی و کلیدی اعم از ریاست جمهوری و مجلس داریم و اگر مردم نیاز به تغییر جهت و اصلاح عملکرد در مجلس و دولت را احساس می کنند، باید با رایی که در انتخابات ها می دهند آن را اعمال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۹ دی روز بصیرت است، عنوان کرد: خداوند بصیرت را به چه کسی اعطا می کند؟ انسان باید دو چیز در خودش ایجاد کند تا خداوند به او بصیرت بدهد، نخستین چیزی که باید در انسان ایجاد شود، معرفت است، معرفت یعنی شناخت و گام مهم این شناخت، خداشناسی است.

وی ادامه داد: اطاعت از ولی امر، اطاعت از خداست چرا که خود خدا فرمان به اطاعت از ولی امر فرموده است و ولی امر ما که در پس پرده غیبت است، خود فرموده در دوران غیبت از فقیه شجاع و عادل و مدبر اطاعت کنید، بنابراین، تبعیت از ولی فقیه، تکمیل کننده توحید در انسان است و این تبعیت، منجر به بصیرت آدم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: در سال ۸۸، تبعیت مردم ما از مقام معظم رهبری، در واقع حفظ حریم خداشناسی و امام شناسی آنان بود و نتیجه این تبعیت، تجلی بصیرت مثال زدنی بود که از جانب خدا به ملت ما ارزانی شد و این بصیرت در ۹ دی ۸۸ تجلی یافت.

وی تاکید کرد: طی دویست سال گذشته، تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مرزهای ما مدام محدود شد و در جنگ های مهمی شکست خوردیم و عهدنامه های ننگینی چون ترکمانچای بر ما تحمیل شد و همه اینها به این علت بود که حاکمان ما، نه معرفت به خدا داشتند و نه عادل و شجاع بودند در نتیجه نه از جانب ملت خداو نه از جانبت خدا یاری شدند، اما شدیدترین و سهمگین ترین جنگ ها و تحریم ها در این ۴۰ سال بر ما تحمیل شده اما مقتدرانه و عزتمندانه مقاومت کردیم و به مسیر خود داریم ادامه می دهیم و یک وجب از خاک و ذره ای از منافعمان را از دست ندادیم که همه اینها به خاطر اتصال همزمان رهبر حکومت ما و مردم ما به توحید و ولایت است که در این ۴۰ سال ایجاد شده است.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: معتقدیم اگر همچنان صبر و مقاومت در پیش گیریم، می توانیم موانع را برای همیشه از پیش پای ملتمان برداریم و به جایی برسیم که یک حکومت تامین کننده رفاه، امنیت و عدالت برای مردم ایجاد کنیم و این حکومت، زمینه ساز ظهور و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هم باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر قیر و کارزین نیز کارنامه درخشانی در دفاع از انقلاب و آرمان های اسلامی دارد و به مدت ۴ سال، پایگاه رهبری انقلاب مشروطه در استان فارس بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است که امیدواریم ظرفیت های این شهرستان نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

۹ دی روز تجلی حمایت مردم ایران از جایگاه امامت و ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، صبح امروز در اجتماع ۹ دی مردم نورآباد ممسنی، با اشاره به اینکه حضور مردم لبیک به فرمایش های مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: ۹ دی روز خروش مردم مسلمان ایران علیه استکبار جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه ۹ دی روز تجلی حمایت مردم ایران از مقام و جایگاه امامت و ولایت است، اضافه کرد: نهم دی، روز بصیرت مردم حماسه ساز ایران است؛ ده سال پیش در چنین روزی خروش مردم موجی ایجاد کرد که آب خنک بر آتش کینه همه دشمنان ریخت.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: امروز ۹ دی ۱۰ ساله شد و حضور مردم حضور مبارکی است که اجازه نمی دهد یوم الله ۹ دی به فراموشی سپرده شود، چراکه مقام معظم رهبری فرمودند انگیزه هایی برای فراموشی مناسبت های مقدس وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۹ دی را می خواهند به فراموشی بسپارند، خاطرنشان کرد: مگر امت حزب الله خواب هستند که ۹ دی به فراموشی سپرده شود، این امت در سرتاسر ایران همواره بیدار و آماده هستند تا در اجرای فرامین ولی امر نائب امام عصر(ع) با تمام توان جان فشانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با اشاره به اینکه مردم ایران ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی را برپا کرده اند، ابراز کرد: ۴۰ سال است فریاد اسلام و ندای عدالت خواهی مردم به گوش جهانیان رسیده و ۴۰ سال است کشوری که بزرگترین پایگاه استکبار جهانی و بزرگترین حامی صهیونیست بین الملل در این مکان بود را از دست دشمن گرفته است، انقلاب ما این کشور را تبدیل به نقطه امید مستضعفان عالم و پایگاه عدالت خواهان کرده است.

وی مطرح کرد: جای تعجب نیست که دشمن عصبانی شود و با هر نقشه ای به دنبال برگشتن به این کشور و تحقیر ملی این مردم باشد، مردم ۴۰ سال است اجازه ندادند دشمنی را که بیرون کرده اند با بعضی از مزدوران و خائنین داخلی که هوس بازگرداندن دشمن را داشته اند به سر انجام برسد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس بیان کرد: هنوز مردم ما دل در گرو خدا و ولی خدا دارند، دشمنان خیال کرداند با مشکل آفرینی که منشا عقلی آن خودش است، می تواند مردم را از اسلام و از آرمان های امام و مقام معظم رهبری جدا کند.

وی در پایان خطاب به دشمنان انقلاب و ایران اسلامی تصریح کرد: ما در اجتماع ۹ دی مردم نورآباد ممسنی اعلام می کنیم که این مردم تا آخرین نفس در راه اعتلای اسلام و انقلاب لحظه ای خسته نخواهند شد.

برخی مسئولان هنوز خواب هستند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، شامگاه یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه باید ادامه دهنده سیره بزرگان باشیم، اظهار داشت: مقید بودن شیخ مرتضی انصاری به قرائت زیارت عاشورا و زیارت جامعه از جمله کارهایی است که اکنون نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه تزکیه و تعلیم چهار مرتبه در قرآن کریم ذکر شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تزکیه سه مرتبه در قرآن کریم مقدم بر تعلیم شده است، از این رو جدیتی که طلبه در تعلیم دارد باید سه برابر بیشتر آن را در تزکیه داشته باشد.

وی عنوان کرد: توسل به اهل البیت(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه عنایت آنان شامل حال ما خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین حدائق گرامیداشت نهم دی ماه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: 9 دی 88 در تاریخ ماندگار شد، مردم نشان دادند که حساب فتنه گران از عامه مردم جدا است.

وی با اشاره به آیه 32 سوره توبه مطرح کرد: دشمنان اسلام می خواهند نور خدا را خاموش کنند؛ برخی بیان می کردند که اعتقاد مردم در افزایش قیمت بنزین کم تر شده است، این متعلق به زمان امروز نیست، اگر مردم عبرت نگیرند تاریح با مردم همان کاری را خواهد کرد که با گذشتگان کرده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید تلاش پیوسته دشمنان این است که نور خدا را خاموش کنند، اما اراده خداوند بر این است که نور را تمام کند، یقینا تصمیم خدا بر دشمنان غالب خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از هشدار هایی که در قرآن کریم برای مسلمان وجود دارد این است که دشمن بیکار نمی نشیند؛ تلاش دشمن مقطعی نبوده، بلکه همیشگی است، اما بشارت خداوند نیز بر این است که ما نور را تمام می کنیم، این وعده خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق به تبیین نور خداوند پرداخت و عنوان کرد: خود خداوند، پیامبر(ص)، اهل البیت(ع) و قرآن کریم نور هستند، دشمنان می خواهند هر چیزی که در قالب نور قرار گرفته شده را خاموش کنند، در اغتشاشات اخیر نیز یکی از تلاش های آشوب گران این بود که قرآن ها را اتش بزنند.

وی، نشانه سلامت را دشمنی دشمنان دانست و تصریح کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند زمانی باید بترسیم که دشمنان از ما تعریف کنند؛ نشانه سلامت این است که کسانی که با اهل بیت(ع) زاویه دارند باید با شما زوایه داشته باشند؛ امروز برخی مسئولان خواب هستند و می خواهند به سوی دشمنان دست دراز کنند.


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان