کد خبر: ۱۳۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد:

رفع محرومیت از روستا با همت مردم و مسئولین امکانپذیر است/ اشتغالزایی در روستا ها بدون یک ریال وام بانکی

ابراهیم پور گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با طرح های بومی سازی، در کنار و همپای مردم و مسئولین به رفع محرومیت از روستاها اقدام می کند.

به گزارش شیرازه، عظیم ابراهیم پور مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان خرمبید، در بین نمازگزاران دهستان قشلاق، با بیان اینکه برای رفع محرومیت از مناطق محروم و روستاها، همت مردم، امام جماعت ها و مسئولین نیاز است و آنجا که همه با هم آستین بالا زده اند، کارها رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهرستانی 160 کیلومتر راه روستایی و راه بین مزارع، کار شد تشریح کرد: مسئولین آن شهرستان گفتند ما ماشین آلات داریم، اما گازوئیل و روغن و راننده، هزینه غذا و اسکان راننده، و نگهبان برای شب ها می خواهیم؛ مردم روستاها جمع شدند هزینه های اولیه سوخت و نگهداری و نگهبانی اولیه را متقبل شدند، دستگاه دولتی هم ماشین آلات آورد و بقیه کم و کسری ها را قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تأمین کرد و این کار به سرانجام رسید.

ابراهیم پور با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد مردم و مسئولین با هم به میدان بیایند، کارها درست می شود، به اشتغالزایی در روستاها بدون وام بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: الزاما اشتغال که درخواست همه مردم است، وام بانکی گرفتن و اشتغالزایی کردن نیست. در چهل سال گذشته به ما یاد دادند که اشتغال روستایی یعنی فلان مبلغ وام. ما در قرارگاه پیشرفت و آبادانی، قرار نیست اشتغال با تکیه به وام ایجاد کنیم. سوال می شود که مگر می شود بدون تکیه به بانک اشتغال ایجاد کرد؟ بله. در سراسر کشور بدون وام بانکی اشتغال ایجاد شد و مردم دیدند. این همه اشتغالزایی شد، بدون یک ریال وام بانکی.

رفع محرومیت از روستا با همت مردم و مسئولین امکانپذیر است/ اشتغالزایی در روستا ها بدون یک ریال وام بانکی

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها شرط حمایت این قرارگاه را آستین ها را بالا زدن مردم و مسئولین پابه پای هم و اجرای مدل عملی این قرارگاه دانست و گفت: هر روستایی که مردم آستینشان بالا شد با مدل ما برای اشتغال و سلامت روستا پای کار آمدند، حتی در مسائل فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی، ما هم کمک کردیم. پس با یک همت جمعی و انجام وظیفه و سهم مردم و مسئولین، و حمایت ما درجبران کمبودها، کارها انجام می شود.

وی با بیان اینکه اگر تاکنون به فلان روستا یا شهر توجه نشده و آن منطقه محروم مانده است، همه مقصریم، تأکید کرد: برای رفع محرومیت از امروز آستین ها را بالا بزنیم.

ابراهیم پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "این کارها نه جناحی است، نه چپی یا راستی، این کارها، انقلابی است"، به بیانات دیگری از معظم له اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که طرفدار محرومین و مستضعفین و پابرهنگانند، انقلابی اند و کسانی که طرفدار سرمایه داری و اسراف و حقوق های نجومی اند، ضدانقلابند. هر مسئولی که اراده کند به مردم خدمت کند، ما دستش را می بوسیم. هر کسی در هر لباس و مقامی خالصانه به مردم خدمت کند، پایش را هم با افتخار می بوسیم.

رفع محرومیت از روستا با همت مردم و مسئولین امکانپذیر است/ اشتغالزایی در روستا ها بدون یک ریال وام بانکی

به گزارش شیرازه، عظیم ابراهیم پور در بدو ورود به شهرستان خرمبید، به روستای شهیدآباد رفت و پس از زیارت قبور شهدای این روستا، با تنها خانواده چهارشهیدی استان فارس دیدار و برای سلامتی مادر شهیدان اکبری از خداوند متعال طلب شفاعت کرد.

در این سفر جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی فارس و اعضای ستاد قرارگاه، فرماندار شهرستان، امامان جمعه و جماعات، فرمانده سپاه ناحیه خرمبید، بخشداران، دهیاران، شوراهای روستا و مردم شهید پرور این شهرستان حضور داشتند.

رفع محرومیت از روستا با همت مردم و مسئولین امکانپذیر است/ اشتغالزایی در روستا ها بدون یک ریال وام بانکی

وی در ادامه این سفر یک روزه، پس از بازدید از پروژه های عمرانی و اشتغالزایی منطقه، در دیدار با مردم روستای مشکان تصریح کرد: بدون تعارف در چهل سال گذشته، محرومیت زدایی را جوری تعریف کرده اند که حاکمیت باید خدماتی را ارائه کند.

به گفته وی، بعد از گذشت سالها از انقلاب، با صرف هزینه ای هنگفت، مشاهده می کنیم که روستاهایی با وجود داشتن آب، برق، گاز و دیگر امکانات، تخلیه می شود. کجای کار می لنگد که با وجود این همه هزینه زیرساخت در روستاها، اما روستا تخلیه می شود؟ نرم افزار ما غلط بوده است. بودجه های اساسی را صرف کارهای زیرساختی کردیم ولی اگر این مردم کنار بودجه عمرانی که مثلا با آن مدرسه ساختیم، به کیفیت درس بچه ها توجه می کردند، اوضاع چنین نبود.

مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: از بودجه عمرانی، خانه بهداشت می سازیم، اما مسئله بهداشت و سلامت روستا را حل نمی کنیم و نهایتا خانم بهورزی با مدرک پایین آنجا مستقر کردیم که نهایتا واکسن زدن و قرص ضدبارداری دادن می داند، و در موارد بیماری، نامه می دهد که به شهر پیش فلان دکتر برو که با او قرارداد بیمه داریم؛ این مریض باید به شهر برود برای درمان با داروهای شیمیایی.

وی افزود: نظام آموزشی، بهداشتی و مدیریت ما در عرصه های محتلف، غلط است. در زمین کشاورزی سم می ریزیم، سمی که کارخانه های کشورهای اروپایی مخصوص ایران تولید می کنند و حتی روی درختان خود و برای محصولات خود استفاده نمی کنند.

به گفته مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نظام اشتغالزایی ما تاکنون غلط بوده است، اما قرارگاه پیشرفت و آبادانی چه در بخش کشاورزی، چه دامداری و چه اشتغال و سلامت و فرهنگی، حرف های جدید انقلابی را تولید کرده است.

این مسئول محرومیت زدایی با اعلام اینکه ما با مدل بومی سازی شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی، شاهد پیشرفت و آبادانی واقعی خواهیم بود، اظهار داشت: دین ما با علم سلامت، معیشت، تعلیم و تربیت، و سبک زندگی اسلامی، سلامت روانی، جسمی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را تأمین می کند. به همین دلیل در نرم افزار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، اول یک امام روستا باید در روستا مستقر شود تا علوم اسلامی را آموزش دهد.

ابراهیم پور با تأکید بر اینکه اگر جایی ورود کردیم و خدماتی ارائه دادیم، اما پس از برگشت، افراد آن روستا روی پای خود نایستادند، محرومیت زدایی انجام نشده است، تصریح کرد: آبادانی یک منطقه به آدم های آن منطقه بستگی دارد. به شورای اسلامی است که خود مردم انتخاب می کنند و خودشان می توانند مشکلات روستا را حل کنند.

به عقیده وی، اگر توانستیم افراد روستا را آنقدری رشد دهیم که روی پای خود بایستند، و مسئله سلامت، اشتغال و تعامل با دولت را بلد باشند، آن روستا آباد است؛ ولو اینکه آب و برق و گاز نداشته باشد. پس اساسا باید روی جوانان روستا سرمایه گذاری کنیم و مدل را به آنان آموزش دهیم.

مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در هر روستایی که ورود می کنیم، اعتقاد راسخ داریم که کمک کنیم مردم، جوانان، امامان و همه زحمتکشان روستا را به نحوی مدیریت کنیم که روی پای خود بایستند. در روستاهایی هم که تاکنون کار کردیم، بیش از سه چهار سال نماندیم و پس از آن، مردم روستا روی پای خود ایستادند.

ابراهیم چور با تأکید بر اینکه باید در مدل محرومیت زدایی تجدیدنظر کنیم و به دنبال اجرای چند پروژه عمرانی نباشیم، به مردم روستا گفت: مردم روستا نباید منتظر این باشند که کسی از بیرون بیاید و مشکلات آنان را حل کند.

وی با بیان اینکه در روستاها آنقدر ظرفیت هست که جوانان شهری برای حل مشکلات بیکاری باید به روستاها مراجعه کنند تصریح کرد: روستاییان منتظر حاکمیت نباشند برای حل مشکلاتشان خودشان اقدام کنند، ما هم کمک می کنیم و با اخلاص تمام هرچه در چنته داریم، در این راه کمک می کنیم.




نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان