کد خبر: ۱۳۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
آیت الله دژکام در جمع مردم گراش:

انقلاب اسلامی بود که مردم را بیاد خدا انداخت

امام جمعه شیراز گفت: خدا شناسی بدون معرفت تکمیل نمی گردد و خدا شناسی آن زمان تکمیل میگردد که ما امام زمان خود را بشناسیم
هم زمان با نهم دی و آغاز دهه ی پر فروغ بصیرت ومیثاق با ولی امر مسلمین جهان، اقشار مختلف امت ولایی شهرستان گراش با تجمع در حسینیه چهارده معصوم (ع این شهرستان آغاز دهه مبارک بصیرت را با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرایل گرامی داشتند و با مقام عظمای ولایت در حضور سفیر ولاییت تجدید میثاق نمودند.
 در این آیین با شکوه که با حضور آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام شیراز حجت الاسلام ملک مکان رئیس دفتر شورای دفتر سیاست گذاری ائمه فارس، امام جمعه و ائمه جماعت، روحانیون مقامات و مدیران شهرستان، خانواده معزز شهدا، ایثار گران و بسیجیان دلاور ، نیروهای نظامی و انتظامی ، دانشجویان و فرهنگیان وکارگران ، با تلاوت  آیاتی از کلام الله مجید و طنین سرود جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در این شهرستان طنین افکن و امت شهید پرور ضمن تجدید پیمان با مقام معظم رهبری ، حضور سفیر ولایت در این شهرستان را گرامی دانستند.

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام بخشایش پور امام جمعه شهرستان گراش در سخنانی کوتاه با گرامیداشت یو الله نهم دی ماه از حضور اقشار مردم ،مسئولان ،بسیجیان و مدیران و روحانیان و نیز مهمان ویژه آیت الله دژکام ،حجت الاسلام ملک مکان و همچنین امام جمعه ارد و بخشی از مردم ومسولین شهرستانهای خنج و لارستان تقدیر کرد .

سپس آیت الله دژکام پیرامون انقلاب اسلامی و معنویت سخنانی ایراد نمود. امام جمعه شیراز در بخشی از سخنان خود با اشاره به فراموشی خدا در زمان پهلوی ونقش طاغوت در فراموشی دیانت الهی و خدا شناسی به دوران فرعون پرستی و انسان پرستی شاه و رواج اومانیسم در اروپا اشاره و اظهار کرد محمد رضا شاه پهلوی نتیجه تفکرات فرعونی فرانسه بود که به ایران صادر شده بود و همو بود که در میان آستانه شهر مقدس قم و در مرکز تشیع و بدون اینکه احدی از روحانیون  به پیشوازش نیامد اعلام کرد که دوره ی خداشناسی بر آمده و این را فیلسوف فرانسوی به او یاد داده بود .

آیت الله دژکام در بخشی دیگر از سخنان خو به ابعاد گوناگون انتقلاب اسلامی اشاره و بعد مورد تحلیل قرار داد و گفت پیش از انقلاب اسلامی ایران، دنیا به کفر برگشته بود و تفکر اروپایی و امریکاییان بود که   ما خدا شناسی و یکتا پرستی را کنار گذاشته ایم  و ما انقلاب کردیم ، شهیید  دادیم و فریاد زدییم که بگوییم ، این مملکت امام زما (عج ) است و ما انقلاب کردیم که با دین صلح کنیم .

وی با تاکید بر امام زمان شناسی اضافه کرد که خدا شناسی بدون معرفت تکمیل نمی گردد و خدا شناسی آن زمان تکمیل میگردد که ما امام زمان خود را بشناسیم و بدانیم که در زمان غیبت باید از چه کسی اطاعت کنیم و بصیرت بون ولایت معنا ندارد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس با تلقی کردن نهم دیماه 88 به عنوان مهمترین نقطه و قله حرکت سیاسی ملت ایران عنوان کرد تاثیرات ملی و فرا ملی انقلاب اسلامی ایران در بعد سیاسی فروان است و مطالبی که در رسانه های جهانی عنوان میشود و باید مکرر مورد بحث قرار گردد. جنبه ی خدا شناسی و معنویت آنست.
فیلسوفان پست مدرن اروپایی وقتی با انقلاب ما مواجه شدند گفتند : در اروپا ، آمریکا و شوروی و چین معنویتی وجود نداشت و لذا اگر امام (ره) کاری کرد که ایرانیها موشک بسازند و امام شهدا کاری کردند که ایرانیها زیر دریای و اژدر و ... بسازند اما نمی توان گفت : اینها (ایرانیان) دنیا را به یاد خدا انداختند و شما مردم باعث شدید که در دنیا ذکر خداوند تداوم یابد . انقلاب اسلامی بود که مردم را بیاد خدا انداخت و خدا خواهی خدا شناسی با انقلاب شما در دنیا جان گرفت

نظرات بینندگان