کد خبر: ۱۳۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۸
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا خبر داد:

اهدای 3800 جلد کتاب به سومین جشنواره نذر کتاب فسا

محمدحسین فیروزی با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره نذر کتاب فسا گفت: تا کنون 3800 جلد کتاب توسط مردم و سازمان های خیر به ارزش بیش از چهارصد و پنجاه میلیون ریال به این جشنواره اهدا شده است.
به گزارش روابط عمومی ادراه کل کتابخانه های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا درباره فراخوان سومین جشنواره مردمی نذر کتاب گفت: «سومین جشنواره مردمی نذر کتاب» با شعار «هر شهروند یک کتاب، هدیه به کتابخانه های عمومی» از طريق گره زدن سنت حسنه نذر با فرهنگ كتاب و کتابخوانی از 22 آبان تا 22 بهمن در شهرستان فسا و با مشارکت و همکاری ده سازمان دولتی و غیردولتی برگزار شده است.

فیروزی هدف از برگزاری این جشنواره را، فرهنگسازی برای اهدای کتاب و مشارکت مردم در تامین منابع کتابخانه های زندان، روستایی، عشایری، عمومی  عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند کتاب‌های خوانده شده و بلااستفاده خود  را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هدیه نمایند تا مخاطبین بیشتری از آن بهرمند شوند.

او با تصریح اینکه تا کنون 3800 جلد کتاب توسط مردم و سازمان های خیر به ارزش بیش از چهارصد و پنجاه میلیون ریال توسط 125 فرد و سازمان خیر به این جشنواره اهدا شده است، گفت: این در حالی است که هنوز بیش از یک ماه و نیم از مدت این جشنواره باقی مانده است و پیش بینی ما این است که با همراهی مردم قریب به 10 هزار جلد کتاب برای کتابخانه های فسا جمع آوری کنیم.

فیروزی از همکاری مسئولان شهر قره بلاغ در این طرح خبر داد و گفت:  اعضای شورای شهر و شهرداری قره بلاغ900 جلد کتاب به ارزش 135 میلیون ریال را به این جشنواره اهدا کردند. این کتاب ها هم اکنون در حال آماده سازی برای استفاده در پروژه کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه قره بلاغ است. این کتابخانه آماده افتتاح و بهره برداری است و در آینده نزدیک به شهروندان قره بلاغ خدمات ارائه می دهد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به دوره های پیشین این جشنواره  در سال های 94 و 95 اشاره کرد و افزود:  این برنامه به ابتکار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا برگزار شد که بیش از 20،000 جلد کتاب توسط فرهنگ دوستان اهدا گردید؛  کتاب های اهدایی  در کتابخانه های شهرستان در دسترس عموم شهروندان است.

وی اضافه کرد: شهرستان فسا نه کتابخانه فعال و چهار پروژه در حال پیگیری و ساخت دارد و امید است با مشارکت خوب مردم در طرح  نذر کتاب، شاهد پویایی در زمینه منابع کتابخانه ها باشیم.

فیروزی در پایان با تصریح اینکه جشنواره نذر کتاب می تواند سرآغازی مناسب در ارتباط مستمر مردم با کتابخانه های عمومی باشد، اضافه کرد: همشهریان می توانند برای مشارکت در اهدای کتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و بهبود منابع کتابخانه ها؛ با مراجعه به کتابخانه های عمومی یا تماس با شماره های دبیرخانه جشنواره  ( 53338900 – 53331719 - 09178405963- 09173323495 ) در این امر خیر شرکت کنند.


نظرات بینندگان