کد خبر: ۱۳۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

هشدار هواشناسی فارس در خصوص آبگرفتگی معابر

بررسی نقشه‌های هواشناسی، ناپایداری هوا در اوایل هفته آینده را نشان می‌دهد.
مدیرکل هواشناسی فارس گفت: با فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز جمعه در استان، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

دهملایی افزود: فعالیت این سامانه روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ دی در استان موجب بارش باران و برف، رگبار و رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید موقتی و وقوع تگرگ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: این سامانه بارشی روز شنبه در سراسر استان فعال است و در شمال، ارتفاعات غرب و مرکز استان همراه با بارش برف خواهد بود.

دهملایی با بیان اینکه این سامانه روز یکشنبه در نیمه جنوبی استان فعال است، گفت: پیش بینی می‌شود این سامانه بارشی اواخر روز یکشنبه از استان خارج شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود کشاورزان، عشایر، دامداران و روستاییان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از تردد در ارتفاعات این مناطق به سبب وقوع صاعقه خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: با توجه به بارندگی و لغزندگی مسیر‌های ارتباطی و آبگرفتگی ها، مسافران برای حفظ ایمنی و کاهش خسارت‌های احتمالی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

نظرات بینندگان