کد خبر: ۱۳۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۸
به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار برگزار شد:

دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ

از 8 پرستار نمونه خواهر شهید استان در مراسم دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ تجلیل شد.
به گزارش شیرازه، دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ، به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با همکاری امور بانوان استانداری فارس و بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) در شیراز برگزار شد.

سیده معصومه دستغیب، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس در این مراسم، با بیان اینکه در تاریخ اسلام، زنان مومن زیادی داریم که در عرصه های مختلف، تاثیرگذار بودند، حضرت زینب را یکی از این زنان شمرد که حتی پس از رحلت هم در طول زمان تاثیرگذار بوده است.

دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ

وی، نحوه تربیت حضرت زینب یک شیوه تربیتی خاص دانست که این بانوی بزرگ را برای واقعه ای بس بزرگ در تاریخ جهان آماده کرده است. به گونه ای که بعد از هر مصیبت و ‌گرفتاری، ایشان یک انرژی جدید کسب می کند و آماده می شود برای یک هدف مهم.

دستغیب تأکید کرد: اگرچه معتقدیم حضرت زینب(س) مصیبت های زیادی را دیده است، اما هیچ زنی را به توانمندی، خوشفکری و مسئولیت پذیری ایشان نداریم و این مسائل برای الگوسازی از سیره زندگی این بزرگوار، باید در جامعه تبیین شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس با تصریح بر اینکه زنان ظرفیت و فطرتی بسیار قوی دارند که اگر به این فطرت توجه شود، مقامهای بزرگی را هم در دنیا و هم آخرت به دست می آورند، وجود مقدس حضرت زینب را در منحصربه فردترین خانواده در جهان آفرینش سبب تربیت ویژه ایشان دانست و به معنای نام زینب اشاره کرد و گفت: زینب به معنی درخت بهشتی نیکومنظری است و چه نیک نامی برای این بزگوار انتخاب شده است، چرا که بنا بر روایات، ایشان از نظر چهره هم بسیار زیبا بوده اند، ضمن اینکه عقیله به معنی زن اندیشمند هم لقب زیبا و متناسبی برای این زن بزرگ بوده است.

دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ

دستغیب افزود: هرگاه حضرت زینب(س) به دیدار برادرش می رفت، امام حسین(ع) تمام قد در برابر ایشان می ایستادند و این نشان از قدر و منزلت این بانوی بزرگ دارد.

وی با تصریح بر اینکه تمام رفتاری که در خاندان اهل بیت وجود دارد، الگویی برای ماست، زمان جنگ را بهترین زمان از نظر معنویت در جامعه دانست و گفت: زمان حال با وجود فضای معنوی موجود، بدترین زمان معنوی است و کار برای ما بسیار سخت تر است. پس باید الگوهای اصیل و فهیم را بهتر بشناسیم و خود را به آنان نزدیک کنیم.

دستغیب با بیان اینکه زنان ما باید وارد عرصه فرهنگی شوند و بی تفاوتی ها را کنار بگذارند، تصریح کرد: داشتن هدف، سختی‌ها را تحمل پذیرتر و روح را قوی تر می کند.

دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ

به گزارش شیرازه، در پایان این مراسم که با مداحی روستا، مداح اهل بیت(ع)، خاتمه یافت، از 8 پرستار نمونه خواهر شهید استان و نیز اولین پرستاران اعزامی در هشت سال دفاع مقدس، تقدیر و همچنین از کتاب "دختر انقلاب"  تاریخ شفاهی خانم عدلو  و "پرستاری در جنگ" تاریخ شفاهی خانم پوریزدان پرست با تدوین راحله یعقوبی رونمایی شد.


دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگدومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ

نظرات بینندگان