کد خبر: ۱۳۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۸
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس :

در تمدن سازی، الگوسازی حرف اول را می زند/ قطار انقلاب به سرعت در حال حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی است

خانم برنده گفت: عدم مطالبه گری از مسئولین و متولیان امور فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج این فرهنگ را مغفول می سازد.

روز میلاد حضرت زینب(س)، روز خواهر شهید است/ بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس را حضور خواهران شهدا در کنار برادرانشان رقم زده است

به گزارش شیرازه، خانم برنده مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس در دومین همایش پیام آوران و پگاه خاطره پرستاران از جنگ تصریح کرد: در برهه ای از تاریخ هستیم که قطار انقلاب به سرعت در حال حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی است.

به گفته وی، ما در تمدن سازی اسلامی، یک پیشینه بسیار کهن داریم و در این راه، الگوسازی و معرفی آن به جامعه، برای این تمدن سازی نوین جهانی لازم است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس با بیان اینکه طبیعی است که معرفی الگوها باید متناسب با ارزش های تمدن باشد، ادامه داد: در فرهنگ غنی اسلامی، الگوها و مجموعه های کاملی داریم که بخصوص در فرهنگ عاشورا، شاهد الگوهای بی بدیلی هستیم از این نمونه ها هستیم؛ الگوهایی از نوزاد شش ماهه تا پیران 90 ساله که هم برای زنان، هم مردان و هم کودکان، نوجوانان و جوانان، الگو های نابی هستند؛ اما اینکه نتوانسته ایم این الگوها را به خوبی در جامعه معرفی کنیم، از کم کاری و عدم شناخت دقیق ماست.

برنده با تصریح بر اینکه در تمدن سازی، الگوسازی حرف اول را می زند، حضرت زینب(س) را الگوی مناسبی در تمدن اسلامی دانست و گفت: در فرهنگ عاشورا، بعد از شخصیت امام حسین(ع)، شخصیتی بزرگ، صبور و بی بدیلی داریم به نام حضرت زینب(س) که حضور با عزت، مقتدرانه، شجاعانه، و مهمتر از همه، با بصیرت این بانوی بزرگ، باعث تکمیل جریان عاشورا شده است.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس، دشمنان خیلی تلاش کردند که کربلا در کربلا دفن شود، اما شخصیت حضرت زینب(س) باعث شد که کربلا در همه زمان ها و مکان ها در تاریخ، جاری و ساری شود.

وی تأکید کرد: ما هم به نوبه و سهم خود باید تلاش کنیم تا سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را که میان رزمندگان جاری و ساری بود، ترویج دهیم و تکمیل این فرهنگ، همان ترویج سیره شهدا و راه و روش آنهاست.

برنده افزود: شهدا سیره و اعمالی داشتند که خانواده هایشان بیشتر از هرکسی در جریان آن هستند و ترویج این سیره، برعهده خانواده های شهداست.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس، در تمدن سازی، مهم است که در منظومه فکری آن تمدن حرکت کنیم. در تمدن سازی نوین اسلامی هم باید پیرو راه بنیانگذار آن، یعنی امام راحل(ره) باشیم و برنامه ریزی هایمان در این منظومه بگنجد، چرا که برای تمدن سازی نوین اسلامی، نمی توانیم خارج از این منظومه فکری حرکت کنیم.

وی، مطالبه گری از مسئولین و متولیان امور فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر کارهایی دانست که باید انجام شود، چراکه اگر مطالبه گری وجود نداشته باشد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مغفول خواهد ماند.

برنده در ادامه این همایش در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه در تاریخ انقلاب، کمتر به خواهران شهدا پرداخته شده است، اظهار داشت: به واسطه میلاد حضرت زینب(س) که خواهر امام حسین(س) هم هستند، با توجه به اینکه این قشر کمتر دیده شده اند، میزبان خوارهان شهدای شیراز هستیم.

وی با تصریح بر اینکه روز میلاد حضرت زینب(س)، علاوه بر روز پرستار، روز خواهر شهید هم هست، یکی از اهداف مهم این همایش را هویت بخشی به خواهران شهدا دانست و گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس را حضور این خواهران در کنار برادران شهیدشان رقم زده است. پس این مهم است که این فشر هم مورد توجه خاص قرار بگیرند.



نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان