کد خبر: ۱۳۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۸
رئیس قوه قضائیه در شورای اداری البرز؛

مسئولیت اصلی مدیران، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: مسئولین در کشور اسلامی نباید اجازه دور زدن قانون را به کسی بدهند زیرا کارآمدی نظام مسلما افزایش امنیت را به دنبال دارد.
 رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولین باید بدانند مسئولیت اصلی آنها اجرای عدالت خواهد بود، گفت: مبارزه با فساد باید در دستور کار مدیران در نظام اسلامی باشد.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مردم از مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولین عالی کشور، توقع نظامی کارآمد دارند، افزود: زیبنده نظام اسلامی نیست که مردم در گیر و دار فساد اداری قرار گیرند چرا که نظام اداری کار آمد می تواند گره گشای زندگی مردم باشد.
 
وی افزایش اعتماد مردم به نظام را ثمره نظام کارآمد در کشور دانست و اظهار داشت: مسئولین در کشور اسلامی نباید اجازه دور زدن قانون را به کسی بدهند زیرا کارآمدی نظام مسلما افزایش امنیت را به دنبال دارد، امنیت ملی که حضور مردم متدین در صحنه مولفه مهم آن است.
 
وی با اشاره به تجربه 40 ساله نظام و کامل نبودن ساز و کار اداری در گذشته، افزود: مردم متدین و نیروهای انقلابی نقش موثری را برای اعتلای کشور ایفا کرده اند، در نتیجه اگر زد و بند در امور باعث آسیب به اعتماد مردم شور قطعا مورد پذیرش نخواهد بود.
 
حجت الاسلام رئیسی به مسئولیت پذیری نسل چهارم و پنجم انقلاب درباره سرنوشت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در جمهوری اسلامی بصیر هستند و این مسئله نشان می دهد که کشور در حال رویش است، زیرا قدم های بزرگی در حوزه صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و دانش بنیان برداشته شده است.
 
وی با اشاره به لزوم برخورد مسئولین با زد و بندها در کشور، تصریح کرد: بیانات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب دشمن را ناامید کرده است و اقتدار مثال زدنی ایشان همواره مدافع نظام است، لذا دشمن نمی تواند هیچگاه به داشته های کشور تعرض کند.
 
وی با اشاره به اینکه همه ما مسئول مطالبات به حق مردم هستیم و در هر جایگاهی باید آن را جدی بگیریم تا زمینه رضایت مردم فراهم شود، گفت: دستگاه های نظارتی موظف به ارائه و گزارش عیوب در دستگاه ها هستند، با توجه به اینکه رویه ناسالم در امور مردم را آزار می دهد نباید تاخیری در انجام آنها صورت پذیرد.
 
حجت الاسلام رئیسی در خاتمه با طرح این سوال که مگر می شود حراست در یک سازمان نسبت به کمبودها بی توجه باشد، افزود: بهبود فضای کسب و کار با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و شعاررونق تولید در سال 98 حائز اهمیت است، لذا دستگاه قضا حامی تولیدکنندگان در صنایع دولتی و خصوصی خواهد بود تا مشکلات آنها مرتفع شود.
نظرات بینندگان