کد خبر: ۱۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

افتتاحیه جشنواره عمار با چاشنی ـ«گاندو»/فانوس جشنواره عمار در دستان خبرنگار شیرازی

آیین افتتاحیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد و فانوس دهمین جشنواره عمار به سعید پرویزی خبرنگار صداوسیمای فارس رسید.

آیین افتتاحیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار چهارشنبه از ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های «نماهنگ»، «برنامه تلویزیونی»، «پویانمایی»، «فیلم ما»، «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» و «فیلمنامه» تقدیر شد. تجلیل از عوامل و دست اندرکاران سریال «گاندو» نیز بخشی از برنامه افتتاحیه جشنواره عمار بود.

در ابتدای مراسم نوبت به اهدای جوایز بخش برنامه تلویزیونی و نماهنگ رسید که داوران این بخش‌ها روی صحنه آمدند. پدر و مادر شهید محمد جنتی و علی جعفری نیز در کنار آن‌ها قرار گرفتند.

اولین لوح افتخار بخش نماهنگ به اثر «میریم بالاتر» تقدیم شد و دومین لوح به «دختر آسمان» رسید. اولین فانوس این بخش را به «بیا پایین» و دومین فانوس را به «خوشا به حالت‌ ای روستایی» اهدا کردند.

در بخش گزارش خبری برنامه تلویزیونی یک لوح افتخار به اثر ننه گلی و لوح افتخار دیگر به «تجارت مرگ» اهدا شد. فانوس این بخش هم به اثر «خام فروشی سنگ در چین» رسید.

افتتاحیه جشنواره عمار با چاشنی

در بخش آیتم تلویزیونی، کلیپ و موشن گرافی، لوح افتخار اول به اثر «برفراز دانش» و لوح افتخار بعدی به «یمن» رسید.

در بخش برنامه تلویزیونی ضمن تقدیر از برنامه «میدون»، لوح افتخار را به «سرچشمه» تقدیم کردند و فانوس این بخش به اثر «مدیر مسئول» اهدا شد.

در بخش برنامه تلویزیونی اینترنتی ضمن تقدیر از اثر آزمایش، لوح افتخار به «کبریت» رسید.

در ادامه برنامه رسول احمدزاده که از قضات کشور است روی صحنه آمد و گفت: کار ما رسانه‌ای کردن مجرمانی است که به همه ضرر می‌زنند. با دستگیری و رسانه‌ای کردن این موضوع‌ها مردم می‌توانند نفس راحتی بکشند و آرام شوند.

وی افزود: شاید خیلی از قضات بخاطر حساسیت شغلشان نیاز به دیده شدن نداشته باشند، اما من ابایی از این موضوع ندارم، چون اساس کار ما رعایت و اجرای عدالت است.

مادر شهید مهدی نوروزی هم در این بخش روی صحنه آمد و گفت: شهید من شجاع بود، سخاوت داشت، فروتن و شدیدا هم ولایی بود. البته این ولایت مداری او در عمل هم دیده می‌شد و صرفا حرف نبود. برای انجام کار ولایتمداری از هیچ چیزی واهمه نداشت و کارهایش را با خلوص انجام میداد. بار‌ها در طول روز برای تنهایی رهبر اشک می‌ریخت.

افتتاحیه جشنواره عمار با چاشنی

فانوس جشنواره عمار در دستان خبرنگار شیرازی

در این جشنواره سعید پرویزی خبرنگار ومستندساز صداوسیمای مرکز فارس موفق شد فانوس این جشنواره و لوح تقدیر رابرای مستند سفر سنگ دریافت کند.

مستند سفر سنگ به خام فروشی سنگ معادن کشورمان به کشور‌های خارجی می‌پردازد.

پرویزی برای ساخت این مستند تا کشور چین سفر کرد و جزئیات خام فروشی سنگ معادن کشور را بررسی کرد.

تصویر بردار این مستند مهدی ثابت و تدوین آن را فائزه گریست برعهده داشت.

پرویزی پارسال هم با مستند دیگری فانوس جشنواره مردمی عمار را کسب کرد.


میلاد گودرزی عزیزی خبرنگاری که کار‌های مهمی در جامعه انجام می‌دهد جایزه ویژه «دستکش ننه عصمت» و فانوس بخش برنامه تلویزیونی را دریافت کرد.

گودرزی گفت: خیلی خوشحالم؛ اول بخاطر دریافت این جایزه و بعد اینکه صداهایمان به آن‌هایی که باید برسد، رسیده است. وقتی دو برنامه اول لواسان ما سال گذشته پخش شد یکی از آقازاده‌ها به من پیغام داد و گفت «صدایت به جایی نمی‌رسد». اما ما ساکت نشدیم و بالاخره صداهایمان شنیده شد.

وی افزود: ما آمدیم نظم ناعادلانه را به هم بریزیم و به آن چیزی که می‌خواهیم و درست است، برسیم.

در ادامه نوبت به جوایز بخش‌های فیلمنامه و نقد، مقاله و پژوهش سینمایی رسید که داوران این بخش روی صحنه آمدند و در کنار آن‌ها والدین شهیدان خالقی پور قرار گرفتند.

در بخش نقد؛ مقاله وپژوهش سینمایی، لوح افتخار به گفتمان سازی صدا و سیما در بالکان و همچنین سیاست گذاری برای شبکه‌های استانی صدا و سیما فانوس را دریافت کردند.

لوح تقدیر به نقدی به نظریه‌های سینمایی سرخپوست رسید و این بخش فانوس نداشت.

لوح بخش فیلمنامه مستند به اثر «ده به توان منفی نه»، لوح طرح فیلمنامه به «تجدید وضو»، لوح افتخار اول فیلمنامه کوتاه به «قلب» و لوح افتخار دوم به «مبادله» و فانوس فیلمنامه بلند به «ماهی‌ها هم غرق می‌شوند» تعلق گرفت.

در ادامه نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار گفت: عمار همیشه متفاوت و انقلابی بوده است. موضوع سریال «گاندو» و موفقیت آن زبانزد شده است. این سریال درباره نفوذ غرب در ایران بود، با خلوص نیت بیان می‌کنیم که باید از این نوع سریال‌ها حمایت کنیم.

افتتاحیه جشنواره عمار با چاشنی

سپس طالب زاده از عوامل سریال «گاندو» خواست روی صحنه بیایند.

جواد افشار بیان کرد: از دست اندرکاران جشنواره که سالهاست زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه برای مردم بمانند.

گاندو حرف هایی زد که در گلوی مردم گیر کرده بود

مجتبی امینی گفت: امیدوارم همیشه عمار بماند و این روشنگری را انجام دهد. عوامل «گاندو» مدت‌ها در بلک لیست بودند و نمی‌توانستند روی آنتن برنامه زنده بیایند که به برکت جشنواره عمار این اتفاق افتاد. «گاندو» حرف‌هایی را زد که سال‌ها در گلوی مردم گیر کرده بود.

وی افزود: ساخت سریال «گاندو» بسیار سخت بود و سه سال طول کشید، ولی پخش آن از ساختش سخت‌تر بود. اگر علی فروغی مدیر شبکه سه از سریال حمایت نمی‌کرد اصلا پخش نمی‌شد.

در ادامه آرش قادری گفت: امیدوارم در فصل‌های بعدی با سرو صدای بیشتر خدمت شما باشیم.

یکی دیگر از عوامل این مجموعه از احتمال ساخت «گاندو» دو خبر داد.

در ادامه والدین شهید احمدی روشن، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما و وحید جلیلی جوایز را اهدا کردند.

لوح ویژه‌ای که به جواد افشار اهدا شد مزین به امضای ده خانواده شهید بود.

جایزه ویژه دیگری که لباس شهید سعید کمالی بود به محمد واقعی اهدا شد. محمد واقعی فردی حقیقی است که باعث ایجاد امنیت در کشور شده و وحید رهبانی نقش او را در سریال «گاندو» بازی کرد.

در این قسمت نوبت به جوایز بخش‌های «فیلم ما» و «پویا نمایی» رسید که داورانش روی صحنه آمدند و پدر و مادر شهید عظیمی هم کنار آن‌ها قرار گرفتند.

اولین لوح افتخار بخش فیلم ما به اثر «تورو خدا به من رای بدهید» داده شد و لوح بعدی به اثر «بخاطر خدا» اهدا کردند.

فانوس اول این بخش به اثر آموزش کالایی اهدا شد و فانوس دوم به قطره قطره اشک اهدا کردند.

افتتاحیه جشنواره عمار با چاشنی

لوح افتخار بخش پویانمایی کودک را به «دره سفید» اهدا کردند.

لوح افتخار بخش پویانمایی کوتاه به «جهاد همبستگی ملی» رسید.

فانوس بخش پویانمایی کوتاه به «راز بیژامه بابا» تقدیم شد.

لوح افتخار دیگر در بخش پویانمای کوتاه به اثر «سنگ‌های سپید» رسید.

لوح افتخار بخش پویانمایی بلند به «فرمانروای آب» اهدا شد.

فانوس بخش پویانمایی بلند به «بنیامین» تقدیم شد.

در ادامه محسن عنایتی کارگردان انیمیشن بنیامین گفت: جشنواره عمار هویت بخش و هویت ساز است و امیدوارم دیگر جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شوند از این جشنواره درس عبرت بگیرند.

گفتنی است دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از ۱۲ الی ۱۹ دی در سینما فلسطین برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان