کد خبر: ۱۳۵۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
نویسنده شیرازی در گفتگو با خبرنگار شیرازه:

محبوبیت حاج قاسم در میان ملی گراها کمتر از مذهبی ها نیست/ سردار سلیمانی، رهبر عملیاتی و استراتژیک نیروهای مقاومت بود

صحرایی گفت: من معتقدم که قاسم سلیمانی همانقدر که در میان بچه مذهبی ها و مکتبی ها طرفدار داشت، حتی شاید بیشتر از آن میان اقشار مختلف، و حتی ملی گراها محبوبیت داشت.
در پی انتشار خبر شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیملانی اکبر صحرایی، نویسنده شیرازی حوزه دفاع مقدس، در گفتگو با خبرنگار شیرازه، این حادثه را نه فقط برای ایرانیان، که همه آزادگان جهان شوک بزرگی نامید و شناخت خود از این سردار بزرگ را از دوران هشت سال دفاع مقدس دانست که سردار سلیمانی، فرمانده وقت لشکر 41 ثارالله(ع) کرمان بوده است.

صحرایی با بیان اینکه سردار سلیمانی از همان ایام یکی از فرماندهان شجاع و باتدبیر بودند که نقش اساسی در عملیات ها داشتند، تصریح کرد: از افتخاراتم در نویسندگی، کتاب "تپه جاویدی و راز اشلو" است که در ارتباط با فرمانده زمان جنگ تیپ المهدی لشکر فجر، شهید مرتضی جاویدی است که در عملیات کربلای 5 که یکی از شدیدترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس است، یک ژنرال ایرانی در خط مقدم، و حتی فراتر از آن، به حدی درگیر بود و در خط اول حضور و شرکت داشت که از خط مقدم هم جلوتر رفته و به محاصره عراقی ها درآمده بود. با بی سیم به عقب اعلام می کند که من در محاصره هستم از سردار محمدجعفر اسدی درخواست کمک می کند و سردار اسدی هم شهید مرتضی جاویدی را مأمور می کند تا او را از دل عراقی ها بیرون بیاورد.

صحرایی ادامه داد: سردار شهید مرتضی جاویدی با نیروهایش به کمک سلیمانی می شتابد و در یک اتفاق معجزه آسا، او را از دل عراقی ها بیرون می آورد و این داستان در کتاب فوق ثبت شده است.

محبوبیت حاج قاسم در میان ملی گراها کمتر از مذهبی ها نیست/ سردار سلیمانی، رهبر عملیاتی و استراتژیک نیروهای مقاومت بود

این نویسنده دفاع مقدس، سردار سلیمانی را یک فرد بسیار موثر در دفاع از کشور، وطن و انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از جنگ، نقش ایشان بیشتر مدیریتی و راهبردی در راستای سیاست های ایران در سطح بین الملل و جبهه مقاومت بود.

صحرایی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی در واقع رهبر عملیاتی و استراتژیک نیروهای مقاومت بود و شاید اولین هدفش امنیت ایران بود، اظهار داشت: من معتقدم که شهید قاسم سلیمانی همانقدر که در میان بچه مذهبی ها و مکتبی ها طرفدار داشت، حتی شاید بیشتر از آن میان اقشار مختلف، و حتی ملی گراها محبوبیت داشت.محبوبیت حاج قاسم در میان ملی گراها کمتر از مذهبی ها نیست.

به گفته این نویسنده شیرازی، می توان گفت سردار سلیمانی یک فرد ملی به معنای واقعی بود و از لحظه انتشار خبر شهادتش، همه اقشار و گروه ها را فارغ از هر عقیده و مذهبی تحت تأثیر قرار داد. شهید سلیمانی یک چهره مذهبی و ملی در تاریخ ایران بود، هست و خواهد ماند.

نویسنده کتاب حافظ هقت تأکید کرد: امنیتی که امروز داریم، به دلیل این است که ما در خانه خود نمی جنگیم و دلیل اینکه مثل جنگ ایران و عراق مورد هجوم مستقیم دشمن قرار نگرفتیم، این است که قاسم سلیمانی و یارانش جبهه را به خارج از ایران منتقل کردند و این نکته بسیار مهمی برای حفظ ایران است.

صحرایی گفت: اینکه در این بحبوحه خاورمیانه که جنگ های متعددی کشورهای همسایه را فراگرفته، کشور ما در یک امنیت و آرامشی قرار دارد، به دلیل حضور فرماندهی با تدبیر و شجاع همچون سردار سلیمانی است.

این نوسنده دفاع مقدس، با بیان اینکه نقش سردار سلیمانی در جنگ با داعش در خاورمیانه هم با اعلام نابودی داعش توسط ایشان به خوبی هویداست، ادامه داد: خصوصیات دینی، اخلاقی، و مذهبی ایشان، وی را فردی محبوب در کشور و حتی جهان اسلام کرد.

وی گفت: ما علی رغم اینکه یک فرد صاحب نفوذ و اثرگذار و به قول خارجی ها ژنرال را از دست دادیم، اما کار ایشان مثل بقیه شهدای والامقام قطعا تأثیرگذار است و جوانانی هستند که راه ایشان را ادامه دهند و تحت تأثیر ایشان و الگوسازی که ایشان مطرح کردند، که یکی دیگر از ویژگی های این شهید است، قرار دارند.

به گفته این نویسنده شیرازی، خون این شهدا، مظلومیت شهدای ما و مدافعان وطن را نشان می دهد که در عین رشادت و ایثار، مظلومانه به شهادت می رسند.

 نویسنده"تپه جاویدی و راز اشلو" ادامه داد: به ذهن می رسد که خون ایشان هم مثل بقیه شهدا، بیشتر راه را پیش خواهد برد و کمک زیادی خواهد کرد تا راهی که ایشان شروع کردند، به سرانجام برسد، تا جایی که دشمنان حتی به ذهنشان نرسد که نگاه چپ به ایران اسلامی داشته باشند.

وی تأکید کرد: این اتفاق که آمریکا رسماً اعلام می کند که ما مسئول این ترور بودیم، چهره جنایتکار آمریکا که چهل سال است امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که آمریکا دشمن بشریت است، نمایان تر می کند و نشان می دهد که سازش با این شیطان، راهی جز ذلت ندارد و این نشان می دهد راهی که شهید قاسم سلیمانی می رفته، راهی درست بوده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸
0
سردار متعلق به آحاد امت اسلامی است