کد خبر: ۱۳۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
حجه الاسلام خاوری امام جمعه استهبان:

دشمن این را بداند که تمامی کشور های اسلامی انتقام گیرنده خون این شهید بزرگوار خواهند بود

نماز جمعه این هفته استهبان به امامت حجه الاسلام خاوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شیرازه به نقل از استهبان آنلاین، امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه 98/10/13 با توجه به شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام ، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز برای جهان اسلام روز تلخی است . امروز یکی از بزرگترین فرزندان انقلاب اسلامی به شهادت رسید . سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، این مرد بزرگ ، این شخصیت ارزشمند و خدا محور به دست آمریکای جنایتکار به شهادت رسید . در 40 سال گذشته افراد زیادی را از ما گرفتند ، اما اینکه خود آمریکای جنایتکار مستقیم این شخصیت را از ما بگیرد بی نظیر بود . البته ما از چنین صدماتی ذره ای ضرر نمی کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری پیرامون مسئله شیعه و شهادت افزود : شیعه مکتب شهادت است ، شجره طیبه اسلام با خون افرادی مثل حاج قاسم زنده مانده است . سلیمانی یعنی خدمت به انسان، شکیبایی ، قاسم سلیمانی نمونه بارز یک دینداری و شریعت است . نمونه بارز یک تربیت یافته مکتب خمینی و خامنه ای است . سردار سلیمانی همچون مولایش سید الشهدا در سخت ترین موارد و مکرر در میدان شهادت وارد شد . سلیمانی یعنی ایستادن ، مقاومت و ترسی که معنا ندارد.

ایشان در ادامه گفتبعد از نابودی داعش خبرنگاری از سردار می پرسد این کار هم تمام شد ، سردار پاسخ می دهد که تازه کار جدید و استواری شروع شده است . قرآن کریم می فرماید کسی که از روی ایمان برای خدا کار انجام دهد ما به او حیات طیبه می دهیم و امروز زندگی طیب سردار شروع شده است . این نماد مقاومت انسان های آزاده برای همیشه در تاریخ مظلومان و دردمندان عالم به عنوان الگو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی در ادامه ضمن تأکید بر نقش آمریکا و اسرائیل در شهادت سردار سلیمانی ، گفت : مسئول شهادت او آمریکا و اسرائیل است و این مسئله به نفع جبهه مقاومت خواهد بود . یک جنگ بی نهایت که اسلام با تمام توان در برابر این جنگ خواهد ایستاد . انتقام سختی در انتظار آمریکا است . آمریکایی که داعش را بوجود آورد باید به حشدالشعبی حمله کند . باید ماشین سردار را مورد حمله قرار دهد . سلیمانی تشکیل دهنده تمامی گروه های مقاومت در سراسر دنیا بود . در لبنان ، سوریه ، فلسطین ، نیجریه ، یمن و ... بود . آمریکا می بایست کسی را که داعش را ریشه کن کرده است، مورد شهادت قرار دهد . دشمن این را بداند که تمامی کشور های اسلامی انتقام گیرنده خون این شهید بزرگوار خواهند بود.

ایشان در پایان گفتبه راستی حیف بود که مالک اشتر انقلاب در بستر بیماری بمیرد . در پیام مقام معظم رهبری هم دیدیم که ایشان به خود حاج قاسم تبریک میگویند . سلیمانی نماد صبر ، شکیبایی و وحدت بود .

نویسنده :
محمد حسین مدحت
نظرات بینندگان