کد خبر: ۱۳۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

راه شهید: تبعیت نظری و عملی از ولی

پایگاه خبری شیرازه؛  قطعاً خیلی حرف‌های ناگفته درباره حاج قاسم هست که به مرور خواهیم شنید و بر عظمت آن مرد الهی غبطه‌ها خواهیم خورد اما معتقدم مشی و منش کلی او در چند کلام قابل خلاصه است: "تبعیت نظری و عملی از ولایت".
 وقتی امیرالمومنین(ع) مالک را به فرماندهی گماشت به لشکریان خطاب نمود که "گوش به فرمان مالک باشید زیرا او کسی است که از سستی و سقوطش هیج نگرانی وجود ندارد" یعنی حضرت می‌دانست که آنقدر تبعیت نظری در مالک نسبت به ولایت هست که اگر در خیمه معاویه باشد اما حکم علی(ع) تغییر کند حضرت از اطاعت مالک مطمئن است.
اگر حضرت صلح کند، اگر جنگ کند اگر به حکمیت تن دهد باز هم مالک آنقدر مطیع علی(ع) است که ایمانش به ولی‌اش حتی اندکی متزلزل نمی‌شود بلکه نقش و وظیفه آن زمانش را به خوبی می‌فهمد. این جایگاهی است که شهید سلیمانی هم ذیل اطاعت از ولایت امام خامنه‌ای داشت و او را امین ولایت کرده بود.

 دیگر ویژگی مهم شهید بزرگوار، تبعیت عملی از ولایت بود، همچنان که مالک اشتر دست راست علی(ع) بود چون در فضای مذبذبین و شبهه‌پراکن‌ها و منتقدها و ... خود را وقف اجرای دستورات علی(ع) کرده بود و حضرت به سستی نکردن او یقین داشت. تبعیت عملی یعنی پس از دریافت راهبردهای ولی، سربازِ ولی به فکر راهکارهای اجرای آن باشد.
 امثال این حقیر برخلاف مسیر سردار سلیمانی‌ها تنها ادعای ولایت‌پذیری داریم اما بجای عمل به آن همه دستور و فرمایش و خواسته رهبری از ما جوانان، جایی لم داده‌ایم و بعضا با ناامیدی، سستی و دلمردگی خود را در جایگاه رهبری فرض کرده و مدام راهبرد ارائه می‌دهیم که مثال اخیرش همین بحث مجازی اخیر است که شکل گرفته که انتقام سخت چگونه، درچه سطح و چه زمانی باشد تا دل ما خنک شود!
 انگار که ما فرمانده‌ کل قواییم و رهبری باید مطیع فرمایشات ما باشند و اگر واکنش درخور احساس ما در فلان زمان مقرر رخ نداد یعنی جمهوری اسلامی کوتاهی کرده است!! این درحالیست که سردار رشید اسلام و امثال او راهبرد ارائه شده توسط رهبری در حیطه مربوط به خودشان را می‌گرفتند و به دنبال عملی کردنش می‌رفتند و اینگونه است که امثال احمدی‌روشن‌ها، طهرانی‌مقدم‌ها و سلیمانی‌ها به مقامات عالیه اخروی می‌ر‌سند چراکه بجای تز دادن روزانه و توهم خودرهبرپنداری، خود را وقف عملی کردن دستورات ولی می‌کردند و دستان نامرئی ولایت می‌گشتند.


امید نیکو 

نظرات بینندگان