کد خبر: ۱۳۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

مراکزی که تاکنون به نام شهید سلیمانی تغییر کرد

بزرگراه پاسداران اهواز به شهیدقاسم سلیمانی تغییر یافت.
به‌دنبال شهادت سردار سرافراز، شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی در بامداد روز جمعه 13 دی‌ماه امسال در عراق، مردم ایرانِ اسلامی از نخستین ساعات روز جمعه تاکنون به عزاداری پرداختند و فریاد خشم و انتقام‌خواهی سردادند. به همین مناسبت مردم در نقاط مختلف کشور خواستار تغییر نام اماکن، بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و ... به نام این سردار عزیز شدند.
بنابر این گزارش در تهران دو فوریت نامگذاری بزرگراه "رسالت" حدفاصل کردستان تا یاسینی به نام "سردار حاج قاسم سلیمانی" با موافقت ۱۷ عضو شورای اسلامی شهر تهران رأی آورد.

همچنین با موافقت وزیر راه و شهرسازی، "پایانه مرزی مهران" به نام سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

عضو شورای شهر کرمان نیز اعلام کرد: سردار سلیمانی نماد مقاومت در مقابل ظلم، تجاوز و بیگانگان بود و شورای شهر در اولین جلسه ای که تشکیل دهد حتما خیابان، میدان و جایگاهی که در خور شان ایشان باشد را به نام ایشان نامگذاری می‌کند.

استاندار البرز نیز بزرگترین ایستگاه مترو سطحی کشور در البرز را به نام سرباز قهرمان میهن سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری کرد. همچنین شهردار کرج از نام‌گذاری یک خیابان به نام سردار سلیمانی خبر داد.

در ادامه این نامگذاری‌ها نماینده تام‌الاختیار شورای هماهنگی تبلیغات در شورای نظارت بر نامگذاری معابر شهر قزوین گفت: باتوجه به اینکه نامگذاری معابر شهری یکی از روش‌های زنده نگه داشتن یاد شهداست و به منظور گرامی‌داشت یاد سردار سلیمانی خیابان نوروزیان و بلوار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به نام سردار شهید سلیمانی مزین می‌شود.

همچنین حسین نظری، مدیرعامل شرکت راهسازی و عمران ایران، مرتفع‌ترین پل آزادراهی ایران در آزاد راه اصفهان به شیراز را به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرد.

بنابراین گزارش، علی ارغیانی، رئیس کمیسیون امنیت و ایثار شورای شهر سبزوار اظهار کرد: حدفاصل میدان خلیج‌فارس تا کمربندی جنوب شهر به طول سه کیلومتر با نام بلوار شهید سلیمانی متبرک خواهد شد.

یک منبع آگاه در اداره نام‌گذاری معابر و تابلو‌نویسی شهرداری مشهد نیز اطلاع داد: ۳ خیابان اصلی به‌عنوان پیشنهادهای نهایی در کمیته نام‌گذاری شهرداری مشهد مطرح می‌شود که در پایان باید در صحن علنی شورای شهر مشهد به تصویب برسد.

همچنین مهندس مجید ابراهیمی، شهردار ارسنجان با اعلام این خبر گفت: خیابان 20 متری جدیدالاحداث حدفاصل خیابان آیت ا.. طالقانی و بلوار دانشگاه به نام "سپهبد شهید قاسم سلیمانی" نامگذاری شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز از نامگذاری یکی از معابر یا خیابان‌های این شهر به نام سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

در ادمه به پیشنهاد شهرداری شاهرود، بلوار حدفاصل میدان آزادی تا میدان امام رضا(ع) (سرچشمه) به نام این سردار شهید تغییر نام داد.

همچنین به دستور دکتر دادبود شهردار گرگان، ساختمان مرکزی شهرداری گرگان به نام سردار رشید اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

علیرضا فعله گری، شهردار اسدآباد همدان نیز از تغییر نام بلوار چهارباغ جهاد شهر اسدآباد به نام "سپهبدشهیدقاسم سلیمانی" خبر داد.

همچنین مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از نامگذاری فرودگاه اهواز به نام سردار محبوب دل‌ها «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» خبر داد.

اکبری؛ مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان نیز با بیان این نکته که سردار در قلب تمام ایرانیان جا دارد و قطعا بارگاه ملکوتی ایشان زیارتگاه عاشقان این عزیز خواهد بود گفت: با موافقت استاندار سیستان و بلوچستان بزرگراه زاهدان_بم به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی مزین شد.


برای بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی در دو روز اخیر، نام این مراکز در سراسر کشور به نام «شهید قاسم سلیمانی» تغییر پیدا کرده‌اند:
1- بخشی شرقی بزرگ‌راه رسالت تهران؛ از بزرگراه کردستان(تونل رسالت) تا بزرگراه «شهید یاسینی».
- البته میدان و تونل رسالت، به‌همان نام مانده‌اند. پیش‌تر، بخش‌هایی از غرب بزرگراه رسالت، از تونل رسالت به‌ بعد، به‌‌ترتیب‌ به نام‌های «شهید حکیم»، «علامه‌ جعفری» و «شهید همدانی» تغییر پیدا کرده‌ بود.
2-  آزادراه تهران - ساوه - سلفچگان
3- فرودگاه بین‌المللی اهواز
4- بزرگراه پاسداران اهواز
5- پل کیلومتر ۲۱۴ آزادراه اصفهان - شیراز؛ بلندترین پل آزادراهی کشور
6- پایانه مرزی مهران
7- میدان سرداران شهید اراک
8- بزرگ‌راه جیرفت- بافت در استان کرمان
9- ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز؛ ورزشگاه اختصاصی باشگاه ماشین‌سازی تبریز.
10- ایستگاه قطاربرقی هشتگرد در استان البرز
 
نظرات بینندگان